Kategorie produktów

To był dobry rok dla franczyzy

Poniedziałek, 21 grudnia 2009 HURT & DETAL Nr 12 (46) / 2009
Rok 2009 dobiega końca. Dla sieci franczyzowych był zdecydowanie dobrym okresem – tak jak większości graczy na rynku FMCG kryzys spędzał w mniejszym lub większym stopniu sen z oczu, tak dla franczyzy był niewątpliwie gwiazdką z nieba. Niezależni detaliści borykając się z problemami dnia codziennego, coraz chętniej przystępowali do sieci franczyzowych, licząc na to, że będzie to kluczem do sukcesu. I niewątpliwie, bowiem franczyza jest sprawdzonym sposobem na prowadzenie własnego biznesu. Aby stać się właścicielem sklepu o wyrobionej i powszechnie uznanej marce na rynku, nie potrzeba wielu lat ciężkiej pracy i nauki sztuki handlowania metodami prób i błędów. Wystarczy przystąpić do jednej z wielu działających na polskim rynku, sieci franczyzowej.
Decydując się na franczyzę, przedsiębiorca ma szansę  zaistnienia na rynku i zdobycia klientów, korzysta bowiem ze znanej już marki i sprzedaje sprawdzone produkty. Franczyzodawca, oprócz know-how, czyli metody zarządzania firmą, oferuje swoje doświadczenie i stałą pomoc, organizuje również szkolenia dla swoich partnerów, dostarcza im materiały promocyjne i zapewnia wspólne akcje marketingowe. A jak oceniają już ten prawie mijający rok same sieci franczyzowe? Zachęcamy do lektury spostrzeżeń i wniosków wybranych sieci, którym gratulujemy sukcesów i wszystkim życzymy kolejnych w Nowym Roku.    

 


Luis Amaral, Prezes Eurocash S.A.

 

2009 rok był jednym z najlepszych w 10 letniej historii rozwoju Sieci Sklepów abc. Bieżący rok zakończymy liczbą ponad 3 400 sklepów, co oznacza, że do naszej sieci dołączyło ponad 520 sklepów. To wyraźnie wskazuje na to, iż sklepy spożywcze doceniają wartość naszej sieci i wybierają partnerstwo z hurtownią nie posiadającą własnych sklepów - nie konkurującą ze swoimi klientami. Nasze 100 % oddanie biznesowi hurtowemu jest ważnym czynnikiem budującym wzajemne zaufanie i wyraźnie pokazującym sklepom abc, iż mamy wspólne cele. Na pewno fakt, iż w naszych hurtowniach nie realizujemy sprzedaży detalicznej jest także ważnym powodem przyłączania się sklepów do Sieci Sklepów abc.

 

 

 

Dariusz Bożek, Prezes Zarządu Detal Koncept Sp. z o.o.

 

Rok 2009 to bardzo pracowity czas w Detal Koncept. Aktualnie w sieciach Groszek i Milea jest zrzeszonych ponad 1200 placówek handlowych. W chwili obecnej koncept Milea liczy 92 sklepy, a do końca roku planujemy kolejne otwarcia nowych delikatesów m.in. w Siedliszczach i Józefowie (województwo lubelskie). W 2010 roku planujemy dalszy, dynamiczny rozwój konceptu Milea. Dążymy do tego, by Milea była największą w Polsce franczyzową siecią delikatesów blisko domu, identyfikowanych przez konsumentów jako miły i przyjazny sklep, a przez partnerów handlowych jako dobry, zyskowny i stabilny biznes.

 

W 2008 roku Groszek był najbardziej dynamicznie rozwijającym się konceptem franczyzowym w Polsce, a szeregi sieci zasiliło 322 nowych placówek handlowych. Obecnie Groszek to ponad 1090 placówek handlowych, z czego ponad 300 przystąpiło do sieci od początku 2009 roku.

 

W przyszłym roku zakładamy pozyskanie kolejnych lokalizacji dla sklepów Groszek i umocnienie pozycji sieci we wszystkich województwach.

 

Organizatorem sieci i właścicielem konceptu Groszek i Milea jest Detal Koncept Sp. z o.o., spółka wchodząca w skład Grupy Handlowej Emperia. Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się firm handlowych w Polsce.

 

 

 

Krzysztof Waligórski, Prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché

 

W mijającym roku szyld Intermarché w Polsce wykonał ogromną pracę w kierunku dopasowania strategii handlowej do potrzeb klienta. Działania oparliśmy na trzech ważnych płaszczyznach, które miały wyróżnić nasze sklepy od sklepów konkurencji. Tanio, Świeżo i Wygodnie to hasła wokół, których zbudowaliśmy naszą taktykę handlową. Wiele starań zostało podjętych w ramach zrewidowania dotychczasowej polityki cenowej i pozycjonowania produktów. Bardzo mocno postawiliśmy na produkty marki własnej, których wartość sprzedaży dynamicznie rośnie, wychodząc poza nasze oczekiwania. Wzbogaciliśmy gamę produktów świeżych. Wspólnie z naszymi kolegami z Francji opracowaliśmy nowy koncept sklepu. Zadbaliśmy również o to, aby o naszych rozwiązaniach powiedzieć klientom. Po kilku latach przerwy zdecydowaliśmy się na zamieszczenie reklamy telewizyjnej Intermarché w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. Zmieniliśmy także całą komunikację w sklepie. Wszystkie nasze zmagania już dziś przynoszą pozytywny skutek. Na rynku, na którym większość supermarketów notuje w tym roku spadki, Intermarché zanotowało dwucyfrowy wzrost obrotów.

 

Docenili nas również klienci. Sieć Intermarché zdobyła Laur Klienta, w kategorii Odkrycie Roku 2009, wśród wszystkich sieci wielkiej dystrybucji w Polsce. Jest to bardzo prestiżowa nagroda i ma ona dla nas duże znaczenie, ponieważ przyznawana jest przez klientów.

tagi: franczyza , podsumowanie roku ,