Z rynku FMCG

Świeżość w trendzie czyli 3 generacja organizacji wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych

Wtorek, 24 maja 2016
Handel detaliczny w branży spożywczej, tak jak inne dziedziny sprzedaży, rządzi się swoimi prawami i jest podatny na zmieniające się na przestrzeni czasu trendy. Dlatego działający na tym rynku specjaliści z firmy Uniscale z wielką uwagą śledzą pojawiające się na świecie nowości oraz tendencje. W chwili obecnej warto zapoznać się z nadchodząca do Polski 3 generacją organizacji wielkopowierzchniowych sklepów spożywczych, w której rosnące znaczenie i taką też powierzchnię przeznacza się na ekspozycję produktów świeżych, wstępnie przygotowanych do gotowania, ale także specjalne strefy pozwalające klientom konsumować przyrządzane na miejscu produkty. Świeżość jest teraz w trendzie, a nowe trendy wymagają nowych rozwiązań i nowych produktów, które już pojawiają się na rynku polskim.
„W tzw. klasycznym modelu sklepu wielkopowierzchniowego strefa produktów świeżych takich jak: pieczywo, mięsa, wędliny, sery i warzywa zlokalizowane były najczęściej w tylnej części sklepów i zajmowały od 25-30% powierzchni przeznaczonej na sprzedaż. Dziś ten ten trend zmienił się w sposób znaczący. Już 2 generacja organizacji tego rodzaju sklepów , którą możemy obserwować w kilku sieciach handlowych w Polsce, przeniosła strefę produktów świeżych na prawą stronę od wejścia, ale także powiększyła jej powierzchnię do ok. 40-50%. Wdrażana obecnie na świecie, a jeszcze mało znana w Polsce, 3 generacja organizacji sprzedaży w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych idzie o kolejny krok naprzód. Zgodnie z tym trendem „świeżość” zajmuje już 50-60% powierzchni, a oprócz specjalnie wyeksponowanych stref ze świeżymi i częściowo przygotowanymi do gotowania produktami, swoje miejsce znajduje strefa w której  świeże produkty są nie tylko przygotowywane, ale i mogą być przez Klientów w sposób komfortowy konsumowane!” - mówi Winicjusz Wojciechowski, dyrektor sprzedaży firmy Uniscale. I dodaje: „W odpowiedzi na nowe trendy pojawiają się innowacyjne produkty, które mamy przyjemność oferować naszym klientom. Świeżość stanowczo jest w  natarciu i istnieje duże prawdopodobieństwo, że ta tendencja utrzyma się na długo”.

NOWE TRENDY – INNOWACYJNE PRODUKTY

Ekspozycja produktów świeżych takich jak: mięsa, wędliny, sery czy ryby wymaga dobrze zaprojektowanej lady chłodniczej, która nie tylko odpowiednio wyeksponuje produkt a przez to zachęci do zakupu, ale także podtrzyma jego świeżość bez utraty na jakości czy wadze.  Takie rozwiązania oferują lady holenderskiej marki Fri-jado, które od niedawna firma Uniscale ma w swojej ofercie. Zastosowano tam m. in. takie rozwiązania jak:  energooszczędne i kolorystycznie dobrane do rodzaju produktu oświetlenie LED, ultradźwiękowe nawilżanie dzięki któremu produkty tracą o 75 % mniej masy czy specjalne filtry UV i R.O. dzięki którym świeżość produktów podtrzymywana jest w sposób ciągły i  bez konieczności przenoszenia ich na noc do chłodni magazynowych. „Nowoczesny, dobrze eksponujący produkt design i innowacyjne rozwiązania technologiczne to cechy, które najmocniej doceniali Klienci, którzy mieli okazję zobaczyć produkty marki Fri-Jado podczas ostatnich targów Retail Show” - wspomina Winicjusz Wojciechowski.

Ponieważ nowe trendy to nie tylko ekspozycja świeżych produktów, ale także produktów już gotowych do spożycia, firma Fri-Jado ma w swojej ofercie równie innowacyjne i wysoko cenione przez klientów lady grzewcze – podtrzymujące temperaturę produktu przez ok. 4h, ale też specjalne rożna i piece, w których do pieczenia wykorzystywana jest zarówno konwekcja, jak i para. Dzięki temu produkt jest przygotowywany o 50% szybciej i z użyciem mniejszej energii. Co więcej, każde z urządzeń piekących tej firmy wyposażone jest w systemy samoczyszczące, które nie wymagają nadzoru pracowników, a zatem mogą być wykonywane nocą, tak by każdego ranka, produkt był na nowo gotowy do pracy.


Pełna oferta produktów firmy Fri-jado na stronie www.uniscale.pl
Więcej informacji o trendach i organizacji sprzedaży detalicznej udzielają doradcy firmy UNISCALE, z którymi istnieje również możliwość kontaktu przez stronę www.uniscale.pl




tagi: Uniscale , sklepy spożywcze , sklepy wielkopowierzchniowe ,