Kategorie produktów

25 lat doświadczenia

Poniedziałek, 19 grudnia 2011 Autor: Maja Święcka, HURT & DETAL Nr 12 (70) / 2011
O historii firmy, mijającym roku i o wyśmienitych herbatach opowiada Małgorzata Antonowicz, Dyrektor Handlowy, Malwa Tea

W tym roku Malwa obchodzi 25-lecie istnienia na rynku. Jakie były początki działalności firmy?

» Firma Malwa rozpoczęła swoją działalność w 1986 roku pod nazwą Zakład Konfekcjonowania Ziół Malwa. Siedziba firmy została zlokalizowana w Gorzowie Wlkp. Podstawową działalnością była produkcja ziołowo – owocowych specyfików poprawiających stan zdrowia. Początki działalności były trudne, nie posiadaliśmy własnych obiektów, cała produkcja, jak i biura mieściły się w wynajmowanych pomieszczeniach. Zatrudnialiśmy wówczas 15 pracowników.
 
Jak w historii firmy zapisały się lata 90-te?

» Dekada lat 90-tych to czas, w którym firma funkcjonowała już na wolnym rynku. W tym czasie doszło do zmiany koncepcji i profilu produkcji, co było początkiem wdrożenia nowych produktów. W 1989 roku została podjęta decyzja o produkcji ekspresowych herbatek owocowych i ziołowych, zostały zakupione 2 pierwsze maszyny. Na tym etapie rozwoju wprowadzono na rynek jedne z pierwszych produktów pod logo Malwa, które były sprzedawane na rynku lokalnym. Stopniowo zaczęliśmy odnosić sukcesy w Polsce oraz zagranicą, zwłaszcza po wprowadzeniu linii herbatek owocowych z suszy grubo krojonych. Karty historii tworzyliśmy nabierając wiedzy i doświadczenia, prowadząc równocześnie duży eksport surowców suszonych, ziół i owoców. W kolejnych latach firma rozwijała się bardzo dynamicznie, co zaowocowało decyzją o budowie nowego zakładu produkcyjnego. W 1998 roku został uruchomiony nowy zakład, który mieści się w miejscowości Lubiszyn k/Gorzowa Wlkp. Po uruchomieniu nowego zakładu zwiększyliśmy asortyment produkowanych herbatek oraz zatrudnienie do 45 osób.
 
Kolejne lata, to intensywny rozwój, poszerzanie asortymentu – które momenty były tymi najważniejszymi i przełomowymi?

» Z perspektywy czasu oceniam, że przełomowym momentem w działalności firmy były właściwie podjęte decyzje. Ten czas to zmiana nazwy firmy z Zakładu Konfekcjonowania Ziół Malwa na nową nazwę Malwa Tea, która została bardziej skojarzona z profilem dalszej produkcji. Przez cały czas bardzo mocno pracowaliśmy nad niepodważalną wysoką jakością naszych herbatek oraz grafiką opakowań. Na skutki olbrzymiego zaangażowania całego zespołu pracowników firmy Malwa nie trzeba było długo czekać. Produkty z logo Malwa zaczęły być rozpoznawalne i lubiane przez konsumentów, marka Malwa zaczęła odnosić sukcesy nie tylko na rynku krajowym, ale i na rynkach zagranicznych. Sukcesy tamtych lat pozwoliły nam patrzeć dalej w przyszłość i rysować nowy kurs do osiągnięcia nowego celu.

Proszę opowiedzieć o dzisiejszej Malwie, o produkcji, liniach technologicznych.

» Nowa perspektywa była coraz bardziej widoczna od 2004 roku i po wejściu naszego kraju w struktury Unii Europejskiej. W tym czasie widzieliśmy potrzebę rozbudowy i modernizacji infrastruktury oraz zakup nowego parku maszynowego. W 2006 roku rozpoczęliśmy największą inwestycję w historii naszej firmy za ponad 20 milionów złotych. Wybudowaliśmy jeden z najnowocześniejszych w Polsce i Europie zakładów produkcyjnych w branży, zwiększyliśmy zatrudnienie do 185 osób oraz zwiększyliśmy dziesięciokrotnie przychody, wprowadziliśmy nowe innowacyjne produkty. Posiadamy i pracujemy w oparciu o najbardziej wymagające certyfikaty jakościowe IFS, BRC oraz KOSHER, AQAP110, KONCESJĘ FARMACEUTYCZNĄ. Dzięki naszym konsumentom jesteśmy dzisiaj jednym z liderów w branży, nasze herbaty można kupić w całym kraju oraz w wielu krajach na całym świecie. Firma Malwa zatrudnia zespół znakomitych fachowców, zajmujemy ponad 5 000 mkw., pracujemy na najnowocześniejszych liniach produkcyjnych, posiadamy własne laboratorium.

Rozmawiając o historii firmy nie sposób pominąć mijającego roku – jaki był dla Państwa?

 » W rok 2011 weszliśmy bardzo mocno zwiększając asortyment, a tym samym sprzedaż. Spowolnienie gospodarcze, z którym mamy do czynienia nie ma większego wpływu na sprzedaż naszych herbatek. Postanowiliśmy zoptymalizować koszty operacyjne, a w efekcie zaoferować liczne promocje. Po wynikach sprzedaży widać, że wielu klientów z nich skorzystało. Ponadto od 2 lat nie podnosiliśmy cen naszych produktów. Wiemy, że atutem naszej firmy są produkty o najwyższej jakości o doskonałym smaku i aromacie. Nie przewidujemy odejścia od tej zasady. W dalszym ciągu stawiamy na najwyższą jakość naszych produktów – taka jest strategia naszej firmy.
Rok 2011 na pewno można zaliczyć do udanych: wzrost sprzedaży na poziomie 18%, wdrożenie kolejnych nowych herbatek, których debiut okazał się znakomity i przeszedł nasze oczekiwania, udział w Międzynarodowych targach Anuga w Kolonii i podpisanie nowych kontraktów eksportowych. Takie spektakularne zakończenie 2011 roku pozwala nam w pełni cieszyć się z sukcesów oraz godnie świętować 25-lecie firmy.
 
W ofercie posiadacie bogaty wachlarz produktów, które – śmiało można powiedzieć – mogą zaspokoić oczekiwania wymagających konsumentów. Z których herbat jesteście najbardziej dumni?

» W obrocie posiadamy ponad 100 asortymentów herbatek owocowych, ziołowych, zielonych i czarnych o nie kwestionowanej jakości. Wszystkie nasze produkty zasługują na uwagę, ponieważ mogą zaspokoić gusta i oczekiwania naszych konsumentów.
 
Polacy najchętniej piją herbatę czarną, ale coraz bardziej wyraźny jest trend poszukiwania herbat smakowych, owocowych – jak ocenia Pani preferencje naszych rodzimych konsumentów?

» Wiadomym jest to, że Polacy piją najwięcej herbaty czarnej i ta tendencja utrzymuje się nadal na wysokim poziomie, jednakże badania pokazują, że powoli konsumenci coraz częściej sięgają po inne herbatki głownie takie, które oprócz jakości i dobrego smaku dają coś jeszcze: profilaktykę dla zdrowia. Oczywiście zdajemy sobie sprawę z olbrzymiej konkurencji oraz z nie najlepszej sytuacji na rynku konsumenckim, ale uważam, że jesteśmy po to, żeby podać naszym konsumentom takie produkty, których oczekują – czyli najwyższej jakości w przystępnej cenie. Takie właśnie działania mogą się przyczynić do sukcesów w 2012 roku. Sukcesy, które odnieśliśmy do tej pory motywują nas do stawiania sobie kolejnych celów.
 
Jakie zatem macie plany na nadchodzący 2012 rok?

» Najbliższym celem w 2012 roku jest wdrożenie nowych innowacyjnych asortymentów herbatek w nowej galanterii oraz dalszy zakup nowoczesnych linii produkcyjnych.

Która z herbat jest Pani ulubioną?

» Która z herbatek jest dla mnie najlepsza? Mogę z całą odpowiedzialnością powiedzieć, że wszystkie herbatki firmy Malwa.

Dziękuję za rozmowę.

» Ja również dziękuję. Na zakończenie chciałabym jeszcze z okazji zbliżających się świąt Bożego Narodzenia złożyć, w imieniu moim i całej naszej firmy, najserdeczniejsze życzenia dla wszystkich naszych klientów, konsumentów i koneserów dobrej herbaty.

tagi: Malwa Tea ,