Dlaczego dorosłe kobiety kryją się przed aparatem, choć jako małe dziewczynki uwielbiały pozować do zdjęć? – to pytanie, które pojawia się w najnowszym, wirusowym filmiku marki Dove.„Przeprowadzone przez markę Dove, badanie pokazuje, że kobiety są największymi krytykami własnej urody, co odbija się ich samoocenie, pewności siebie i szczęściu” – powiedziała Dagmara Brzezińska-Marcu, dyrektor marketingu marek kosmetycznych Unilever. – „Przed obiektywem aparatu fotograficznego czują zakłopotanie, dlatego też nie uwieczniają ważnych wspomnień ze swego życia - nie robią zdjęć podczas wakacji na plaży, na własnym ślubie lub nawet po narodzinach dziecka. Zależy nam na tym, aby ich podejście się zmieniło. Kobiety powinny czuć się na tyle pewne siebie, aby uśmiechać się do kolejnego zdjęcia i nie rezygnować z uwieczniania cennych wspomnień” – dodaje Dagmara Brzezińska-Marcu.
Twoje piękno – źródłem pewności siebie
Marka Dove pragnie współtworzyć świat, w którym piękno jest źródłem pewności siebie, a nie zakłopotania. Dlatego zachęca kobiety, aby ponownie przyjrzały się swojej urodzie i uwierzyły, że są piękniejsze niż sądzą. Zmiana postrzegania przez kobiety ich naturalnego piękna pozwala podnieść samoocenę i wydobyć ich potencjał.
Dziewczynki od najmłodszych lat podpatrują zachowania mam, które są dla nich wzorem i autorytetem. Naśladują ich rytuały związane z pielęgnacją urody, przejmują ich podejście do piękna i to właśnie od nich uczą się poczucia własnej wartości i samooceny. Dlatego tak ważne jest, aby matki już od najmłodszych lat dawały dobry przykład swoim córkom i budowały ich poczucie pewności siebie. Marka Dove w swoim filmiku odwołuje się do chwil dzieciństwa, kiedy to każda dziewczynka uwielbiała pozować przed obiektywem aparatu fotograficznego, w pełni akceptując swoją urodę.
* Camera Shy – międzynarodowe badanie Dove 2013 r.