Kategorie produktów

Warto pamiętać o Żubrze

Wtorek, 29 maja 2012 HURT & DETAL Nr 5 (75) / 2012
O rozpoczęciu sezonu grillowego i o tym jak ważna w tym czasie jest obecność Żubra w sklepach rozmawiamy z Tomaszem Kantonem, Kierownikiem ds. PR marek w Kompanii Piwowarskiej

Sezon wiosenno-letni jest czasem, kiedy napoje, w tym oczywiście piwo, sprzedają się dużo lepiej, aniżeli zimą czy na jesieni. Jak przygotowaliście się na rozpoczęcie sezonu?

» Wiosną Żubr zachęca do korzystania z natury, podczas grillowania i nie tylko. Tej wiosny marka Żubr przygotowała dla swoich kontrahentów specjalną ofertę sprzedażową, która pozwoli w większym stopniu zainteresować konsumentów Żubrem. Sprzedawcy detaliczni otrzymają dedykowane narzędzia handlowe, materiały reklamowe oraz gadżety grillowe. Umożliwią one większą sprzedaż produktu, a także wyróżnią Żubra jako piwo kojarzone z naturą.

Wiosna to czas, kiedy ze snu zimowego budzi się otaczająca nas przyroda. Żubr kojarzy się z naturą, stanowi jej integralną część – w jaki sposób wpasowuje się w jej rytm?

» Wiosna to czas, w którym pogoda sprzyja spędzaniu czasu na świeżym powietrzu. W takich okolicznościach Żubr najlepiej smakuje – w towarzystwie najbliższych przyjaciół, rodziny, jako wytchnienie po ciężkim dniu pracy. Dlatego też Żubr towarzyszy konsumentom podczas grillowania, prac w ogrodzie, pobytu na działce. Wszędzie tam, gdzie lubimy nieśpiesznie spędzać czas, gdy świeci słońce.

Majówka za nami, a tym samym rozpoczęliśmy już długo oczekiwany sezon grillowy, niezwykle istotny dla branży piwnej…

» Ubiegłego lata Żubr był najczęściej wybieraną przez Polaków marką piwa na grilla. W związku z tym, chcąc odpowiedzieć na potrzeby naszych konsumentów przygotowaliśmy specjalne oferty produktowe, m.in. grillowy pack 7+1, czyli dodatkowy gratis dla konsumenta, który pozwoli w jeszcze większym stopniu cieszyć się grillowaniem. Jak wynika z badań prowadzonych przez markę Żubr, grillowanie jest jednym z ulubionych zajęć Polaków podczas ciepłych, wiosenno-letnich dni, a przy grillu niezmiennie towarzyszy im piwo. Żubr, doskonale pasujący do spędzania czasu na świeżym powietrzu, jest również idealny na grilla. Przygotowując odpowiednie działania mamy na uwadze, że sprzedaż kategorii piwa w sezonie letnim w Polsce potrafi wzrastać od 20 do 40%, a wzrost ten trwa od pierwszych wiosennych dni. W tym samym czasie sprzedaż Żubra wzrasta nawet o 32% i rośnie szybciej niż cała kategoria.

Jak Żubr przygotował się na majówkę?

» Weekend majowy to dla marki Żubr początek bardzo ważnego sezonu wiosenno-letniego, dlatego jeszcze przed majówką ruszyły działania skierowane do kontrahentów – choćby dedykowana oferta sprzedażowa. Od końca kwietnia na antenie Telewizji Polskiej Żubr sprawdza pogodę na grilla – marka jest sponsorem prognozy pogody.

W tym roku czeka nas jeszcze jeden ważny czas, który będzie dyktował sprzedaż piwa – chodzi oczywiście o Euro 2012. Wiadomo, że wzrośnie jego sprzedaż, jakie to mogą być cyfry? Czy warto postawić na Żubra podczas Euro?

» Cała branża piwna liczy na wzrost sprzedaży w tym okresie i z pewnością poza samym wydarzeniem istotny wpływ na sprzedaż będzie miała również pogoda. W przypadku marki Żubr w żaden sposób nie nawiązuje ona w swych działaniach do sportu czy kibicowania. Jest to piwo skierowane na nieco inne okazje. Jest idealne na chwile codziennego wytchnienia po dniu pełnym obowiązków. W czerwcu takich chwil z pewnością nie zabraknie, dlatego warto postawić na Żubra.

Dziękuję za rozmowę.

Maja Święcka

tagi: Kompania Piwowarska , Żubr , Tomasz Kanton ,