Kategorie produktów

Przeszkolony sprzedawca to dobry sprzedawca

Wtorek, 12 sierpnia 2014 HURT & DETAL Nr 8 (102) / 2014 (Sierpień)
Z informacji NBP i policji wynika, że z każdym rokiem w obiegu pojawia się coraz więcej fałszywek. Jak skutecznie ochronić sklep czy urząd przed negatywnymi konsekwencjami tego problemu? Jak w bezpieczny sposób przeprowadzać transakcje gotówkowe? Szkolenia z zakresu wykrywania autentyczności pieniędzy, najróżniejszych walut świata oraz kursy z weryfikacji oryginalności dokumentów tożsamości i dokumentów firmowych pomagają wyrobić w sobie odpowiednie nawyki.
Istnieją sposoby, które pozwalają w ciągu 2-3 sekund określić autentyczność banknotu. Kasjerzy w sklepach czy też urzędach to grupa pracowników, która w pierwszej kolejności powinna być odpowiednio przeszkolona, aby nie dopuścić do przypadku wprowadzenia fałszywego banknotu do ponownego obiegu. Niestety jednak wielu kasjerów nawet nie patrzy na banknoty, które przyjmuje. Taki tryb pracy nastawiony jest na szczęście, co nie jest dobre. Niestety również pracodawcy rzadko szkolą w tym zakresie.

Co zrobić, gdy trafi nam się fałszywka

Gdy podejrzewamy, że jesteśmy w posiadaniu fałszywego banknotu, nie wolno nam ponownie wprowadzać go do obiegu, ponieważ grozi nam za to kara pozbawienia wolności nawet do 10 lat. Naszą pierwszą reakcją powinno być zawiadomienie policji o tym fakcie. Policjanci zatrzymają podejrzany banknot za pokwitowaniem i przekażą go do ekspertyzy do Narodowego Banku Polskiego. Jeżeli banknot okaże się autentyczny, zostanie zwrócony. Niestety w przypadku potwierdzenia w wyniku ekspertyzy nieautentyczności banknotu, zostanie on zatrzymany bez prawa do zwrotu równowartości. Dodatkowo, kasjerzy i urzędnicy powinni być świadomi faktu, że mają prawo zatrzymać klienta, który zapłacił podejrzanym banknotem do czasu przyjazdu policji. Nie mogą jednak robić tego na siłę i zawsze powinni mieć na uwadze własne bezpieczeństwo.

Warto szkolić

Szkolenia z zakresu wykrywania fałszywych pieniędzy i dokumentów nie są kosztowne i trwają zaledwie 4 godziny. Nie ma więc konieczności zamykania placówki czy urzędu. Warsztaty uczą pracowników odpowiedzialności, przewidywania zagrożeń i umiejętności zapobiegania im. Warto jest potraktować takie szkolenia profilaktycznie. Każda wpadka tego typu, jest bowiem bardzo medialna i może skutecznie zepsuć wizerunek sklepu czy urzędu. Tam, gdzie sprzedawany jest alkohol niezmiernie ważna jest weryfikacja wieku i tożsamości klienta. Za jedno piwo o wartości 2 zł można stracić koncesję na sprzedaż alkoholu! Dlatego znajomość budowy dowodu osobistego, jego zabezpieczeń i sposobów podrabiania ma kolosalne znaczenie. Takie szkolenie z rozpoznawania fałszywych dokumentów to 3-4 godziny czasu lub dodatkowa 1 godzina do szkolenia z rozpoznawania fałszywych banknotów. Firma DCB S.A. obecna jest ze swoimi warsztatami w Polsce. Eksperci bywają w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Poznaniu, Gdańsku, w Łodzi i wielu mniejszych miastach. Szkolimy hotele, urzędy miast i gmin, sklepy spożywcze, obsługujących autostrady, sieci handlowe i wiele innych. Można dołączyć do istniejącej grupy lub zorganizować własną.

Często takie grupy zamawiają pracodawcy (grupa to 10-15 osób). Wtedy układany jest specjalny harmonogram dat i miejsc szkoleń. Do firmy DCB S.A. zgłosić się można przez stronę www.dcb.com.pl lub zadzwonić: 725-501-001 lub do biura 89 535 06 80. Oczywiście przedstawiciele firmy odpowiedzą na wszelkie pytania i odnośnie procedur i metod rozpoznawania. Można również pisać na: szkolenia@dcb.com.pl lub wysłać SMS pod numer 725-501-001. Eksperci z firmy DCB S.A. odpowiedzą na każde zapytanie.

Sylwester Salach, Prezes Zarządu DCB S.A.

tagi: sprzedawca , szkolenie , praca , DCB ,