Polacy stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Kupując owoce, coraz częściej kierujemy się nie tylko ceną czy wyglądem. Naszą uwagę przykuwają również takie istotne informacje, jak kraj pochodzenia czy zdobyte certyfikaty. Ilu z nas jest jednak świadomych, co dany certyfikat oznacza i dlaczego został przyznany? Czy obchodzi nas, że dany owoc wyhodowano bez zmuszania do pracy dzieci, przestrzegając wszystkich norm dotyczących ochrony środowiska? Chiquita, wprowadzając na polski rynek swoje banany z symbolem „zielonej żabki" Rainforest Alliance, dokłada wszelkich starań, by zaspokoić wymagania najbardziej zagorzałych miłośników ekologii.
Chiquita współpracuje z Rainforest Alliance od 1992 roku i zainwestowała już 20 mln dolarów w potrzebne obiekty i infrastrukturę, po to by prowadzić bardziej zrównoważoną uprawę bananów. Program certyfikacyjny kładzie nacisk na takie kwestie jak m.in.: ochrona dzikiej przyrody, godziwe płace i warunki pracy, ochrona wody i gruntów oraz całego ekosytemu.
Każda partia owoców Chiquita, oznaczona symbolem zielonej żabki Rainforest Alliance, przechodzi rygorystyczne procedury kontroli jakości. Na nasze stoły trafiają tylko najlepsze z najlepszych. A co dzieje się z tymi, które nie są najpiękniejsze? Na farmach Chiquita są używane do tworzenia bananowego przecieru. Nie marnują się nawet liście bananowców - służą jako naturalny kompost.
Zmiany w prowadzeniu upraw, zainicjowane przez program certyfikacyjny Rainforest Alliance, przyniosły znaczące korzyści dla środowiska naturalnego. W Chiquicie wyrąb drzew pod uprawy bananów jest zabroniony. Od 1992 roku firma zasadziła już ponad milion drzew w ramach ponownego zalesiania terenów uprawowych. Co roku 3 000 ton plastiku jest poddawanych recyklingowi na farmach Chiquity a system oczyszczania wody pozwala zaoszczędzić 30 milionów litrów wody.
Na szczególną uwagę zasługują działania Chiquity na rzecz społeczności lokalnej. Wielką troską są obdarzane dzieci. Chiquita funduje stypendia dla najzdolniejszych dzieci pracowników i buduje szkoły. Chiquita wybudowała też lub wspófinansowała budowę ponad 2000 nowych domów dla pracowników w Ameryce Łacińskiej.
Od tej pory nie musimy się dłużej zastanawiać przy stoisku z owocami - zielona żabka Rainforest Alliance na każdym bananie Chiquita to wybór, który niesie za sobą konkretne działania w najbiedniejszych rejonach Ameryki Łacińskiej. Wybierzmy produkt, który ma w sobie pozytywny przekaz!
Więcej informacji na temat marki Chiquita znajduje się na stronie http://www.chiquita.pl/
(Maja Święcka)
tagi: Chiquita ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...