„W tzw. klasycznym modelu sklepu wielkopowierzchniowego strefa produktów świeżych takich jak: pieczywo, mięsa, wędliny, sery i warzywa zlokalizowane były najczęściej w tylnej części sklepów i zajmowały od 25-30% powierzchni przeznaczonej na sprzedaż. Dziś ten ten trend zmienił się w sposób znaczący. Już 2 generacja organizacji tego rodzaju sklepów , którą możemy obserwować w kilku sieciach handlowych w Polsce, przeniosła strefę produktów świeżych na prawą stronę od wejścia, ale także powiększyła jej powierzchnię do ok. 40-50%. Wdrażana obecnie na świecie, a jeszcze mało znana w Polsce, 3 generacja organizacji sprzedaży w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych idzie o kolejny krok naprzód. Zgodnie z tym trendem „świeżość” zajmuje już 50-60% powierzchni, a oprócz specjalnie wyeksponowanych stref ze świeżymi i częściowo przygotowanymi do gotowania produktami, swoje miejsce znajduje strefa w której świeże produkty są nie tylko przygotowywane, ale i mogą być przez Klientów w sposób komfortowy konsumowane!” - mówi Winicjusz Wojciechowski, dyrektor sprzedaży firmy Uniscale. I dodaje: „W odpowiedzi na nowe trendy pojawiają się innowacyjne produkty, które mamy przyjemność oferować naszym klientom. Świeżość stanowczo jest w natarciu i istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta tendencja utrzyma się na długo”.
NOWE TRENDY – INNOWACYJNE PRODUKTYEkspozycja produktów świeżych takich jak: mięsa, wędliny, sery czy ryby wymaga dobrze zaprojektowanej lady chłodniczej, która nie tylko odpowiednio wyeksponuje produkt a przez to zachęci do zakupu, ale także podtrzyma jego świeżość bez utraty na jakości czy wadze. Takie rozwiązania oferują lady holenderskiej marki Fri-jado, które od niedawna firma Uniscale ma w swojej ofercie. Zastosowano tam m. in. takie rozwiązania jak: energooszczędne i kolorystycznie dobrane do rodzaju produktu oświetlenie LED, ultradźwiękowe nawilżanie dzięki któremu produkty tracą o 75 % mniej masy czy specjalne filtry UV i R.O. dzięki którym świeżość produktów podtrzymywana jest w sposób ciągły i bez konieczności przenoszenia ich na noc do chłodni magazynowych. „Nowoczesny, dobrze eksponujący produkt design i innowacyjne rozwiązania technologiczne to cechy, które najmocniej doceniali Klienci, którzy mieli okazję zobaczyć produkty marki Fri-Jado podczas ostatnich targów Retail Show” - wspomina Winicjusz Wojciechowski.
Ponieważ nowe trendy to nie tylko ekspozycja świeżych produktów, ale także produktów już gotowych do spożycia, firma Fri-Jado ma w swojej ofercie równie innowacyjne i wysoko cenione przez klientów lady grzewcze – podtrzymujące temperaturę produktu przez ok. 4h, ale też specjalne rożna i piece, w których do pieczenia wykorzystywana jest zarówno konwekcja, jak i para. Dzięki temu produkt jest przygotowywany o 50% szybciej i z użyciem mniejszej energii. Co więcej, każde z urządzeń piekących tej firmy wyposażone jest w systemy samoczyszczące, które nie wymagają nadzoru pracowników, a zatem mogą być wykonywane nocą, tak by każdego ranka, produkt był na nowo gotowy do pracy.
Pełna oferta produktów firmy Fri-jado na stronie
www.uniscale.pl Więcej informacji o trendach i organizacji sprzedaży detalicznej udzielają doradcy firmy UNISCALE, z którymi istnieje również możliwość kontaktu przez stronę
www.uniscale.pl