Struktura akcjonariatu.
- Central European Confectionary Holdings B.V. - 66,20%
- Pozostali - 33,80%
Władze Spółki.
Rada Nadzorcza
Leszek Muzyczyszyn
- przewodniczący RN
Bogna Sikorska - Członek RN
Dominika Kraśko - Członek RN
Marek Jakubczyk - Członek RN
Nicholas Kabcenell - Członek RN
Zarząd
Marek Moczulski
- Prezes Zarządu, Dyr. Generalny
Marek Malinowski
- Członek Zarządu, Dyr. Handlowy
Marcin Wower
- Członek Zarządu, Dyr. Finansowy
Dane finansowe za ostatni rok
W 2005 roku ZPC Mieszko S.A. osiągnęły przychody ze sprzedaży na poziomie 180,326 mln zł, co oznacza wzrost o 3,5 proc. w porównaniu do 2004 roku, kiedy wyniosły one 174,312 mln zł. W IV kwartale natomiast przychody osiągnęły poziom 52,777 mln zł.
W ujęciu całorocznym spółka odnotowała zysk brutto ze sprzedaży na poziomie 64,088 mln zł, co oznacza wzrost o 10,7 proc. w stosunku do 2004 roku, kiedy wyniósł on 57,873 mln zł.
W czterech kwartałach 2005 r., spółka narastająco wypracowała zysk po opodatkowaniu (zysk netto) w wysokości 1,486 mln zł, co oznacza wzrost o 789,8 proc. w stosunku do zysku netto za 2004 rok, który wyniósł 0,167 mln zł. Zysk operacyjny za cały rok wyniósł 7,588 mln zł, wzrastając o 60,1 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
W IV kwartale 2005 roku zysk brutto ze sprzedaży wzrósł o 8,2 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku i wyniósł 20,216 mln zł. Zysk po opodatkowaniu (zysk netto) wzrósł o 2,044 mln zł w stosunku do IV kwartału 2004 roku i osiągnął poziom 2,083 mln zł. Zysk operacyjny w IV kwartale wyniósł 4,006 mln zł i był o 1,886 mln zł większy niż w tym samym okresie roku poprzedniego.
Dzięki konsekwentnemu programowi restrukturyzacyjnemu i wysokiej dynamice sprzedaży spółka w roku 2005 poprawiła marże na wszystkich poziomach. Podobnie jak w roku poprzednim marża brutto wzrosła: z 33,2 proc. w roku 2004 do 35,5 proc. w roku 2005.
Pozycja rynkowa
Pozytywne efekty rozpoczętego przez prezesa Marka Moczulskiego w październiku 2003 roku, programu restrukturyzacyjnego zaowocowały umocnieniem pozycji rynkowej spółki i znaczną poprawą jej rentowności. Rok 2006 jest kontynuacją tego programu. Zgodnie z założeniami zanotowano dalszą poprawę wyników. Ponieważ branżę spożywczą cechuje pewna sezonowość, wyniki finansowe będą się różnić w poszczególnych kwartałach, natomiast w ujęciu rocznym rezultat finansowy z pewnością będzie lepszy niż ubiegłoroczny. Na ten rok zarząd zaplanował dalszą poprawę rentowności sprzedaży i zwiększenie udziałów rynkowych, a także inwestycje w poszczególne marki oraz podniesienie poziomu znajomości produktów.
Firma Mieszko w ubiegłym roku osiągnęła najwyższą dynamikę wzrostu sprzedaży na rynku słodyczy. Według badań firmy AC Nielsen, porównując okres roczny: październik 2004 - wrzesień 2005 z analogicznym okresem roku poprzedniego, sprzedaż wartościowa Mieszko wzrosła o 25 proc. Jest to najwyższa dynamika na rynku słodyczy wśród wszystkich firm cukierniczych. Dla porównania, w tym samym czasie cały rynek słodyczy wzrósł zaledwie o 0,7 proc. Bardzo dobry wynik spółki został osiągnięty dzięki sprzedaży pralinek (wzrost o 53 proc. przy wzroście kategorii na poziomie 5,6 proc.) i cukierków (wzrost o 29 proc. przy 1-procentowym wzroście kategorii cukierków - bez uwzględnienia lizaków).
Zanotowany wzrost udziałów rynkowych w grupie pralin jest wynikiem umacniania marki Mieszko, jako marki parasolowej dla pralinek oraz wejścia w nowe grupy produktów: karmelki twarde, lizaki, żelki pod marką Frutis oraz żelki, lizaki i gumy pod marką Zozole. Oferta Mieszko w kategorii pralin i wyrobów czekoladowych została poszerzona w trzecim kwartale 2005 roku o kilka nowości: nową linię wiśni w czekoladzie - Cherrissimo, bombonierkę Bellissima, czekoladki Marcepan, Momento Mint oraz nowe galaretki Solo. Wprowadzone z sukcesem nowości są produktami komplementarnymi do oferty spółki, co stanowi świadectwo dobrego rozszerzania portfela produktów i jednoczesnego wykorzystywania szans wzrostu organicznego.
Dzięki stałemu umacnianiu pozycji czołowych produktów z oferty oraz efektywnemu wprowadzaniu nowości, Mieszko dynamicznie zwiększa swoje udziały rynkowe.
Wg AC Nielsen sprzedaż pralin Mieszko zanotowała wzrost udziałów z 2,7 proc. wartościowo za okres czerwiec/lipiec 2005 do 4,5 proc. wartościowo za okres czerwiec/lipiec 2005. Jest to, więc wzrost udziałów o 66 proc. W kategorii cukierki sprzedaż Mieszko zanotowała wzrost udziałów z 4,2 proc. ilościowo za okres kwiecień/maj 2004 do 6,1 proc. ilościowo za okres czerwiec/lipiec 2005. Dynamika wzrostu udziałów wynosi, więc 45 proc.
Poszerzenie portfolio o nowe produkty z pewnością przyczyni się do kolejnych sukcesów marki Mieszko, zarówno w znanych jak i nowych kategoriach, czego przykładem jest Chałwa Tradycyjna, która została wprowadzona do sprzedaży jesienią 2005 roku czy Śliwka w czekoladzie wprowadzona na przełomie stycznia i lutego br. Hitem rynkowym br. jest elegancka bombonierka Amoretta, która wyróżnia się ciekawą stylistyką i kształtem opakowania – bomboniera ma formę eleganckiego pudełka mieszczącego dwie warstwy czekoladek
Firma Mieszko od kilku lat specjalizuje się w segmencie słodyczy dla dzieci. Po sukcesie, jakim było w drugim kwartale 2005 rozszerzenie marki Zozole o nowości: żelki, gumy i lizaki oraz wprowadzenie do sprzedaży odświeżonych opakowań karmelków Zozole, spółka systematycznie umacniała swoją pozycję rynkową w grupie cukierków. Dynamika sprzedaży Zozoli wzrosła w 2005 roku o 9 proc. w stosunku do roku 2004. Tegoroczną atrakcją Zozoli jest wprowadzony nowy wariant cukierków - Zozole Color. Nowe Zozole musują i kolorują! Zozole Color to karmelki o smakach bananowym oraz brzoskwiniowym. Barwią język na zabawne kolory: banan na turkusowo, a brzoskwinia na granatowo. W sierpniu br. firma Mieszko wprowadziła na rynek kolejną nowość pod marką Zozole rozszerzając tym samym asortyment marki. Jest to wyjątkowy produkt: super wystrzałowe, czekoladowe draże ze strzelającym nadzieniem - tzw. „popping candy. Dostępne są na rynku w dwóch wariantach smakowych – czekoladowym i owocowym.
W 2006 roku spółka zwiększyła inwestycje na promocję i reklamę. Skupiono się na kluczowych markach - Mieszko, pod którymi sprzedawane są praliny i marce Zozole (cukierki, żelki, lizaki i gumy do żucia). W pierwszej połowie roku marka Zozole była wsparta intensywną promocją konsumencką. Ponadto w celu umocnienia kontaktu z grupą docelową unowocześniona i uatrakcyjniona została strona internetowa www.zozole.pl.
Sprzedaż pralin natomiast została wsparta kampanią reklamową, która umocniła wizerunek marki i kreowała wizerunek Mieszko jako specjalisty od czekoladek z nadzieniem: „Mieszko Królestwo Nadzienia”.
Sukcesy
Sukcesy rynkowe i finansowe firmy Mieszko są zauważane i doceniane.
W styczniu br. Mieszko S.A. otrzymała Złoty Laur Umiejętności i Kompetencji w kategorii Przedsiębiorstwo Polskie. Nagroda została przyznana przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Katowicach. W uzasadnieniu wyboru tej właśnie firmy podkreślano m.in. odniesiony sukces finansowy i rynkowy, sprawnie przeprowadzaną restrukturyzację, wykreowanie i stałe umacnianie własnych marek, rozwój firmy oparty na nieustannym kształceniu się oraz precyzyjnym reagowaniu na potrzeby rynku, a także skuteczną ekspansję na rynku wyrobów cukierniczych w Polsce i za granicą.
Spółka konsekwentnie wdraża także najnowocześniejsze technologie z zakresu telekomunikacji i informatyki. Inwestycje w tym zakresie zaowocowały otrzymaniem przez firmę 18 października 2005 roku nagrody na IV Kongresie Technologicznym. Nagroda została przyznana za stosowanie nowoczesnych rozwiązań technologicznych w biznesie. Mamy świadomość, że to również dzięki stawianiu na nowoczesność pozostajemy wśród liderów branży spożywczej. Ta innowacyjność przekłada się także na umacnianie naszej pozycji na polskim i światowym rynku, a co najważniejsze na tworzenie coraz lepszych produktów dla naszych klientów.
W II kwartale br. firma Mieszko nawiązała strategiczną współpracę z firmą Hoop SA, znanym producentem napojów, poprzez udzielenie licencji na produkcję napojów musujących pod marką Zozole. Napój musujący pod nazwą Zozole przyciąga najmłodszych wizerunkiem dobrze znanych dzieciom bohaterów: Zozola, Zozolki i Zozololka. Projekt ten jest elementem działań umacniających pozycję rynkową Mieszko SA i kolejnym etapem zwiększenia dynamiki firmy..
W czerwcu br. ZPC Mieszko S.A. zostały poddane auditowi certyfikującemu na zgodność ze standardami IFS i BRC. International Food Standard jest własnością dwóch międzynarodowych sieci handlowych: niemieckich i francuskich, które stworzyły wspólny system oceny zapewnienia bezpieczeństwa zdrowotnego żywności. Spełnienie wymagań IFS w 99% przez nasze zakłady Mieszko w Raciborzu gwarantuje uzyskanie certyfikatu na poziomie wyższym.
Asortyment produktów
Cukierki
- karmelki twarde i nadziewane (Zozole, Frutis, Pikolo, Tutti Frutti)
- lizaki (Zozole, Frutis)
- żelki (Zozole, Frutis, Gumini)
- krówki
- gumy (Zozole)
Wyroby czekoladowe
Praliny z delikatnymi kremowymi nadzieniami, oryginalne Michaszki i Trufle, Marcepan, lekkie galaretki owocowe Duet, Solo, oblane czekoladą, Espresso - czekoladka o aromacie włoskiego espresso oraz Kule Armatnie i Momento.
- Bombonierki (Amoretta, Cherrissimo, Klejnoty, Stella, Twój Sekret, Bellissima)
- Praliny luzem, w pudelkach i torebkach
- Michaszki, Trufle, Marcepan – luzem, w pudelkach i torebkach
- Galaretki w czekoladzie – luzem, w pudelkach i torebkach
Wafle
Wafelki Miłe Chwile w trzech najbardziej popularnych smakach: czekoladowym, orzechowym i mlecznym.
- oblewane
- nieoblewane
Chałwa Tradycyjna
Tradycyjny i wyjątkowy smakołyk o korzeniach wschodnich w najpopularniejszych smakach: wanilinowym, kakaowym oraz z bakaliami jako impulsowa przekąska oraz blok chałowy
tagi: Mieszko S.A. , mieszko , słodycze , zozole , michaszki , praliny ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...