Kategorie produktów

Zdobyliśmy serca i podniebienia Polaków…

Poniedziałek, 21 listopada 2011 HURT & DETAL Nr 11 (69) / 2011 (Hurt i Detal)
O szerokim portfolio produktów, licznych nowościach i dynamicznym rozwoju firmy opowiada Christian Hron, Dyrektor ds. Marketingu Zott Polska Sp. z o.o.
Spółka rozpoczęła działalność na terenie Wrocławia w 1992 roku początkowo jako importer i dystrybutor przetworów mlecznych. W ciągu kilku lat dołączyliście do czołówki producentów rodzimej branży mleczarskiej. Czemu zawdzięczacie tak dynamiczny rozwój?
Zott od zawsze stawiał na najwyższą jakość produktów, innowacje i szeroko rozumiany rozwój. W połączeniu z zamiłowaniem do rodzinnych tradycji oraz pracą pełną zaangażowania udało nam się stworzyć linie produktów, dzięki którym zdobyliśmy serca i podniebienia Polaków.
Zott dba o to, aby nasze produkty były zróżnicowane zarówno pod względem smaków, upodobań kulinarnych, jak i ceny. Nasz asortyment jest na tyle bogaty, że zajmujemy miejsca na półkach wśród wszystkich najważniejszych kategorii produktów mlecznych, począwszy od słodkich przyjemności takich jak jogurty, puddingi i desery, poprzez linie śmietan, kefirów, na tzatzikach kończąc.
W swojej ofercie posiadacie znane marki takie jak Serduszko, Jogobella, Monte, Naturalna Roskosz. Proszę opowiedzieć o pozycji tych produktów na rynku.
Jeżeli chodzi o jogurty marki Jogobella możemy otwarcie powiedzieć, że jest to numer 1 na rynku jogurtów owocowych w Polsce. Podobnie wygląda sprawa czekoladowo-orzechowego kremu mlecznego Monte, jednego z najbardziej popularnych i rozpoznawalnych deserów w naszym kraju. Marka Serduszko to wiele ciekawych i niebanalnych smakowo propozycji jogurtów oraz cieszące się popularnością desery puddingi z niższej półki cenowej, a Naturalna Rozkosz to linia produktów, w których każdy kucharz znajdzie doskonały dodatek do swoich potraw.
Inne marki, które macie w swoim portfolio to na przykład Deser z koroną, Belriso czy Tiramisu. Dlaczego również te produkty warto mieć na sklepowych półkach?
Kategoria deserów mlecznych firmy ZOTT jest niezmiernie zróżnicowana i tak szeroka, aby każdy – od fanów wyrafinowanych smaków i postaci deseru, do koneserów tych bardziej tradycyjnych i prostych – mógł znaleźć coś dla siebie. Do najczęściej wybieranych smaków należy czekolada i wanilia, w naszej ofercie klienci znajdą te warianty zarówno w linii Belriso, jak i Zott Deser z Koroną.
Pozostałe smaki te bardziej deserowe jak karmel, cynamon czy kawa, a także typowo owocowe jak jabłko, wiśnia czy truskawka również mają wierne rzesze fanów, co z pewnością wpłynie na sukces detalisty.
Jakie nowości wprowadziliście ostatnio na rynek i jakie są w tym segmencie plany na najbliższe miesiące?
Wśród nowości pojawiła się Jogobella do picia w butelce. Ostatnimi czasy zaobserwowaliśmy popularność produktów butelkowych z powodu atrakcyjności ich opakowania w czasie podróży, czy jako posiłek do pracy. Chcąc sprostać temu trendowi zaoferowaliśmy klientom ich ulubiony produkt Zott jakim jest Jogobella, ale tym razem w postaci pitnego jogurtu w wygodnej butelce. Produkt ten pojawił się także w wersji light, ponieważ z uwag konsumentów jakie docierają do nas niemal każdego dnia wiemy, że nasze jogurty o obniżonej wartości kalorycznej w wersji kubeczkowej cieszą się dużym zainteresowaniem, a grupa spożywających je konsumentów stanowi dość wysoki odsetek wśród koneserów naszych mlecznych rozkoszy.
Kolejna nowość dotyczy marki Serduszko. Mimo, iż marka ta jest jedną z najmłodszych w szeregach produktów firmy Zott, to zdążyła już zyskać szerokie grono fanów. Jako ofertę specjalną przygotowaliśmy więc deser czekoladowy w jednostkowym opakowaniu 120 g, sygnowany tą właśnie marką.
Wśród produktów linii Naturalna rozkosz wiosną pojawił się wyśmienity Serek wiejski, a od lipca tego roku na naszych stołach gości Jogurt Grecki w wersji light, natomiast amatorom Owocowej wyspy od marca zaproponowaliśmy nowe dodatki do kremowego jogurtu: malinę z limonką oraz pieczone jabłko.
Jeżeli chodzi o plany na najbliższe miesiące, intensywnie pracujemy nad rozwojem linii naszych produktów, tak aby wyjść naprzeciw wymaganiom jakie stawia przed nami dzisiejszy rynek oraz klient i jego potrzeby. Uchyleniem rąbka tajemnicy niech będzie nasza obietnica, że będzie… pysznie!
Jakie akcje marketingowe, reklamowe towarzyszą wprowadzaniu nowych produktów na rynek?
Gdy na rynku pojawia się nowy produkt dokładamy wszelkich starań, aby informacja o nim dotarła do szerokiego grona naszych odbiorców. Jako pierwsi zostają poinformowani klienci hurtowi oraz sieci handlowe. Szczególnie w przypadku sieci – dbamy o to, aby produkt znalazł się w gazetkach reklamowych, a tym samym dotarł do klienta. Równocześnie informacja o produkcie pojawia się w spotach telewizyjnych oraz bilboardach na ulicach miast. Kolejną akcją są degustacje w supermarketach, które pozwalają nam niemal od razu poznać opinie naszych konsumentów oraz różnego rodzaju promocje cenowe czy konkursy z nagrodami.
Jakie produkty z kategorii produktów mlecznych powinien mieć na półce detalista w najbliższych miesiącach?
Gorąco polecamy Jogurty Jogobella, które teraz kiedy lato odeszło w zapomnienie pozwalają cieszyć się smakiem prawdziwych owoców. Sprawdzą się tutaj zarówno tradycyjne kubeczki, jak i wygodne butelki pełne smaków lata. Jogurty Zott Jogobella 8 zbóż lub Jogobella Musli pozwolą cieszyć się jednocześnie smakiem owoców, jak i zbóż oraz zawierają cenny dla naszego organizmu błonnik. Detaliści nie powinni zapomnieć o śmietanach z linii Zott Naturalna Roskosz, które doskonale nadają się do zup i sosów. Na półkach nie powinno też zabraknąć deserów marki Monte, Serduszko czy Belriso, szczególnie tych w „zimowych” smakach, jak pieczone jabłko, cynamon, czy idealna na każdą porę roku, czekolada z wanilią.
W konkursie „Złoty Paragon 2011” Czytelnicy HURT&DETAL przyznali pierwsze miejsce w kategorii „Desery mleczne, serki homogenizowane smakowe i naturalne, jogurty łyżeczkowe” produktowi Zott Jogobella Owocowa Wyspa, wiśnia. Jakie inne nagrody i wyróżnienia macie na swoim koncie?
Nagrody – przede wszystkim te od konsumentów są dla nas niezwykle ważne, ponieważ świadczą o uznaniu, jakie firma Zott i jej produkty zyskują w ich oczach. W czerwcu tego roku Zott Jogobella Owocowa Wyspa otrzymała certyfikat pod hasłem „Perła rynku FMCG 2011”, co dla nowego produktu jest bardzo ważnym odznaczeniem. Jogurt Jogobella nieprzerwanie od kilku lat sygnowany jest Polskim Godłem Promocyjnym „Teraz Polska”, które jest dla nas niezwykle cenne jako jedno z najbardziej rozpoznawalnych znaków promocyjnych w naszym kraju, a dla konsumentów jest obietnicą polskiego pochodzenia i wysokiej jakości produktu.
Dziękuję za rozmowę.
Monika Dawiec

tagi: Zott ,