Z rynku FMCG

Spomlek przenosi Intranet do Internetu

Środa, 25 marca 2015
Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek uruchomiła właśnie nowy wewnętrzny kanał komunikacji. Spomnet to portal zarówno dla pracowników, jak i dla dostawców.
Jego twórcy uznali bowiem, że w spółdzielni nie ma miejsca na różnicowanie dostępu do aktualnych informacji o sprawach dotyczących jej bieżącego funkcjonowania. Aby było to możliwe, trzeba było przenieść stronę z Intranetu do Internetu.

Wiele przedsiębiorstw prowadzi strony intranetowe, czyli dostępne jedynie w ramach wewnętrznych sieci komputerowych. Najczęściej służą one do tego, aby firma mogła komunikować się bezpośrednio z każdym z pracowników, czasami też umożliwia „rozmowy” pomiędzy załogą. W Spomleku takie narzędzie wykorzystywano od kilku lat. Jednak takie ograniczenie dostępu w pewien sposób kłóciło się nie tylko z ideą, ale także z zasadami działania spółdzielczości.

Każdy z udziałowców spółdzielni ma wobec niej równe prawa i obowiązki. Uznaliśmy, że tę regułę należy zastosować także w dziedzinie komunikacji wewnętrznej, tak aby dostawcy i pracownicy w tym samym czasie mieli dostęp do informacji o tym, co dzieje się w firmie. Rada Nadzorcza i Zarząd uważają bowiem, że im więcej członkowie wiedzą, tym wyższy poziom ich identyfikacji ze spółdzielnią i wyższe zaangażowanie. Z tego powodu postanowiliśmy też, że ze Spomnetu korzystać będą mogli również ci dostawcy i pracownicy, którzy udziałowcami nie są – wyjaśnia Edward Bajko, prezes zarządu SM Spomlek.

Z początkiem 2015 r. w Spomleku Intranet został „przeniesiony” do Internetu jako Spomnet. Każdy z pracowników i dostawców za pomocą indywidualnego loginu i hasła będzie mógł zalogować się do niego z dowolnego komputera, także poza siedzibą firmy. Spomnet to nie tylko przegląd aktualności z życia firmy, ale także stały i łatwy dostęp do ważnych informacji – m.in. do dokumentów BHP i organizacyjnych, instrukcji i komunikatów, a także zbiór porad dla hodowców. Użytkownicy mogą też przesyłać za jego pośrednictwem pytania do władz spółdzielni. Projekt jest wciąż w fazie rozwoju, stopniowo zwiększać będzie się zasób udostępnianych informacji, być może także nowe funkcjonalności.

– Do tej pory informacje docierały do dostawców głównie za pośrednictwem „Spomlecznych Wiadomości”, czyli naszego wewnętrznego miesięcznika. To lubiany przez rolników magazyn, ale jego cykl wydawniczy powoduje, że nie wszystkie treści są bardzo aktualne. Dzięki Spomnetowi to, co najbardziej istotne, będziemy wiedzieć od razu, a na dodatek nie będzie różnic pomiędzy szybkością komunikacji z pracownikami i dostawcami. Oczywiście nie rezygnujemy z naszego czasopisma, które po kilku latach na dobre wpisało się w krajobraz Spomleku, a wiele osób ceni sobie kontakt z materiałami drukowanymi – mówi Krzysztof Semeniuk, przewodniczący rady nadzorczej Spomleku.

W przypadku dostawców skrócenie czasu dotarcia informacji jest tym bardziej istotne, że ich gospodarstwa bywają położone o setki kilometrów od zakładów Spomleku. Nawet przy wykorzystaniu do dystrybucji informacji samochodów odbierających mleko, mijają dwa dni zanim dotrą one do wszystkich. Dlatego władzom spółdzielni szczególnie zależy na tym, aby to rolnicy jak najliczniej korzystali ze Spomnetu.


źródło: spomlek.pl

tagi: Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek , Spomlek , internet , dostawcy ,