Kategorie produktów

Podsumujmy przygotowania

Poniedziałek, 28 maja 2012 Autor: Maja Święcka, HURT & DETAL Nr 5 (75) / 2012
Już dosłownie za chwilę usłyszymy pierwszy gwizdek podczas otwarcia UEFA EURO 2012™. Nim jednak to nastąpi, zapraszam do lektury podsumowań i refleksji związanych z tym przedsięwzięciem, w które w różnorodny sposób zaangażowali się producenci FMCG.

Od lutowego wydania miesięcznika Hurt & Detal poruszamy tematykę związaną z tym jakże ważnym wydarzeniem sportowym. W pierwszym z cyklu artykułów przedstawiliśmy Państwu ofertę produktową przygotowaną przez producentów. W drugim – marcowym – stricte dotyczące eliminacji piłkarskich. W kwietniowym wydaniu zabraliśmy Państwa w podróż po Polsce, po sklepach i pokazaliśmy, jak detaliści przygotowują się do Euro i jakie są ich z tym związane oczekiwania biznesowe. Teraz zatem czas na podsumowanie! Zapraszam do lektury!

Jacek Migrała, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Hochland Polska

Nie mamy jeszcze podsumowania, poczekajmy do zakończenia Mistrzostw, wtedy podsumujemy stopień realizacji założeń. Póki co w trakcie realizacji jest sporo aktywności podjętych w ramach obecności na rynku naszego krążka Biało-Czerwonego, wersji limitowanej. Wprowadzenie krążka Biało-Czerwonego poparte zostało planem wsparcia, począwszy od specjalnie przygotowanych materiałów dla partnerów handlowych Hochland w kanale detalu tradycyjnego i nowoczesnego. Krążek Biało-Czerwony podbił serca konsumentów korzystających z usług ponad 3 000 hoteli funkcjonujących na naszym rynku. Specjalnie zaprojektowana misa śniadaniowa zachęca do spróbowania Biało-Czerwonego. Naszymi sprzymierzeńcami jest również 600 przedstawicieli handlowych naszych dystrybutorów, którzy budują dystrybucję. Jednocześnie trwa druga odsłona programu Więcej sera w kuchni, pod nazwą Mistrzostwa od kuchni. Aktywacja polega na wymyślaniu i dodawaniu przez użytkowników przepisów na wykorzystanie naszej nowości Biało-Czerwonego w serwisie www.seromaniacy.pl oraz za pomocą aplikacji „dodaj przepis” na profilu seromaniaków na Facebooku. Podczas trwania czterech tygodni akcji edukujemy konsumentów w zakresie wykorzystywania serów nie tylko na kanapkę. Finałem aktywacji są warsztaty pod okiem Karola Okrasy, który został ekspertem akcji. Jesteśmy przekonani, że nasze działania przyniosą wymierne efekty.

Dariusz Maciejewski Dyrektor Sprzedaży Bahlsen Polska

Większość kluczowych operatorów detalicznych posiada w ofercie, przygotowane przez nas na Euro 2012 limitowane edycje ciastek: Leibniz Goool! i HIT Football Fever. Ponadto na przełomie maja i czerwca w placówkach handlu wielkoformatowego organizowane będą specjalne strefy kibica, w których również dostępne będą nasze piłkarskie produkty. Od strony konsumenckiej produkty te już cieszą się bardzo pozytywnym trendem sprzedażowym, a zapewne w okresie samych rozgrywek piłkarskich wzrośnie popyt na tego rodzaju przekąski, gdyż doskonale wkomponowują się one we wspólne chwile kibicowania.

Marek Spuz vel Szpos, Prezes Fabryki Cukierków „Pszczółka” w Lublinie Sp. z o.o.

Chcemy, aby nasze produkty były zauważone na rynku wyrobów dedykowanych Euro 2012 w Polsce. Tym bardziej, że w tym roku nasza spółka obchodzi jubileusz 60. rocznicy istnienia, więc staramy się być szczególnie aktywni. Mówiąc obrazowo, wierni tradycji wzbogacamy naszą ofertę o nowe smaki. Z myślą o Mistrzostwach Europy w piłce nożnej przygotowaliśmy specjalny produkt: „Kulki Kibica”. Jest to limitowana seria cukierków z poziomkowym i malinowym nadzieniem, oblanych mleczną czekoladą. Opakowania są w barwach narodowych. Nowy produkt powstał z myślą o kibicach piłki nożnej, nie tylko tych dorosłych. Ma być miłym dodatkiem do sportowych spotkań w gronie rodziny i przyjaciół. Naszym zdaniem „Kulki Kibica” dobrze wpisują się w oczekiwania rynku. Pierwsze informacje od odbiorców, zarówno hurtowników jak i klientów indywidualnych są bardzo pozytywne.

Jarosław Lis Marketing Manager, Good Food

Nasze produkty przede wszystkim są definiowane jako zdrowa żywność jednakże poza tym posiadają świetne cechy użytkowe i funkcjonalne nieznane szerokiemu rynkowi, czyli nadają się do spożycia od razu, w różnych sytuacjach spotkań towarzyskich, kibicowania, oglądania telewizji. Na czas mistrzostw wprowadziliśmy piłkarskie opakowanie dla istniejących na rynku ryżowych wafli smakowych JUMBO, które dzięki połączeniu naturalnych wafli i wyrazistych posypek smakowych stanowią idealną przekąskę do zdrowego kibicowania. Produkt jest wyjątkowy w całej kategorii zbożowych przekąsek i posiada uznanie konsumentów, a dzięki rosnącej dystrybucji również coraz silniejszą pozycję rynkową. Wydarzenie tej rangi, jak Euro 2012 wzbudza zainteresowanie i emocje na ogromną skalę. Marka Good Food uczestniczy w tych emocjach. Celem naszym było zwiększenie znajomości tego produktu wśród konsumentów i dostępności na rynku. Udało się nam zwiększyć sprzedaż wielokrotnie ponad dynamikę wzrostu rynku oraz poszerzyć dystrybucję i ekspozycje w istniejących sklepach. Konsumenci zachwycają się smakami wafli JUMBO (paprykowe, ser cheddar i kwaśna śmietana z cebulą), wiele takich wpisów otrzymujemy między innymi na naszym Facebookowym profilu.
Emocje towarzyszące EURO sprzyjają otwieraniu się na nowe doświadczenia, a Good Food cieszy się, że zdobywa nowych fanów.

Dorota Liszka, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej, Grupa Maspex Wadowice

W planach na ten rok mamy również aktywności związane z tą dużą imprezą sportową. Będzie to istotne wydarzenie dla całej branży spożywczej, więc trudno tego nie wykorzystać, choć oczywiście zainteresowanie będzie się różnie rozkładało na poszczególne produkty w naszym portfolio.

Wystartowaliśmy od wielkiej piłkarskiej promocji, którą przygotowała marka Kubuś dla wszystkich kibiców i konsumentów – Mistrzowie Futbolu. Nagroda główna – wyjazd na słynny stadion Camp Nou w Barcelonie z pewnością ucieszy każdego małego miłośnika piłki nożnej. Promocją objęte są wszystkie produkty od Kubusia.

Kolejna akcja przygotowana została przez markę Puchatek – „Kibicuj i wygrywaj więcej”. Aby wziąć w niej udział wystarczy zbierać kody z promocyjnych, piłkarskich opakowań Puchatka, które można wymieniać na nagrody takie, jak: piłkarskie pościele, stroje piłkarskie i komputerowe myszki w kształcie piłki nożnej. Dodatkowo, Puchatek zaprasza do konkursu plastycznego pt. „Mój wymarzony stadion”. Nagrodą główną w konkursie jest telewizor Samsung, a dla wyróżnionych osób – piłkarskie pufy.

Również drużyna Mlekołaków dla wszystkich kibiców przygotowała piłkarską promocję pełną mistrzowskich nagród – „Kibicuj razem z Mlekołakami”. W każdym promocyjnym opakowaniu Mlekołaków 250 g i 500 g znajdują się atrakcyjne naklejki z wizerunkami piłkarzy. Do zebrania cała kolekcja gwiazd futbolu! Dodatkowo, wpisując specjalny kod z naklejki na stronie www.mlekołaki.pl każdy konsument bierze udział w cotygodniowym losowaniu aż 560 piłkarskich nagród. Do wygrania: stołowe piłkarzyki, wygodne fotele w kształcie piłki, wyjątkowe albumy kibica wraz z paczkami Mlekołaków na piłkarskie śniadanie. Ponadto młodzi i starsi kibice mogą wziąć udział w konkursie Mlekołaków. Wystarczy zaprojektować sportową paczkę Mlekołaków. Nagrodą główną jest konsola do gier Xbox 360 Kinect wraz z grą FIFA 2012, a zwycięskie opakowania trafią do sprzedaży.

Tymbark przygotował dla swoich konsumentów promocję „Ustrzel nagrody” również w prawdziwie piłkarskim klimacie. Do wygrania nagrody, które umożliwią na długo utrwalić wielkie sportowe emocje, m.in: smartfony, kamery i aparaty fotograficzne. Wraz z rozpoczęciem promocji, w sklepach pojawiły się nowe, miętowe smaki. Obok kultowego smaku jabłko-mięta, Tymbark wprowadza dwie chłodzące propozycje: malina-mięta oraz cytryna-mięta.

Nie zapominajmy, że Tymbark od ponad 5 lat jest głównym sponsorem największego w Europie turnieju piłkarskiego dla dzieci do 10 lat „Z podwórka na stadion o Puchar Tymbarku”, w którym tylko w tym roku weźmie udział 140 000 dzieci z całej Polski. Mamy nadzieję, że w naszych turniejach zrodzą się gwiazdy polskiej piłki nożnej na skalę światową. Oczywiście akcje są mocno wspierane reklamowo.

Agnieszka Andrzejewska, Specjalista ds. promocji, Dział Marketingu ds. Rynku Polskiego TZMO SA

Linia kosmetyków pielęgnacyjnych dla mężczyzn Kanion Sport pojawiła się w sprzedaży na rynku polskim już w II kwartale 2011 roku, a więc na niespełna rok przed rozgrywkami Euro 2012. Przygotowanie kosmetyków, których szata graficzna przywołuje skojarzenia z najważniejszą imprezą sportową, jaka będzie miała miejsce w Polsce w tym roku, było zabiegiem celowym i przemyślanym. Nie traktujemy jednak produktów marki Kanion Sport jako serii limitowanej – naszym celem jest dotarcie do młodego, aktywnego konsumenta, a w perspektywie długofalowej: budowa tożsamości oraz wiarygodności marki. Dostrzegając dynamiczny rozwój kategorii kosmetyków męskich, a także zmianę zachowań i preferencji zakupowych konsumentów, staramy się dostosowywać do wymogów rynku, uważnie podążając za najnowszymi trendami.

Rozgrywki Euro 2012 będące imprezą medialną, o dużym potencjale reklamowym, pomimo szerokiej eksploatacji przez różne branże, stanowią świetny nośnik treści marketingowych również dla kosmetyków Kanion Sport. Oprócz szerokiej kampanii reklamowej w prasie konsumenckiej, przewidziane jest uruchomienie specjalnego serwisu na portalu interia.pl, w ramach którego użytkownicy, którzy dodadzą zdjęcia przedstawiające interesujące bądź zabawne sytuacje związane z Euro, wezmą udział w konkursie z atrakcyjnym nagrodami. Równolegle do działań w mediach tradycyjnych, planujemy kampanię samplingową w klubach fitness w całej Polsce oraz przed tzw. „strefami kibica” w największych miastach. Liczymy, że planowane działania wpłyną w rezultacie na rozpoznawalność marki oraz zapewnią jej lepszą pozycję na rynku. Co warte podkreślenia – potencjał płynący z wprowadzenia na półkę produktów nawiązujących do Euro 2012 dostrzegli nasi partnerzy handlowi, co przekłada się bezpośrednio na szeroką obecność kosmetyków Kanion Sport zarówno w tradycyjnym, jak i nowoczesnym kanale sprzedaży.

Piotr Kłopotowski Dyrektor Marketingu Produktów, Indykpol SA

W związku z Euro 2012 – ważnym sportowym wydarzeniem – Indykpol wprowadził do oferty kilka produktów z myślą o piłkarskich kibicach.

To właśnie dla nich Indykpol przygotował kabanosa Jedynaka GOOOL!, który doskonale sprawdza się w podróży, na imprezach sportowych czy podczas kibicowania przed telewizorem. To mięsna przekąska pojedynczo pakowana, nie wymagająca warunków chłodniczych, idealna do ekspozycji w strefie przykasowej. Wyrazista kolorystyka i nawiązanie do motywów piłkarskich jednoznacznie definiują Jedynaka GOOOL! jako przekąskę kibica.

Parówki Kibica to kolejna mięsna przekąska wykonana z najwyższej jakości mięsa, idealna zarówno na ciepło – jako szybki posiłek – lub na zimno. Pojedyncze pakowanie każdej parówki gwarantuje dłuższe przechowywanie bez obsychania.

Na kibiców, którzy zmagania piłkarzy będą śledzić podczas plenerowych imprez, czeka grillowa oferta Indykpolu. Szeroki wybór mięs drobiowych najwyższej jakości, doprawionych, kruchych i soczystych po upieczeniu czy też doskonałych, w 100% drobiowych kiełbas i kiełbasek szybkich do przygotowania – to doskonałe propozycje na smaczny posiłek w przerwie meczu.

Dla najmłodszych fanów piłki nożnej Indykpol przygotował Smakołyk Kibica – smaczną wędlinę kanapkową z charakterystycznym wizerunkiem sympatycznej postaci na przekroju – małego piłkarza. Ponieważ jest to produkt dla dzieci, zadbano o to, by nie zawierał sztucznych barwników, glutenu i laktozy. Wizerunek piłkarza na wędlinie jest efektem zastosowania unikalnej technologii, w toku naturalnych procesów.

Propozycje Indykpolu spotkały się z dużym zainteresowaniem partnerów handlowych, którzy z chęcią umieszczają je w swojej ofercie.

Stephane Tikhomiroff Dyrektor Komercyjny Marki E.Wedel

Marka Wedel – Narodowy Sponsor UEFA EURO 2012™ przygotowała swoją specjalną, limitowaną edycję produktów dedykowanych temu wydarzeniu. Naszą ofertę tworzą: Czekoladowa Figurka Slavko i Slawka; Ptasie Mleczko w opakowaniu w kształcie stadionu oraz Ptasie Mleczko z unikatowymi biało-czerwonymi piankami; Torcik Wedlowski w opakowaniu w kształcie piłki nożnej; Baryłki Football – praliny w kształcie piłek; Pawełek oficjalny baton UEFA EURO 2012TM; Chrupki Kibica oraz Czekolady w wyjątkowych wariantach smakowych i gramaturach. Wedel przywiązuje wielką wagę do jakości swoich produktów oraz estetyki opakowań, dlatego nasze produkty zyskały wyjątkową, sportową oprawę graficzną, która zwraca uwagę konsumentów i wyróżnia się na półkach sklepowych.

Naszym głównym celem było dostarczenie konsumentom i fanom futbolu przyjemności podczas wspólnego kibicowania w trakcie rozgrywek UEFA EURO 2012™ i jestem przekonany, że ten cel spełnimy.

Mieczysław Walkowiak Wiceprezes Zarządu ds. Handlu i Marketingu, Sokołów SA

Sokołów SA przywiązuje dużą wagę do zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej. Branża mięsna jest jednak bardzo specyficzna, a jej wyroby, przynajmniej do tej pory, były w małym stopniu dedykowane kibicom, jako przekąski i posiłki mogące im towarzyszyć podczas oglądania widowisk sportowych.

W celu zmiany tego wizerunku Sokołów, jako aktywny sponsor drużyn i wydarzeń sportowych, wprowadził do swojej oferty wyjątkowe produkty dedykowane fanom futbolu oraz każdemu, kto lubi proste i smaczne posiłki. W ofercie znajdują się następujące wyroby:
•  Kiełbasa Kibica – to idealny produkt na grilla. Znakomicie nadaje się również do przygotowania na patelni, w piekarniku lub do podgrzania w wodzie. Proponujemy ją w dwóch formach pakowania MAP: 600 g i ok. 1,2 kg.
•  Snacki Kibica Pleśniowe, Snacki Kibica Wędzone oraz Salami Chips Kibica są doskonałymi przekąskami w czasie oglądania lub w przerwie meczu. Znakomicie mogą zastąpić tradycyjne przekąski ziemniaczane lub kukurydziane, a są bardziej pożywne i bogate w białko. Oferujemy je w opakowaniach MAP o wadze 100 g (snacki) i 80 g (chipsy).
•  Konserwa Kibica jest doskonała na kanapki na każdą okazję. Proponujemy ją w gramaturze 300 g w puszcze łatwo otwieralnej.
Wszystkie powyższe produkty oferowana są w nowej, piłkarskiej szacie graficznej.

Iwona Jacaszek, Dyrektor ds. Korporacyjnych, Coca-Cola HBC Polska

9 kwietnia br. odbyła się premiera telewizyjna nowego spotu reklamowego marki Coca-Cola „Transformacja”. Z tej okazji zorganizowaliśmy też specjalny pokaz w wyjątkowej technologii video 3D mappingu, która pozwoliła na poczucie radości kibicowania zmysłami wzroku i słuchu. Jedna z kamienic niedaleko Kolumny Zygmunta przemieniła się w wirujący kolorami i światłami trójwymiarowy budynek. Kampania objęła także wielkoformatowe reklamy zewnętrzne, które zawisły w najbardziej uczęszczanych punktach miast-gospodarzy, na lotniskach i dworcach. Od 1 maja br. wystartowała nowa promocja konsumencka, w której wystarczy kupić jeden z napojów Coca-Cola, Fanta, Sprite lub Powerade i znaleźć kod pod nakrętką lub etykietą. Nagrodę można wybrać samemu spośród piłek Adidas Tango12, zestawów TV 60 3D Sharp lub voucherów na wycieczkę. Naszym partnerom handlowym oferujemy bardzo atrakcyjny sprzęt ekspozycyjny i chłodniczy oraz materiały reklamowe do punktów sprzedaży – wszystko to z brandingiem UEFA EURO 2012™.

Marek Kmiecik, Dyrektor Marketingu, Członek Zarządu Hoop Polska

Na sezon wiosenno-letni 2012 zaoferowaliśmy naszym konsumentom kilka produktów, nawiązujących do bieżącej tematyki sportowej. W ramach odświeżonej w bieżącym roku marki napojów dla dzieci Jupik, na rynek została wprowadzona pierwsza na rynku funkcjonalna woda z witaminami dla dzieci pod marką Jupik Sport Aqua. Motyw sportowy pojawi się również w spocie nowego Jupika oraz na stronie internetowej. Główna marka w portfolio – Hoop Cola również jest już dostępna w specjalnych etykietach Kibica, gdzie wykorzystując ikonę marki, czyli podwójne „oo” odnosimy się do emocji towarzyszących rozgrywkom piłkarskim. Specjalnie na tę okazję zostały przygotowane 3 spoty TV, w których widząc kibiców z Grecji, Czech i Rosji dotykamy tematu otwartości polskich kibiców na inne narodowości, które w tym roku przyjadą do naszego kraju. Hoop Cola w swoisty sposób przekomarza się z charakterem polskich kibiców, przechwalających się i zawadiackich. W spotach nowej kampanii namawia do otwarcia się na innych, bratania z innymi kibicami i do wspólnej, dobrej zabawy.

Te produkty są właściwie dopiero wprowadzane na rynek, trudno ocenić, czy konsumentowi przypadły do gustu – na to mamy jeszcze ponad miesiąc… Jeśli zaś chodzi o kanał hurtowy i sieciowy, to nasze produkty są przyjmowane bardzo pozytywnie.

tagi: UEFA EURO 2012™ , Euro ,