W czwartej edycji badania przeprowadzonego w Polsce przez Randstad, agencję doradztwa personalnego i pracy tymczasowej, czołówkę zestawienia zdominowały firmy z sektora motoryzacyjnego, energetycznego i elektronicznego. Spośród 150 największych polskich przedsiębiorstw respondenci wybrali 20, które uznali za najbardziej atrakcyjnych pracodawców. Kompania Piwowarska znalazła się w rankingu po raz trzeci, zajmując 15. miejsce, podobnie jak rok wcześniej. Interesujące jest to, że jest jedyną w zestawieniu firmą spożywczą.
8 000 Polaków biorących udział w sondażu miało za zadanie wskazać firmę, która dla nich byłaby pracodawcą z wyboru, czyli takim, który oferuje więcej korzyści niż po prostu miejsce pracy. Ankietowani jako kryteria atrakcyjności przedsiębiorstwa wymieniali kolejno: wysokie wynagrodzenie, bezpieczeństwo zatrudnienia, przyjazną atmosferę pracy, stabilną sytuację finansową, interesującą pracę oraz równowagę między pracą a życiem osobistym.
– Branże bazujące na innowacyjnych technologiach, takie jak motoryzacja czy elektrotechnika, uważane są za najbardziej atrakcyjne, bowiem widzi się w nich m.in. duże możliwości rozwoju. Nic dziwnego, że zajęły wysokie miejsca w badaniu. Tym bardziej cieszy nas, że zostaliśmy docenieni jako pracodawca i jako jedyna firma piwowarska i spożywcza znaleźliśmy się w wyróżnionej dwudziestce – mówi Wojtek Mrugalski, kierownik ds. komunikacji Kompanii Piwowarskiej.
Randstad Award to największy na świecie projekt, który bada wizerunek pracodawcy i czynniki atrakcyjności pracodawców. Został zapoczątkowany w 2000 roku w Belgii, zaś w Polsce funkcjonuje od trzech lat. Sondaż wykonuje niezależny instytut badawczy ICMA International, który realizuje badanie metodą ankiet on-line równolegle dla Polski oraz 22 innych krajów, łącznie na grupie 200 000 respondentów. Wyniki badania są obiektywne i wiarygodne, ponieważ nie jest ono wykonywane na zlecenie żadnej z firm poddawanych ocenie ani też nie mogą one zapewnić sobie w nim obecności.
W ostatniej polskiej edycji na przełomie października i listopada 2013 r. przebadano 8 000 grupę respondentów – reprezentatywnych dla polskiego społeczeństwa, zdolnych do pracy, w wieku 18-65 lat, uczących się, pracujących i poszukujących pracy.
tagi: KP , Kompania Piwowarska , pracodawca ,
W I kwartale br. liczba załatwionych spraw frankowych w...
Transakcja sprzedaży obejmowała portfolio sześciu dużych...
Dzisiaj, na terenie zakładu produkcyjnego Grupy MLEKOVITA w...
Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z...
Sprawdź kod PKD swojej działalności i otrzymaj dofinansowanie...
Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy...
Zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna...
Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów, w...