Komentarz Branżowy

Piotr Dziarski, Dyrektor Sprzedaży, Stock Polska

Sobota, 18 grudnia 2021
Mijający rok był pełen wyzwań dla naszej branży. Już drugi rok z rzędu mierzyliśmy się z dodatkowym podatkiem od małych pojemności oraz sytuacją covidową. Nie pozostało to bez wpływu na rynek, a zwłaszcza kategorię wódki, która rok do roku traci wolumen o 3,6%*. Zaobserwowaliśmy także spadek wolumenu małych opakowań przy wzroście pojemności 500 ml. W tej dynamicznej sytuacji kluczowe było to, aby marki aktywnie reagowały na zmieniające się warunki.
W Stock Polska postawiliśmy na innowacje produktowe odpowiadające na potrzeby konsumentów oraz wzmocnienie współpracy z naszymi partnerami i dostawcami. W efekcie osiągnęliśmy rezultaty, z których jesteśmy bardzo zadowoleni – rok do roku rośnie nam wolumen sprzedanych butelek. Kolejny rok z rzędu rosną także udziały rynkowe. Nasza strategia przynosi wymierne rezultaty i zamierzamy ją kontynuować. Przed nami podwyżka akcyzy, a już dziś mierzymy się z rosnącą presją inflacyjną, wyższymi kosztami energii i półproduktów. Dlatego przewidujemy istotny wzrost cen produktów na półce. Spodziewamy się także, że aktualna sytuacja ekonomiczna spowoduje dalszy spadek wolumenu kategorii i ponowną weryfikację zwyczajów zakupowych konsumentów.

Piotr Dziarski
Dyrektor Sprzedaży
Stock Polska


*Stock za NielsenIQ – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), sprzedaż wolumenowa, okres: MAT SEPT 2021, kategoria: wódki.


tagi: Piotr Dziarski , Stock Polska , alkohole , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , produkcja , konsument , ekonomia , finanse , FMCG , artykuły spożywcze , przemysł spożywczy ,