Kategorie produktów

Baterie Energizer – gwarancja bezpieczeństwa dla konsumenta i… Twojego sklepu

Poniedziałek, 18 maja 2015 HURT & DETAL Nr 05/111. Maj 2015
Firma Energizer na bieżąco rozpoznaje potrzeby konsumentów i reaguje na nie, oferując rozwiązania o różnych zastosowaniach. Na tej podstawie budowane jest portfolio produktów spełniających oczekiwania każdej z grup odbiorców i zapewniających właściwe zasilanie różnego typu urządzeń.
Użytkownicy baterii Energizer to zarówno rodzice z dziećmi, jak i osoby uprawiające sporty, pracujące, spędzające dużo czasu poza domem. Każda z tych grup ma swoje oczekiwania wobec przenośnych źródeł energii. Dlatego w ofercie Energizer znajdują się zarówno baterie alkaliczne do urządzeń o niskim poborze mocy, jak i takie, dzięki którym bardziej wymagające urządzenia będą działać bez zarzutu.

Maximum to najdłużej działająca bateria alkaliczna w portfolio Energizer. Działa nawet o 70% dłużej niż standardowe baterie alkaliczne1. Dzięki zastosowanym w niej technologiom, idealnie sprawdza się w sprzętach hi-tech, o dużym zapotrzebowaniu na energię. Użytkownik nie musi się obawiać, że pozostawiona na dłuższy czas nieużywana, rozładuje się lub wyleje niszcząc sprzęt.

Energizer MAX to zaawansowana bateria alkaliczna do codziennego użytku. Działa nawet o 45% dłużej niż podstawowe baterie alkaliczne1, dzięki czemu dłużej można cieszyć się działającym sprzętem. Dzięki najnowszej technologii Power Seal+ bateria ta nie wyleje nawet do 2 lat po całkowitym rozładowaniu. Użytkownik może więc być spokojny, o stan swoich urządzeń. Baterie Energizer MAX zachowują pełną moc2 aż do 10 lat. Idealne do sprzętów o małym i średnim poborze mocy np. do zabawek.

Alkaline Power to podstawowa bateria alkaliczna Energizer. Ta bateria rewelacyjnie sprawdza się w sprzętach codziennego użytku takich jak pilot, czy zegar. Działa znacznie dłużej od baterii węglowo-cynkowej. Dostępna w rozmiarach AA, AAA, C, D, 9V, dzięki czemu sprawdza się w każdym urządzeniu.

Ważna ekspozycja

Trzeba podkreślić, że mimo zróżnicowanej, wyspecjalizowanej wręcz oferty dostępnej na rynku, baterie to kategoria impulsowa. Konsument nie planuje zakupu, dlatego najważniejsza jest widoczność – jak największa liczba dodatkowych wstawień w odpowiednich lokalizacjach, zwiększająca prawdopodobieństwo zakupu. Najważniejszym miejscem, w którym należy eksponować baterie są jednak przede wszystkim kasy.

Ponieważ najwięcej baterii kupują rodziny z dziećmi, baterie umieszczamy również w pobliżu kategorii powiązanych, zasilanych bateriami, czyli w pobliżu produktów dla dzieci i półki z zabawkami, ale oczywiście nie tylko. Również ekspozycje w działach RTV/elektronika, działach z akcesoriami kuchennymi, produktami męskimi czy akcesoriami samochodowymi mają sens.  
Warto też przy okazji wspomnieć, że konsument nie zna cen baterii, dlatego uczy się ich w sklepie. Ważne są więc dodatkowe wystawienia baterii, ale już nie asortyment, który się na nich znajduje.

Promocje inteligentne

Trzeba pamiętać, że w kategorii baterii stymulowanie konsumpcji jest niemożliwe. Konsument nie będzie więcej używał pilota do TV, jeśli otrzyma dodatkową baterię. Nie możemy zwiększyć ilości, dlatego kluczowe jest zwiększanie wartości sprzedaży, czyli zwiększanie zysku. Dlatego w kategorii baterii promocje typu 4+4 są nie tylko przeciw skuteczne, ale wręcz szkodliwe, ponieważ w dłuższej perspektywie przyczyniają się do obniżenia wartości całej kategorii, a zatem obniżenia przynoszonych przez nią zysków. Rację bytu mają za to promocje inteligentne, czyli takie, w ramach których zakup baterii wiąże się dla konsumenta z dodatkowymi korzyściami (np.: kupon rabatowy na paliwo czy myjnię w promocji „Rabat na paliwo”, organizowanej przez Energizer wspólnie ze Statoil). Takie promocje podnoszą wartość postrzeganą, a zatem poczucie opłacalności zakupu, bez obniżania ceny promowanego produktu. Jest to korzystne dla wszystkich zainteresowanych stron: konsumenta, producenta, jego partnera i sklepu. Konsument otrzymuje atrakcyjny gratis, partner (np.: stacje benzynowe) – zyskuje nowych klientów, producent – nie obniża ceny więc i on, i sklep zarabiają na produkcie. Długofalowo, ponieważ nie dochodzi do obniżenia wartości kategorii, producent i sklep mają w perspektywie satysfakcjonujące zyski.

Baterie Energizer są bezpieczne – konsument może sięgnąć po nie w każdej chwili, włożyć je do swojego urządzenia i spokojnie o nich zapomnieć, nie martwiąc się o ewentualne konsekwencje wycieku. To produkt bezpieczny również dla sklepu: synonim jakości, cieszący się niesłabnącym zaufaniem konsumentów, ale i mądrze promowany. Taki produkt to obowiązkowy element asortymentu każdego sklepu.



tagi: baterie energizer , gwarancja bezpieczeństwa , Energizer MAX , Maximum , Alkaline Power ,