Wiadomości

Kongres Eksportu Spożywczego za nami!

Czwartek, 27 września 2018
25 września 2018 roku w hotelu Marriott w Warszawie odbył się Kongres Eksportu Spożywczego, którego organizatorem jest nasze wydawnictwo - Fischer Trading Group Sp. z o.o., wydawca magazynów Food from Poland i Hurt & Detal. Mieliśmy przyjemność gościć blisko 180 osób reprezentujących producentów, organizacje wspierające eksport oraz biura handlowe ambasad z całego świata. Na wydarzeniu obecnych było blisko 30 kupców z 15 krajów świata, którzy odbyli spotkania biznesowe z polskimi producentami.

Kongres Eksportu Spożywczego to pierwsze komercyjne wydarzenie na rynku, które pozwoliło jego uczestnikom zdobyć wartościową wiedzę o rynku spożywczym, ważnych kierunkach eksportowych oraz perspektywach rozwoju handlu zagranicznego. Producenci mieli niepowtarzalną okazję w trakcie konferencji nawiązać i odświeżyć kontakty biznesowe związane z eksportem. Kongres skierowany był zarówno do firm, które z powodzeniem realizują sprzedaż eksportową, ale też dla tych producentów sektora rolno-spożywczego, którzy zamierzają skierować swoją ofertę handlową do kontrahentów zagranicznych.

tomasz_kongres_art.pngTomasz Pańczyk, Prezes Zarządu Fischer Trading Group Sp. z o.o. podczas wystąpienia otwierającego kongres. 

Podczas wystąpień ekspertów uczestnicy kongresu mogli usłyszeć o perspektywach rozwoju polskiego eksportu spożywczego oraz polskich hitach eksportowych – o których opowiadała Monika Tyska, Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR. Igor Jeliński, Dyrektor Zarządzający CEO, VIVE Group, podkreślał jak ważna jest komunikacja i otwartość na inne kultury w relacjach biznesowych. Dyrektor w zespole ds. strategii marki PwC – Marta Marczak podzieliła się cenną wiedzą dotyczącą budowania marek, które są częścią danej kultury i ją odzwierciedlają oraz o tym, że polskie pochodzenie stanowi istotną wartość na rynku spożywczym.  


Podczas paneli merytorycznych, których moderatorem był Wojciech Szeląg znany redaktor Grupy Polsat, eksperci dyskutowali o kwestii konkurencyjności naszej gospodarki, patriotyzmie konsumpcyjnym i gospodarczym, promocji polskich produktów, o trudnych i tych łatwiejszych rynkach zagranicznych, a zwłaszcza tych najbardziej perspektywicznych, o ważnej roli organizacji wspomagających polskie firmy w eksporcie, o łączeniu sił polskich producentów na trudnych rynkach zagranicznych, o perspektywach ale i zagrożeniach związanych z handlem zagranicznym, o ryzyku biznesowym oraz o „polskości”, która jest atutem produktów spożywczych na rynkach zagranicznych.

panele_art.pngPanel ekspercki – Możliwości i bariery związane z eksportem spożywczym.

Poza częścią merytoryczną, w specjalnie do tego przeznaczonej przez nas sali – Buisness Metting Room – w gorącej atmosferze odbywały się liczne i owocne spotkania producentów z przedstawicielami zagranicznych sieci handlowych i firm dystrybucyjnych. Podczas Kongresu producenci mieli także szansę zaprezentować produkty eksportowe.

kupcy_art.png
Spotkania producentów z zagranicznymi kupcami w sali Business Meeting Room. 


Podczas uroczystego, wieczornego bankietu, nasze wydawnictwo nagrodziło polskich producentów prestiżowymi nagrodami Polish Food Export Awards oraz tytułem Ambasadora Polskiego Eksportu Spożywczego. W ten sposób wyróżniliśmy firmy odnoszące sukcesy w eksporcie produktów spożywczych i promujące Polskę i polskie produkty na arenie międzynarodowej.

laureaci_artykul.png

Laureaci Nagród Polish Food Export Awards podczas uroczystej kolacji zwieńczającej kongres.

 

Nagrody Polish Food Export Awards oraz tytuł Ambasadora Polskiego Eksportu Spożywczego zdobyli: Grupa Mlekovita, Animex Foods, Grupa Maspex, Grupa Sokołów, Grupa Mokate, Spółdzielnia Mleczarska „MLEKPOL", firma FoodCare, Grupa Colian, Superdrob, Grupa Polmlek, Graal, Indykpol, Konspol Holding, Wawel, Instanta, Lotte Wedel, Tarczyński, Zakłady Mięsne Henryk Kania, Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek, Mieszko, Zakłady Mięsne Łuków, Drosed, Herbapol – Lublin, Grupa Bakalland, Zakłady Produkcji Cukierniczej Vobro, Fabryka Cukierków „Pszczółka”, Zbyszko Company, Zakłady Przemysłu Cukierniczego Śnieżka, Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy, Bifix, Dan Cake Polonia, Bogutti, Dobrowolscy, Sante, OSHEE Polska, Sertop, Virtu, Majami, Argo, Cedrob, Dega, Rolnik, Reydrob, Seko, Brand Distribution Group, PPH Maxpol.

button_relacja.png  

Kolegium redakcyjne naszego wydawnictwa wyróżniło także organizacje, które dbają o interesy producentów i promują nasz kraj na rynkach międzynarodowych. Znalazły się wśród nich: Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, Polska Agencja Inwestycji i Handlu S.A., Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI), Stowarzyszenie Polska Wódka (PVA), Polska Federacja Producentów Żywności - Związek Pracodawców, Związek Polskie Mięso.

Dziękujemy wszystkim gościom oraz naszym partnerom merytorycznym i strategicznym, patronom oraz firmom uczestniczącym w kongresie.

 

partnerzy.png

tagi: Kongres , Eksportu , Spożywczego , 2018 , Polish , Food , Export , Awards ,