Kategorie produktów

Historia lodowej potęgi PPL Koral

Czwartek, 12 maja 2016 HURT & DETAL Nr 05/123. Maj 2016
Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów Koral to rodzinna, polska firma produkująca lody, która powstała w 1979 roku w Limanowej. Jej założycielami byli bracia Marian i Józef Koral. Koral posiada 3 zakłady produkcyjne: w Nowym Sączu, Rzeszowie i Limanowej.
Aby lepiej poznać markę należy przybliżyć sylwetki jej założycieli. Wszystko miało początek w roku 1979 miejscowości Limanowa, gdzie bracia Marian i Józef Koral uzyskali od ówczesnej władzy pozwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej. Początki biznesu były dla Braci bardzo trudne – wyprodukowane rzemieślniczą metodą lody powstawały w nocy, by na drugi dzień mogły być sprzedawane w firmowym koktajlbarze lub rozwożone po okolicy w kilkudziesięciolitrowych termosach w Fiacie 126P czyli popularnym „maluchu”. Wielu drobnych przedsiębiorców kończyło na tym etapie, dorabiając się większego lub mniejszego majątku, ale nie Koralowie. Bracia postanowili rozwijać swój biznes, podjęli bardzo ryzykowną decyzję o zaciągnięciu kredytu na zakup najnowocześniejszej na owe czasy linii produkcyjnej do lodów o wartości kilku milionów marek niemieckich. Następnie właściciele zdecydowali się na zakup potężnego zakładu produkcyjnego w Rzeszowie oraz terenu w Nowym Sączu, na którym dziś mieści się centrala firmy. Ten odważny ruch ze strony Józefa i Mariana Koral podyktowany był nieustającą determinacją oraz dążeniem do rozwoju firmy i przekształcenia jej z rzemieślniczej manufaktury w przedsiębiorstwo produkcyjne o charakterze przemysłowym. Zakupiona wówczas maszyna umożliwiła im wyprodukowanie i zapakowanie aż 300 lodów na minutę. Spowodowało to, że firma Koral zwiększyła wydajność aż trzykrotnie stając się kluczowym graczem na rynku lodów w Polsce.

Mając na polskim rynku takich konkurentów jak Algida czy Nestlé sprzedających przeważnie lody w dużych opakowaniach (tzw. familijne) marka Koral postanowiła zająć dostępną niszę lodów impulsowych, czyli małych i relatywnie tanich lodów kupowanych pod wpływem impulsu np. na patyku, rożków czy w kubeczku. Gdy zagraniczne marki lokowały swoje produkty w super i hipermarketach, Koral ukierunkował swoją ofertę do tradycyjnych sklepów, gdzie mógł dotrzeć do swojego priorytetowego targetu, czyli dzieci i młodzieży.

W miarę dalszego rozwoju firma Koral postanowiła dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i zdecydowanie wzmocnić swój wizerunek na rynku, więc do promowania marki angażowali z roku na rok wielce popularnych artystów. Wśród nich byli m.in. Kasia Figura, Maryla Rodowicz, Daniel Olbrychski, Doda, Majka Jeżowska, Beata Kozidrak, Joanna Krupa, Natasza Urbańska, zespół Arka Noego, Helena Vondrackova, Katarzyna Zielińska czy też Joanna Koroniewska. Kampania składająca się ze spotów w TV oraz reklamy outdoorowej spełniła swoją funkcję potęgując świadomość marki w różnych grupach konsumentów. Wiele osób zastanawia się do tej pory jak z małego zakładu udało się braciom Koral stać się czołowym konkurentem dla międzynarodowych gigantów w branży lodowej. Otóż receptą na ich sukces było i jest niezwykle umiejętne zarządzanie przedsiębiorstwem – strategia organizacyjna firmy, która jest głęboko przemyślana, długoterminowa i przede wszystkim ukierunkowana na potrzeby oraz oczekiwania konsumentów. Mimo nieustannie rosnących kosztów produkcji ceny większości lodów pozostają do tej pory na niezmienionym poziomie mimo, iż Koral bazuje wyłącznie na surowcach najwyższej jakości, kupowanych u zaufanych i renomowanych dostawców. W tej kwestii nie ma mowy o jakichkolwiek kompromisach. Od niedawna do zarządu przedsiębiorstwa weszli Izabela, Monika i Michał Koral. To ludzie młodzi, pełni entuzjazmu i nowych pomysłów. Stawiają na dalszy, dynamiczny rozwój firmy – zarówno w kwestii najnowszej technologii produkcji, marketingu, oraz wyjścia naprzeciw wymaganiom stawianym przez trudne otoczenie konkurencyjne ale zawsze przy zachowaniu rodzinnego charakteru i najlepszych tradycji firmy. Wiedzą, że zarówno na rynku tradycyjnym, gdzie jesteśmy bezsprzecznym liderem, jak i w kanale nowoczesnym należy nieustannie podążać za potrzebami konsumentów i spełniać je w sposób możliwie najlepszy. W 2014 roku z okazji uczczenia jubileuszu 35-lecia działalności PPL Koral oraz jako wyraz uznania dla założycieli firmy młodsze pokolenie rodziny Koral, które systematycznie przejmuje stery w przedsiębiorstwie, postanowiło wprowadzić nową, bardzo limitowaną markę lodów premium Bracia Koral-Lody Jak Dawniej jako wyraz uznania dla założycieli firmy.

Tworząc markę Bracia Koral-Lody Jak Dawniej sięgnęliśmy po zapisywane przez dziesiątki lat receptury tworzenia najlepszych lodowych rarytasów. Sekret doskonałości naszych wyrobów kryje się także w naturalnych, wyjątkowo starannie wyselekcjonowanych składnikach pochodzących wyłącznie od najlepszych i zaufanych dostawców. Dzięki temu lody te – choć tworzone dziś – smakują jak dawniej – podkreśla Mariusz Jurek, Dyrektor Generalny PPL Koral.

Puszysta śmietanka, prawdziwe masło, najlepszej jakości kakao, belgijska czekolada, doskonałej jakości bakalie oraz porcje świeżych i soczystych owoców – to wszystko tworzy kompozycje smakowe poruszające zmysły i podniebienia nawet najbardziej wymagających lodowych smakoszy. PPL Koral zawsze z optymizmem patrzy w przyszłość i oczekuje kolejnych sukcesów biznesowych w kolejnych latach swojej działalności. Ubiegły sezon lodowy 2015 okazał się dla firmy wielkim sukcesem, więc poprzeczka na sezon 2016 zwieszona jest bardzo wysoko. Oczywiście, że kolosalne znaczenie dla wyników w branży lodowej ma naturalnie pogoda, ale ponieważ nie mamy na tą kwestię wielkiego wpływu i jest ona taka sama dla wszystkich producentów skupiamy się na elementach newralgicznych i od nas zależnych. Dla Zarządu i managementu firmy Koral kluczowe zagadnienia w kontekście osiągania sukcesu biznesowego i dalszego rozwoju przedsiębiorstwa to przede wszystkim: dogłębnie przemyślana i synergiczna strategia działania w zakresie organizacji produkcji, działań marketingowych oraz przejrzystych, elastycznych i intensywnych akcji sprzedażowych – PRIORYTET TO SATYSFAKCJA KONSUMENTA!




tagi: Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów , Koral , lody , historia ,