Wiadomości

Kampania społeczna sieci Real i firmy Diageo

Środa, 23 marca 2011
Rusza druga edycja kampanii społecznej Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie, realizowana wspólnie przez producenta alkoholi Johnnie Walker, Smirnoff, Baileys - firmę Diageo i sieć hipermarketów Real.

„Celem kampanii nie jest rygorystyczne zakazanie spożywania alkoholu, ale przekonanie społeczeństwa, że należy używać go rozumnie" - mówi prof. Iwona Wawer z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. - „W XXI wieku doskonale znamy biochemiczny mechanizm działania alkoholu na organizm i sposoby jego eliminacji. Wiemy, że można bawić się dobrze przez kilka godzin i czuć się świetnie następnego dnia. Na ten czas warto jednak zapomnieć o odchudzaniu. Same krakersy mogą nie wystarczyć. Jeśli będziemy pilnować, żeby nie odwadniać organizmu i po każdym drinku pić wodę lub sok - na przykład pomidorowy, bogaty w potas, jeśli zapamiętamy, żeby w trakcie imprezy sięgać często po wartościowe pożywienie, takie jak warzywa, owoce, mięso czy ryby, i nauczymy się, by nigdy nie wsiadać za kierownicę po wypiciu alkoholu, naszą zabawę zawsze będziemy mogli zaliczyć do udanych, a o to przecież chodzi."

„Diageo na całym świecie stoi na czele akcji promujących odpowiedzialne spożycie alkoholu. W Polsce, jak również w wielu innych kulturach, alkohol jest nieodłączną częścią wielu specjalnych okazji w naszym życiu. Nie wszyscy jednak pamiętają o jego odpowiedzialnej konsumpcji. Dlatego staramy się to podkreślać we wszystkich prowadzonych przez firmę działaniach - od zamieszczania hasła „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie" na etykietach i materiałach promocyjnych naszych produktów, poprzez promocję rygorystycznego podejścia do etycznego marketingu w branży, aż po organizację właśnie takich akcji społecznych jak ta z Realem - pozwalających nam budować świadomość społeczną. Powodem do naszej szczególnej satysfakcji jest to, że już drugi rok z rzędu mamy przyjemność współpracować z siecią Real - wspólnie pokazując odpowiedzialne podejście obu firm do promocji produktów i docierając z naszą kampanią społeczną do bardzo szerokiej rzeszy konsumentów, która codziennie odwiedza hipermarkety naszego partnera. Mamy przy tym nadzieję, że w tym roku nasza akcja nie tylko przyczyni się do zwiększenia świadomości społecznej na temat odpowiedzialnego picia alkoholu, ale i wpłynie bezpośrednio na ograniczenie liczby pijanych kierowców na polskich drogach - dlatego będziemy zachęcać do podpisania się pod hasłem „Prowadzę. Nie piję" - powiedział Krzysztof Michalski, Dyrektor Zarządzający Diageo Polska.

„Społeczna odpowiedzialność biznesu to jeden z filarów naszej strategii. Real aktywnie uczestniczy w  inicjatywach edukacyjnych, a także zwalczających skalę niedożywienia i biedy w Polsce. Odpowiedzialna sprzedaż alkoholu i produktów tytoniowych również jest priorytetem naszej sieci. Cieszymy się z kontynuacji współpracy z Diageo przy wspólnej organizacji akcji „Pij odpowiedzialnie", konsekwentnie podkreślającej istotę świadomego spożywania i sprzedaży alkoholu. Jestem przekonany, że rezultaty kampanii będą długotrwałe i przyczynią się do wzrostu świadomości konsumentów w tym względzie" - dodał Rafael Gasset, Prezes Zarządu sieci hipermarketów Real w Polsce.

O tegorocznej kampanii

Celem kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie" jest promocja odpowiedzialnego picia alkoholu. Działania rozpoczęły się w pierwszy weekend marca i potrwają do końca miesiąca. W tym czasie klienci sieci hipermarketów Real będą mogli zapoznać się z 4 zasadami dobrej zabawy:

1. Po każdym drinku wypij szklankę wody. Alkohol odwadnia organizm, dlatego podczas zabawy warto uzupełniać płyny - pijąc na przemian napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Dzięki temu będziemy przez całą imprezę w świetnej formie i nie przesadzimy z ilością wypitego alkoholu. Zaleca się także nie pić więcej niż jednego drinka na godzinę.

2. Kiedy pijesz, pamiętaj też o jedzeniu. Jedzenie przed lub podczas picia alkoholu spowalnia jego wchłanianie. Jeśli więc zjemy coś przed wypiciem alkoholu i między drinkami, mamy dużo większą pewność, że efekt działania alkoholu nas nie zaskoczy, a my w dobrej formie przetrwamy całą imprezę i nie odczujemy efektów ubocznych na drugi dzień.

3. Nie pij, jeśli jesteś niepełnoletni. W świetle polskiego prawa tylko osoby, które ukończyły 18 lat, mogą kupować i pić alkohol. Dlaczego? Często nie zdajemy sobie z tego sprawy, lecz przed osiągnięciem pełnoletności zarówno organizm, jak i psychika człowieka intensywnie się rozwijają. Dlatego używanie alkoholu może mieć bardzo negatywny wpływ na rozwój młodego człowieka.

4. Nie pij, jeśli prowadzisz. Pomyśl o powrocie do domu, zanim z niego wyjdziesz. Złap taksówkę lub znajdź niepijącego kierowcę, który odwiezie cię do domu z imprezy. Picie alkoholu zniekształca naszą zdolność oceny i wydłuża czas reakcji, dlatego po alkoholu nie będziemy w stanie bezpiecznie prowadzić. Narażalibyśmy bowiem nie tylko nasze życie, lecz wszystkich użytkowników drogi!

Każdy, kto odwiedzi stoiska alkoholowe w jednym z 54 hipermarketów sieci Real w Polsce, będzie miał szansę zapoznania się z powyższymi zasadami, dostępnymi m.in. na ulotkach, plakatach, standach promocyjnych i zawieszkach na butelkach alkoholi Johnnie Walker, Smirnoff i Baileys. Na przekazy akcji zwracają również uwagę hostessy, które w tym roku będą zachęcać konsumentów do podpisywania deklaracji Prowadzę. Nie piję. Osoby, które podpiszą ją w hipermarkecie Real, otrzymają drobny upominek - naklejkę na samochód z hasłem, pod którym się zadeklarowały. Co istotne, deklarację będzie można także podpisać za pośrednictwem interaktywnej kampanii na Facebooku.

W ramach tegorocznych działań organizatorzy akcji, Diageo i Real, zaplanowali również konkursy dla konsumentów w prasie lokalnej i wybranych portalach internetowych. Biorąc udział w jednym z nich, będzie można sprawdzić swoją wiedzę na temat zasad dobrej zabawy i wygrać jeden z 60 voucherów na taksówkę o wartości 50 zł.

O ubiegłorocznej edycji kampanii

Ubiegłoroczna wspólna kampania Diageo i Real, promująca odpowiedzialne picie alkoholu, została doceniona przez konsumentów. W kampanii wzięło bezpośredni udział ponad pół miliona klientów sieci Real. Ponad 80% uczestników oceniło ją pozytywnie, określając jako potrzebną, wiarygodną oraz niosącą istotne treści informacyjne. Hasłem, które było najlepiej zauważane, a zarazem ocenione jako najważniejsze w kampanii realizowanej w 2010 roku, było „Nigdy nie prowadź pod wpływem alkoholu". Stąd decyzja organizatorów kampanii o podkreśleniu w komunikacji na 2011 rok właśnie tego aspektu odpowiedzialnego picia alkoholu.

(Maja Święcka)

tagi: Real , Diageo ,