Kategorie produktów

Lodowe smaki premium

Wtorek, 19 maja 2015 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 05/111. Maj 2015
Lepiej niż lody? To mogą być tylko lody premium! Ta kategoria zachwyca najwyższą jakością i smakiem. Wyśmienity deser zarówno podczas ciepłych, jak i chłodnych dni umili czas i zachwyci podniebienie. Z korzyścią dla konsumentów, oferta lodów premium wciąż się powiększa!
W ciągu ostatnich kilku lat rynek lodów premium cechuje wzrastający popyt. Największa sprzedaż dotyczy miesięcy od maja do września – pogoda, w tym przypadku, ma najistotniejsze znaczenie. Niezmiennie od lat wybierane są lody śmietankowe, waniliowe, czekoladowe oraz truskawkowe.
Tymczasem spożycie lodów w Polsce wciąż jest dużo niższe niż na Zachodzie, gdzie są one spożywane przez cały rok. Z każdym sezonem wzrasta świadomość konsumenta dotycząca składników z jakich lody są produkowane. Oba czynniki, zarówno wzorce zachodnie, jak i przykładanie większej wagi do zdrowych składników powodują świadome zwiększanie funduszy przeznaczanych na droższe i lepsze produkty. Producenci zauważają ten trend i dostosowują się do niego poprzez ofertę lodów premium.

Oferta dostępna na rynku

Do głównych producentów na polskim rynku lodów premium należą: Grycan, Unilever, Koral, Zielona Budka oraz Nestlé. Z każdym sezonem poszczególne brandy próbują przyciągnąć konsumentów coraz szerszą i ciekawszą ofertą produktową.
Grycan to firma, która kładzie nacisk na jakość i wieloletnie tradycje. W ofercie produktowej dostępne są wyłącznie lody  premium, które dostępne są w pojemnościach 500 ml oraz opakowania familijne 900-1100 ml, które występują w czterech kategoriach. Lody tradycyjne, m.in. pistacjowe, waniliowe, pomarańczowe, tiramisu, straciatella, lody dla koneserów, m.in. kokosowe, truflowe, makowe, biała czekolada, orzech włoski, lody jogurtowe: z mango, z wiśniami, z truskawkami oraz sorbety z owoców.
Bracia Koral swoimi lodami przywołują smaki z dzieciństwa, proponując serię „Lody Jak Dawniej”. Dostępne w familijnych opakowaniach oraz mniejszych kubeczkach jak również w postaci lodów impulsowych – czyli na patyku oraz w rożku. Przede wszystkim tradycyjne smaki, wśród, których znajdziemy m.in. śmietankowy, truskawkowy, bakaliowy oraz chałwowy, jak i orzeźwiające sorbety m.in. cytrynowy czy malinowy – będą najlepszą propozycją nawet dla tych najbardziej wymagających degustatorów lodowych.
Tradycyjna receptura oraz przestrzeganie najwyższych standardów jakości to również polityka Zielonej Budki, która oprócz familijnych lodów premium jest dystrybutorem marek takich jak Milka, Oreo, Daim czy Tablerone.
Algida (Unilever) w tym roku proponuje wiele nowości również dotyczących kategorii premium, jakimi są  Magnum oraz Carte d’Or. Limitowana wersja Magnum 2 Kisses oraz Magnum Strawberry & White zapewniają intensywne doznania, natomiast Carte d’Or to marka deserów lodowych od lat słynąca z głębokich i zmysłowych smaków wprowadza dwie mocno czekoladowe nowości: Chocolate Brownie oraz Chocolate & Hazelnuts.
Nestlé w swojej ofercie poleca lody najwyższej jakości, m.in. pod marką Mövenpick. Jest to wykwintna lodowa kompozycja zachwycająca bogactwem dodatków: bakalii, sosów, kawałków czekolady czy karmelu.
Producenci przygotowali na ten sezon mnóstwo luksusowych produktów, o to które z nich już zyskały swoich ulubieńców w sklepach – zapytamy detalistów.

Lody premium w sklepach detalicznych

Sprzedaż lodów w sklepie Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska w Nowym Opolu jest bardzo duża w okresie wiosenno-letnim. Obecność w pobliżu szkoły powoduje częste odwiedzanie sklepu przez dzieci, które uwielbiają lody impulsowe, ale nie oznacza to, że nie ma chętnych na lody premium. Wręcz przeciwnie, lody premium – familijne bardzo dobrze się sprzedają, tym bardziej przy okazji weekendu. Pracownicy sklepu często  nazywają tę kategorię lodami deserowymi z racji, iż często przeznaczone są właśnie na deser dla całej rodziny. Sezon zaczyna się wtedy, gdy robi się ciepło i wtedy też poszerzany jest asortyment lodów, a marki które królują wśród kategorii premium w sklepie przy ulicy warszawskiej to Algida, Grycan oraz Zielona Budka. „Kategoria lodów najwyższej jakości najczęściej kupowana jest przez dorosłych, dzieci są nastawione na tańsze lody impulsowe. Produkty z wyższej półki cenowej kuszą smakoszy, którzy cenią sobie jakość oraz wykwintny smak” – podkreśla pani Marzena. Lody na patyku Magnum wśród klientów tego sklepu najczęściej kupowane są w wariancie z orzechami, natomiast jeśli chodzi o inne lody, to królują smaki takie jak: śmietankowy, toffi czy krówka. Ponadto, jak przyznaje kierowniczka nie można określić lidera, ponieważ wszystkie marki i smaki rotują na bieżąco i muszą nawzajem się uzupełniać w ofercie. Z każdym rokiem sprzedaż lodów premium w sklepie w Nowym Opolu jest coraz większa. „Wcześniej byliśmy nastawieni na sprzedaż lodów impulsowych, ponieważ na to był zbyt, natomiast już od 3 lat zauważamy coroczny wzrost sprzedaży lodów wysokiej jakości o 20%” – informuje kierownik sklepu. W okresach chłodniejszych lody też są kupowane jednak w mniejszych ilościach, a lodowe smakołyki w sklepowych lodówkach są dostępne przez cały rok.
W Starogardzie Gdańskim przy ulicy Kopernika w sklepie Kluge dostępna jest duży wybór wśród kategorii premium, w której produkty są wyselekcjonowane pod kątem środowiska konsumenckiego. „Ofertę lodów w naszym sklepie dostosowujemy do oczekiwań naszych klientów. Każdy znajdzie coś dla siebie. W sprzedaży mamy między innymi Zieloną Budkę, lody od Grycana, Algidę czy Häagen-Dazs. Najwyższą sprzedaż lodów odnotowujemy w weekendy. Wtedy największym zainteresowaniem cieszą się te w dużych, litrowych opakowaniach. Kiedy na przykład klienci wracają z rodzinnych spacerów, kupują ciasto i właśnie lody. Wraz z przyjściem sezonu letniego, zmieniamy nieco ekspozycję w naszym sklepie. Dostawiamy dodatkową, mniejszą i niższą lodówkę, którą się otwiera z góry. To głównie dla wygody dzieci, by mogły z łatwością sięgać po ich ulubione smaki” – informuje kierownik sklepu, Barbara Murmiło.
Konsumenci powoli przekonują się, że lody premium to idealny deser niezależnie od pory roku. Warto więc zadbać o dostępność szerokiej oferty – już nie tylko w sezonie letnim!

Monika Kociubińska




tagi: lody , premium , Grycan , Unilever , Koral , Zielona Budka , Nestlé ,