Mijający rok był pełen wyzwań dla naszej branży. Już drugi rok z rzędu mierzyliśmy się z dodatkowym podatkiem od małych pojemności oraz sytuacją covidową. Nie pozostało to bez wpływu na rynek, a zwłaszcza kategorię wódki, która rok do roku traci wolumen o 3,6%*. Zaobserwowaliśmy także spadek wolumenu małych opakowań przy wzroście pojemności 500 ml. W tej dynamicznej sytuacji kluczowe było to, aby marki aktywnie reagowały na zmieniające się warunki.
W Stock Polska postawiliśmy na innowacje produktowe odpowiadające na potrzeby konsumentów oraz wzmocnienie współpracy z naszymi partnerami i dostawcami. W efekcie osiągnęliśmy rezultaty, z których jesteśmy bardzo zadowoleni – rok do roku rośnie nam wolumen sprzedanych butelek. Kolejny rok z rzędu rosną także udziały rynkowe. Nasza strategia przynosi wymierne rezultaty i zamierzamy ją kontynuować. Przed nami podwyżka akcyzy, a już dziś mierzymy się z rosnącą presją inflacyjną, wyższymi kosztami energii i półproduktów. Dlatego przewidujemy istotny wzrost cen produktów na półce. Spodziewamy się także, że aktualna sytuacja ekonomiczna spowoduje dalszy spadek wolumenu kategorii i ponowną weryfikację zwyczajów zakupowych konsumentów.
Piotr Dziarski Dyrektor Sprzedaży Stock Polska
*Stock za NielsenIQ – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska (Food), sprzedaż wolumenowa, okres: MAT SEPT 2021, kategoria: wódki.
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.