Z rynku FMCG

Kaufland wypowiada wojnę plastikom

Czwartek, 05 lipca 2018
Walka przeciw plastikowym opakowaniom jest coraz częściej poruszanym tematem w polityce oraz w społeczeństwie. Handel detaliczny odgrywa tutaj kluczową rolę. Kaufland będąc tego świadomym podejmuje działania mające na celu ograniczenie zużycia i produkcji opakowań z tworzywa sztucznego.
Grupa Schwarz, do której obok Kauflandu należy Lidl, wystartowała z kompleksową i szeroką kampanią poświęconą ograniczeniu używania plastikowych opakowań, zwiększenia liczby opakowań biodegradowalnych i stosowania opakowań przyjaznych środowisku. W ramach tych założeń we wszystkich krajach, w których działa Kaufland, zużycie tworzywa sztucznego zostanie zredukowane przynajmniej o 20%, 100% opakowań marek własnych będzie można poddać recyklingowi, a do końca 2019 roku wybrane artykuły z tworzywa sztucznego zostaną wycofane.

„W 2019 roku planujemy np. zastąpić folię, w której sprzedajemy nasze banany K-Bio, tekturowymi banderolami. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w sieci Kaufland w innych krajach, dzięki czemu zmniejszamy roczne zużycie opakowań o ok. 32 tony. Zastępując opakowania z tworzyw sztucznych naszych marek własnych na takie, które poddają się recyklingowi, otrzymamy surowiec wtórny i tym samym zredukujemy znacząco negatywny wpływ na środowisko” –  mówi Krzysztof Szponder, członek zarządu i szef Departamentu Zakupu w Kaufland Polska.  

Plastikowe obszary pod lupą

Ogólne zużycie opakowań zostanie znacznie zredukowane lub ograniczone tam gdzie to możliwe, w całej sieci Kaufland. Do artykułów, które pod koniec roku 2019 zostaną wycofane, należą np. patyczki do uszu z tworzywa sztucznego. We wszystkich krajach zostaną one zastąpione rozwiązaniem przyjaznym dla środowiska. To samo dotyczy plastikowych słomek oraz jednorazowych naczyń marek własnych. W przypadku tych ostatnich, obok przyjaznych środowisku tekturowych naczyń, w asortymencie pojawi się więcej naczyń wielokrotnego użytku. Już w roku 2013 Kaufland zobowiązał się, by przy kosmetykach i produktach do pielęgnacji ciała, a także środkach piorących i czyszczących należących do marek własnych zrezygnować z granulek z mikroplastiku.  

Uświadamiać w każdy możliwy sposób

Poza konkretnymi rozwiązaniami, Kaufland zamierza także prowadzić działania informacyjne, aby zwrócić uwagę najbliższego otoczenia na zjawisko recyklingu i odpadów. Tylko klienci świadomi alternatywnych rozwiązań mogą samodzielnie dokonać wyboru i zmienić swoje decyzje zakupowe. Działania te zostały zapoczątkowane umieszczeniem w sklepach kontenerów, do których oprócz standardowych odpadów, takich jak folia, papier, tektura czy baterie można też wrzucać żarówki, a w punkcie informacyjnym można oddawać mniejsze elektroodpady.

Kaufland zwraca baczną uwagę na kwestię recyklingu w ramach współpracy z dostawcami zarówno marek własnych, jak i pozostałych producentów, poszukując nowych rozwiązań zwiększających udział recyklatów w opakowaniach oraz inwestując w rozwój innowacyjnych alternatyw dla opakowań.

„Jesteśmy jednym z największych międzynarodowych przedsiębiorstw, więc odpowiedzialne podejście do środowiska, zasobów naturalnych i innych ludzi jest dla nas oczywistym i nadrzędnym celem. W ramach strategii dotyczącej ograniczania produkcji tworzyw sztucznych możemy przyczynić się do istotnej zmiany środowiska, w którym funkcjonujemy. Oczywiście nie nastąpi to z dnia na dzień, mamy jeszcze wiele do zrobienia. Chcemy ograniczyć ilość plastiku używanego w naszej sieci, stawiając na materiały przetwarzalne i biodegradowalne” – mówi Gunnar Günther, prezes zarządu Kaufland Polska.


O kampanii dot. plastiku w Grupie Schwarz
Będąc jednym z wiodących międzynarodowych przedsiębiorstw Grupa Schwarz – do której obok Kauflandu należy także Lidl – jest świadoma odpowiedzialności, szczególnie w stosunku do środowiska. W ramach kompleksowej strategii 360 stopni dot. plastiku Grupa Schwarz wdraża na całym świecie rozwiązania, które mają na celu redukcję użycia plastiku oraz zastosowanie obiegu zamkniętego.

O firmie Kaufland
Kaufland jest międzynarodowym przedsiębiorstwem z branży handlu detalicznego. Sieć posiada ok. 1270 sklepów i zatrudnia ok. 140 000 pracowników w 7 krajach w Europie. W Polsce sieć posiada 208 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Ważną częścią polityki przedsiębiorstwa jest odpowiedzialność za człowieka i środowisko. Kaufland zwraca w tym względzie szczególną uwagę na to, aby asortyment był przyjazny środowisku. Przedsiębiorstwo angażuje się w działania na rzecz odpowiedzialnych warunków produkcyjnych, warunków hodowli dostosowanych do gatunku oraz utrzymania siedlisk przyrodniczych. Klienci mają w Kaufland duży wybór produktów przyjaznych środowisku oraz produktów pochodzących z odpowiedzialnego handlu. Kaufland działa także na rzecz ekologicznego i lokalnego rolnictwa. 

Więcej informacji na www.kaufland.com


tagi: Kaufland , plastik ,