Historia marki NIVEA jest niezwykle interesująca – proszę przybliżyć ją naszym Czytelnikom. Jakie były przełomowe momenty?
» Historia firmy Beiersdorf sięga roku 1882, kiedy to Paul C. Beiersdorf opatentował pierwszy plaster leczniczy. Marka NIVEA powstała natomiast w 1911 r. – to wtedy rozpoczęto w Hamburgu produkcję na skalę przemysłową pierwszego na świecie kremu kosmetycznego o stabilnej formule. Tak powstał legendarny już krem NIVEA. Do Polski marka NIVEA trafiła poprzez Fabrykę Kosmetyków Pollena-Lechia, która już w latach 70-tych XX w. była właścicielem praw do marki w Polsce. W ciągu kolejnych dekad NIVEA stała się ulubioną marką kosmetyczną Polaków, oferując coraz szersze portfolio innowacyjnych produktów odpowiadających na coraz to nowsze i bardziej kompleksowe potrzeby konsumentów w zakresie pielęgnacji skóry. Dzisiaj NIVEA to marka kosmetyczna darzona największym zaufaniem konsumentów, kojarzona z doskonałą jakością produktów – przeznaczonych zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn.
Jedną z takich niewątpliwie ważnych dat w historii będzie rok 2012, NIVEA poprawiła swoją pozycję w kategorii kosmetyków – co zadecydowało o tym sukcesie?
» Faktycznie pierwsza połowa tego roku to dobry okres dla NIVEA – urośliśmy szybciej niż rynek, dzięki czemu umocniliśmy się na pozycji lidera w kategoriach, w których jesteśmy obecni w Polsce. To wynik konsekwentnego koncentrowania się na naszych siłach, w tym przede wszystkim na ciągłym i wielopłaszczyznowym umacnianiu wizerunku marki, jak i pozycji naszych produktów.
Na sukces składają się m.in. kampanie marketingowe – jakie przygotowaliście na najbliższy okres?
» W kontekście wsparcia marketingowego, które przygotowaliśmy, konsekwentnie skupiamy się na najważniejszych i największych kategoriach – face care, hair care i dezodorantach. Podczas gdy globalni gracze ograniczyli wydatki marketingowe, NIVEA stara się nie osłabiać komunikacji z konsumentem, w tym coraz częściej skupiać się na nowoczesnych kanałach, jak internet i social media. Nie zapominamy również o naszych aktywnościach społecznych, takich jak Szkółki Piłkarskie NIVEA. Zamierzamy je kontynuować w przyszłości.
Skoro już mówimy o tym co nas czeka, jakie nowe produkty pojawią się na rynku?
» Polski konsument, mimo znacznie bardziej zdyscyplinowanych i przemyślanych wydatków w kategorii kosmetyków w ostatnich latach, nieustannie oczekuje innowacji. Staramy się sprostać tym oczekiwaniom przygotowując nowe lub odświeżone propozycje produktowe w wielu segmentach tak dla kobiet, jak i mężczyzn.
Shopper Insights – jak NIVEA wygrywa kupującego?
» W kategorii o takiej fragmentaryzacji jak kosmetyki, kompleksowe zrozumienie kupującego, jego motywów decyzyjnych i zachowania przy półce wobec poszczególnych kategorii jest absolutnie kluczowe dla osiągnięcia sukcesu biznesowego. Posiadamy bogatą, zebraną przez wieloletnie doświadczenia wiedzę nt. naszych klientów i ich shopperów. Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotować dla naszych Partnerów Handlowych kompleksowe rozwiązania asortymentowe i CatMan'owe, optymalizujące rotację produktów w ich sklepach, tak handlu nowoczesnego, jak i tradycyjnego. Efektywność współpracy z NIVEA w tym zakresie została doceniona przez naszych Detalistów – w 2008 w badaniu GfK przyznali oni zespołowi sprzedażowemu NIVEA tytuł najlepszego takiego zespołu w Polsce.
Dziękuję za rozmowę.
Maja Święcka
tagi: NIVEA , Michał Szaniecki , NIVEA Polska Sp. z o.o. , Grupa Beiersdorf ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...