Przede wszystkim dlatego, że jest niezwykle ekonomiczny, nie tylko dzięki bardzo małemu zużyciu paliwa i odpowiednio niskiej emisji CO2, ale także dzięki wydłużonym okresom między-obsługowym (dwa lata/50 tysięcy kilometrów) oraz gwarancji na perforację korozyjną wydłużoną do 12 lat, co pozwoli obniżyć koszty ponoszone w czasie eksploatacji przez właściciela samochodu.
Mocne i ekonomiczne
Nowa, przeznaczona na rynki całego świata, rodzina silników wysokoprężnych 2.2 Duratorq TDCi zastąpi dotychczas stosowane jednostki napędowe o pojemnościach skokowych 2,2 oraz 2,4 litra. Nowe silniki opracowano w ramach wprowadzonej przez Forda globalnej strategii One Ford.
Nowy przednionapędowy Ford Transit będzie dostępny z silnikami o mocach 100, 125 lub 140 KM, podczas gdy najmocniejsza wersja tylnonapędowa będzie dysponowała mocą 155 KM. Jeszcze lepiej wygląda przyrost momentu obrotowego. Już podstawowy silnik o mocy 100 KM dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 310 Nm, natomiast najmocniejszy, napędzający tylną oś silnik o mocy 155 KM, osiąga budzący respekt moment obrotowy 385 Nm.
Forda Transit przygotowanego na 2012 rok wyposażono też w kilka innych rozwiązań przyczyniających się do obniżenia zużycia paliwa, m.in.: inteligentny system ładowania z odzyskiem energii (Smart Regenerative Charging), zaawansowany system zarządzania stanem akumulatora (Advanced Battery Management System).
Znacząco obniżono hałas pracy silnika, a także poziom drgań i wibracji, dzięki zastosowaniu przekonstruowanych poduszek hydraulicznych mocujących silnik i wprowadzeniu nowej osłony dźwiękowej silnika.
Ford ECO Pack
Myśląc o ekologii transportu, Ford oferuje jako wyposażenie opcjonalne ECO Pack dla Forda Transit przygotowanego na rok 2012. Pakiet dostępny dla większości kombinacji elementów układu napędowego obejmuje wyłączalny system Auto-Start-Stop oraz funkcję ograniczenia prędkości do 110 km/h. System ten automatycznie wyłącza silnik, gdy pracuje on na biegu jałowym przy rozłączonym sprzęgle i przekładni, na przykład w czasie oczekiwania na zmianę świateł, a ponowne uruchomienie silnika następuje, gdy kierowca próbuje ruszyć z miejsca. Pozwala to na oszczędność paliwa zużywanego, gdy samochód nie porusza się.
6 biegów w standardzie
Nowa wersja sześciobiegowej przekładni MMT6, instalowana w samochodach z przednim napędem, dzieli swoje podstawowe rozwiązania z manualną przekładnią stosowaną we flagowym modelu Forda – Fordzie Mondeo, dzięki czemu komfort zmiany biegów przypomina dobrej klasy samochód osobowy. Zestopniowanie każdego biegu zostało starannie dobrane w sposób umożliwiający uzyskanie optymalnych osiągów i minimalnego zużycia paliwa w każdych warunkach: przy przyspieszaniu, holowaniu i jeździe z dużą prędkością.
Większa ładowność
Nowością na 2012 rok jest wersja o dużej ładowności z silnikiem 100 KM / 310 Nm i z przednim napędem, przeznaczona dla klientów potrzebujących zwiększonej ładowności, ale bez potrzeby holowania przyczepy, co uzasadniałoby wybór tylnego napędu. Ta nowa podstawowa wersja z przednim napędem posiada silnik o identycznej mocy i momencie obrotowym, jak podstawowa wersja z tylnym napędem, który to silnik z powodzeniem może napędzać samochody o dopuszczalnej masie całkowitej 3,3 oraz 3,5 tony.
Atrakcyjne wyposażenie
Nawet podstawowa linia wyposażenia Forda Transit zawiera bardzo atrakcyjne zestawienie elementów i funkcji, obejmujące między innymi zdalne sterowanie centralnego zamka, elektryczne sterowanie szyb, podgrzewanie przedniej szyby, przyciemniane okna, nagrzewnicę recyrkulacyjną oraz zestaw audio z odtwarzaczem CD i zdalnym sterowaniem oraz gniazdem do podłączenia odtwarzacza MP3.
Jak zapewnia producent, samochód oferowany w 2012 roku będzie najbardziej komfortową wersją Forda Transit, jaka kiedykolwiek jeździła po drogach.
opr. Maja Święcka
tagi: Ford Transit ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...