Wiadomości

Ziarenko smaku

Środa, 12 listopada 2014 HURT & DETAL Nr 11 (105) / 2014 (Listopad)
Podróże, spotkania w kawiarniach, coraz większa otwartość na nowe trendy, potrzeba wysokiej jakości, która gwarantuje wyśmienity smak i aromat – to czynniki, które w znaczącym stopniu wpływają na kawowe preferencje Polaków. W jaki sposób marka Woseba i jej produkty wpisują się w oczekiwania konsumentów?
Ziarna z najlepszych plantacji Ameryki Południowej, Środkowej, Afryki i Azji, odpowiedni stopień ich palenia, nowoczesny proces technologiczny, a także wieloletnie doświadczenie oraz przywiązanie do tradycji pozwalają firmie Woseba tworzyć wyjątkową kawę.

W ofercie dostępne są kawy w wariantach Espresso, Arabica, Gold, Café Brasil, Mocca fix Gold, Rodzinna oraz Domowa. Firma produkuje kawy ziarniste, mielone, jak i kawy instant.

Które produkty z portfolio Woseby cieszą się największą popularnością w sklepach detalicznych?

Jak z domowej kawiarni

Zapach świeżo zmielonych ziaren, niezwykły aromat i przyjemność samodzielnego przygotowania kawy od początku oraz pewność, że w naparze jest 100 procent kawy – to główne powody wymieniane przez klientów kupujących kawy ziarniste.
 
W Domu Handlowym Tarchomin przy ul. Nagodziców 1 w Warszawie wśród kaw Woseba najlepiej sprzedają się kawy ziarniste w opakowaniach 500 g. Jak przyznaje Barbara Wojtyczko, ekspedientka, numerem jeden jest Mocca fix Gold. Drugie miejsce zajmuje Arabica, trzecie Espresso, czwarte Gold.

„Polacy coraz chętniej wybierają kawy ziarniste. Kupują młynki do kawy i sami je mielą. Wtedy mają pewność, że jest to prawdziwa kawa. Czują jej aromat i wyśmienity smak. Ja sama też tak robię. To zupełnie inna przyjemność picia tego naparu” – dodaje.

Zaraz po kawach ziarnistych, w sklepie na warszawskim Tarchominie, największym powodzeniem cieszą się kawy rozpuszczalne. Trzecie miejsce zajmują mielone. „Zarówno wśród kaw mielonych, jak również instant najczęściej kupowaną z oferty Woseba jest kawa Mocca fix Gold w opakowaniu 100 g. Klienci wyjątkowo polubili ten rodzaj, za zdecydowany smak i mocny aromat” – mówi pani Barbara.

Klienci niewielkiego osiedlowego sklepu Jacek w Warszawie również wśród kaw Woseby najczęściej wybierają produkt w ziarnach. „Obecnie na rynku można zauważyć trend zmierzający ku rozwojowi kaw ziarnistych. I tak też jest w przypadku Woseby. Z portfolio marki w naszym sklepie najlepiej sprzedaje się Arabica” – mówi Teresa Ogrodzińska.
 
Wysoka jakość w przystępnej cenie

„Obserwuję pewną prawidłowość – klienci coraz częściej czytają etykiety. Jest oczywiście grupa, która wybiera wciąż jedną ulubioną kawę i jest niechętna, żeby coś zmienić, ale coraz więcej konsumentów szuka alternatyw przeglądając kawową półkę. Ważny jest skład, stopień palenia oraz gatunek” – mówi pani Teresa ze sklepu Jacek.

Zdaniem Barbary Wojtyczko, kawy Woseba to gwarancja wysokiej jakości. Ważnym atutem marki jest także przystępna cena. „Polacy coraz lepiej znają się na kawach i do zakupu podchodzą profesjonalnie. Coraz częściej wybierają kawy z półki premium, i w tej kategorii prym wiedzie Woseba” – dodaje detalistka z Tarchomina.
 
Współpraca z firmą

„Woseba to firma, z którą mamy bardzo dobre relacje” – mówi pani Barbara. Przedstawiciel handlowy, który odwiedza sklep jest niezwykle pomocny. Oferuje nowości, pomaga ułożyć produkty na półce, proponuje dodatkowe formy sprzedaży czy promocyjne ceny, chętnie służy radą. „Obecnie na paletce na środku sklepu wystawiona jest kawa mielona Woseba Rodzinna 250 g w promocyjnej cenie. Dodatkową ekspozycję zaproponował przedstawiciel firmy, oferując korzystną cenę produktu” – dodaje pani Wojtyczko.

Rynek kawy w Polsce systematycznie się rozwija. Wciąż królują kawy rozpuszczalne, jednak jak przyznają eksperci oraz jak wynika z obserwacji polskich kupców, coraz dynamiczniej rozwija się segment kaw ziarnistych. I chociaż kawa to produkt kupowany na co dzień przez cały rok, to jesienno-zimowe nastroje sprzyjają wzrostom sprzedaży i smakowaniu nowości.

Monika Dawiec

tagi: Woseba , kawa , Monika Dawiec ,