Kategorie produktów

Nowy Fuso Canter

Piątek, 14 września 2012 HURT & DETAL Nr 9 (79) / 2012 (Hurt i Detal)
W październiku ubiegłego roku Redakcja Hurt & Detal została zaproszona przez firmę Daimler Truck do Ludwigsburga (Niemcy) na spotkanie prasowe, podczas którego mieliśmy okazję zapoznać się z nowym samochodem dostawczym Fuso Canter. Po blisko roku postanowiliśmy sprawdzić, jak radzi sobie ten samochód na polskich drogach. Do testów udostępniono nam jednostkę o symbolu 3C13/2800 AMT (Izoterma).

Nowa stylistyka i większa efektywność – to właśnie wyróżnia nowego Cantera. Już po wejściu do trzyosobowej kabiny kierowcy poczujecie, że wszystkie przyrządy i przełączniki zostały umiejscowione w takich miejscach, w których być powinny. Udoskonalone zawieszenie gwarantuje wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy. Nawet dłuższa trasa nie powoduje dla kierującego większego zmęczenia, a fotel kierowcy jest w przyjemny sposób amortyzowany na nierównościach.

Jak dodamy do tego dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DUONIC®, automatyczną klimatyzację, ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania, to okaże się, że jedziemy bardzo komfortowym i ekonomicznym samochodem.

Trzylitrowa jednostka o mocy 130 KM, którą pokonaliśmy ponad 200 km (test mieszany), spaliła poniżej 25 litrów oleju napędowego, co daje średnio ok. 12 litrów na 100 km. To bardzo dobry wynik. Warto dodać, że pojazd wyposażony jest w system ECO, którego użycie może dodatkowo wpłynąć na podwyższenie efektywności jazdy. 

Wróćmy jednak do rewelacyjnego systemu DUONIC®, który jest jedną z wyjątkowych innowacji technicznych nowego Fuso Canter. Model ten jest pierwszym na świecie samochodem ciężarowym, w którym zastosowano tego typu rozwiązanie. Przekładnia ta, zwana także przekładnią DSG, już dawno została doceniona w samochodach osobowych. Oprócz niskiego zużycia paliwa, sprzyja ona również mniejszemu zużyciu podzespołów, zwiększa wygodę pracy kierowcy (szczególnie na krótkich odcinkach) oraz łączy komfort obsługi automatycznej skrzyni biegów z efektywnością skrzyni mechanicznej.

Największą zaletą przekładni dwusprzęgłowej jest fakt, iż podczas jazdy odpowiednie sprzęgło automatycznie przygotowuje kolejny bieg, dzięki czemu jego włączenie następuje płynnie. DUONIC® dysponuje także funkcją bezpiecznego parkowania. Przekładnia dwusprzęgłowa DUONIC® daje kierowcy możliwość wyboru pomiędzy trybem automatycznym a manualnym sekwencyjnym – takim jak w klasycznej automatycznej skrzyni biegów Tiptronic.

Nie bez znaczenia dla efektywności użytkowania Cantera pozostaje również długi okres międzyprzeglądowy, który wynosi aż 40 000 km.

Cena detaliczna testowanego Cantera (bez zabudowy) wynosi 89 600 zł, zaś gwarancja udzielona jest do 150 000 km lub na 3 lata.

Tomasz Pańczyk

tagi: Fuso Canter , Daimler Truck ,