Kategorie produktów

Nestlé Waters zachęca, by dawać butelkom PET „drugie życie”

Środa, 13 maja 2020 HURT & DETAL Nr 05/171. Maj 2020
Firma przekonuje, że butelki PET to tak naprawdę nie odpad, a cenny surowiec, który może zostać w pełni przetworzony i wrócić do nas np. jako nowa butelka. Producent wprowadził na rynek naturalną wodę mineralną Nałęczowianka w dwóch butelkach wykonanych w 50% z innych butelek – w zeszłym roku o pojemności 1 l, a w ostatnim czasie – o pojemności 1,5 l. To kolejny krok w celu zminimalizowania wpływu firmy na środowisko oraz realizacji zobowiązania, że do 2025 roku minimum 35% PET w butelkach na poziomie globalnym będzie pochodziło z recyklingu.
Jednak aby butelka PET miała szansę na „drugie życie” konieczny jest pierwszy krok – wyrzucenie jej do odpowiedniego, żółtego kosza. Dlatego też Nestlé Waters prowadzi kampanię edukacyjną na temat odpowiedniej segregacji odpadów i ich recyklingu. Jednym z elementów są filmy pokazujące krok po kroku podróż butelki w procesie przetwarzania oraz broszura informacyjna pt. „Wszystko, co musisz wiedzieć o plastikowych butelkach PET”. Materiały dostępne są na stronie www.nestle.pl. Firma jest także inicjatorem i partnerem programu edukacyjnego „Działaj z imPETem!”, realizowanego przez Rekopol Organizację Odzysku Opakowań, mającego na celu zwiększenie liczby odzyskiwanych i poddawanych recyklingowi butelek PET.


tagi: Nestlé Waters, butelki PET „drugie życie”,