Mechanizm loterii jest bardzo prosty – wystarczy zakupić jedno opakowanie Dużego Budyniu lub Galaretki Delecta o dowolnym smaku oraz dokonać prawidłowego zgłoszenia SMS-em, wraz z podaniem numeru paragonu. Codziennie losowana będzie jedna nagroda o wartości 1000 zł, a raz - w każdym miesiącu trwania promocji - nagroda główna w wysokości 25 tys. zł. Łączna pula nagród sięga ponad 100 tys. złotych. Podstawą do odebrania nagrody będzie przedłożenie dowodu zakupu produktu.
Promocja ma charakter ogólnopolski, a jej zasady zostały zakomunikowane na opakowaniach deserów, biorących udział w loterii, oraz na materiałach POS - plakatach i toperach, przygotowanych dla punktów sprzedaży. Mechanizm promocji oraz grafikę ogłoszeń opracowała łódzka agencja Smolar, która odpowiada także za prawidłowy przebieg loterii.
Celem zaplanowanych działań jest wzrost rotacji deserów Delecty w kluczowym okresie sprzedażowym – poprzedzającym Boże Narodzenie. Kategoria deserów jest jednym z głównych segmentów rynku, na którym operuje Delecta. Udziały marki w tej kategorii wynoszą aktualnie 15,5%*, co daje Delekcie 3 pozycję. W okresie przedświątecznym odnotowywany jest wzrost popytu, wynikający z faktu szerszego stosowania budyniów i galaretek, nie tylko jako samodzielnych deserów, ale także dodatków do świątecznych deserów.
* dane wg. AC Nielsen udziały wartościowe dla deserów tradycyjnych MAT JJ’11