Kategorie produktów

Nowe na rynku - Tyskie Klasyczne

Wtorek, 19 czerwca 2012 HURT & DETAL Nr 6 (76) / 2012
O nowym piwie na rynku, jego recepturze sprzed 400 lat i wsparciu sprzedaży z Tomaszem Kantonem, Kierownikiem ds. PR Marek, Kompania Piwowarska SA rozmawia Maja Święcka.

23 kwietnia na rynku pojawiło się nowe piwo – Tyskie Klasyczne. To alternatywny wariant największej polskiej marki piwnej – Tyskie. Dlaczego zdecydowaliście się na taki krok? Czy powrót do trzech podstawowych składników: słodu, chmielu i wody to dobry kierunek rozwoju?

» Konsumenci coraz częściej poszukują marek i produktów, które nawiązują do powrotu do tradycji i autentyczności. Ten trend odpowiada na konsumencką potrzebę powrotu do prawdziwości i naturalności. Często związane jest to z powrotem do tradycji, a to co tradycyjne – jest proste. Dlatego, tak jak piwo kiedyś, Tyskie Klasyczne powstaje jedynie z 3 składników: 100% słodu jęczmiennego, chmielu oraz wody.

Tyskie Klasyczne charakteryzuje się tym, że jest warzone wyłącznie ze stuprocentowego słodu jęczmiennego, chmielu i wody. Proszę uchylić rąbka tajemnicy tej niemłodej receptury.

» Tyskie Klasyczne jest warzone w Tyskich Browarach Książęcych, w których od prawie 400 lat nieprzerwanie produkuje się doskonałe piwo. Klasyczne jest piwem dolnej fermentacji – zaliczamy je więc do lagerów. Gotowe piwo jest poddawane pasteryzacji na zimno, dlatego świetnym, niezmiennym smakiem piwa możemy cieszyć się przez cały okres przydatności. W procesie fermentacji Klasycznego nie dodaje się żadnych dodatkowych składników, stąd stosunkowo niska 4,9% zawartość alkoholu nawiązująca do podobnych piw warzonych w przeszłości.

Tyskie Klasyczne ma nie tylko ciekawy smak, ale i bardzo elegancką butelkę i puszkę – proszę opowiedzieć o nowych opakowaniach.

» Butelka w oczywisty sposób nawiązuje do tradycji TBK, inspiracją do zaprojektowania pierwszych butelek Tyskiego była m.in. XIX-wieczna architektura browaru. Kształt nowej butelki Tyskiego oddaje ducha tyskiego browarnictwa i nawiązuje swoim wyglądem do klasycznej flaszki, w której było warzone Tyskie w XIX wieku. W nowym wyglądzie Tyskiego nie można pominąć jego etykiety. Stonowana paleta barw beżowych i ciepłego złota uwypukla łagodność piwa. Odwołuje się on do stylu wielu etykiet z dawnych lat znanych i w Polsce i Europie, a w projekcie Tyskiego Klasycznego został zachowany etos śląskich piwowarów. Opakowanie nie ma kontretykiety – jak na przełomie XIX i XX wielu – a wszelkie informacje skumulowano na krawatce i etykiecie głównej.

Nowe piwo jest już dostępne na rynku, jakie województwa obejmie swoim zasięgiem?

» Dostępne będzie na terenie sześciu województw: łódzkiego, opolskiego, małopolskiego, podkarpackiego, śląskiego i świętokrzyskiego. To dlatego, że miejscem narodzin Tyskiego Klasycznego są Tyskie Browary Książęce zlokalizowane w Tychach. Pozostałe regiony są najbliższe kolebce narodzin tyskich tradycji browarniczych. Mieszkańcy tych stron przywiązani są do tradycji i dlatego w pierwszej kolejności Tyskie Klasyczne dedykowane jest konsumentom zamieszkującym te województwa.

Czy sugerowana cena Tyskiego Klasycznego będzie taka sama jak piwa Tyskie Gronie?

» Cena Tyskiego Klasycznego we wszystkich dostępnych opakowaniach jest taka jak Tyskie Gronie. Marka Tyskie od zawsze była pozycjonowana cenowo tak, aby była osiągalna dla każdego Polaka.

Na jakie wsparcie sprzedaży nowego produktu mogą liczyć detaliści?

» Już wkrótce rozpocznie się kampania reklamowa na obszarze dystrybucji Klasycznego. Działania obejmą m.in.: umieszczenie materiałów POS w punktach sprzedaży i gastronomii, outdoor (standardowe oraz niestandardowe formy OOH oraz wielkoformatowe siatki), reklamę w prasie, działania w internecie oraz promocję bezpośrednią podczas licznych eventów a także działania PR.

Dziękuję za rozmowę.

tagi: KP , Kompania Piwowarska , Tyskie , Tyskie Klasyczne , Klasyczne , piwo , Tomasz Kanton ,