Kategorie produktów

W najlepszej wersji

Poniedziałek, 28 maja 2012 HURT & DETAL Nr 5 (75) / 2012
Jeśli poszukujecie Państwo samochodu dostawczego, który ma być wydajny, wytrzymały i zaawansowany technicznie, to zdecydowanie warto wybrać nowego Forda Transit, przygotowanego na rok 2012. Dlaczego?

Przede wszystkim dlatego, że jest niezwykle ekonomiczny, nie tylko dzięki bardzo małemu zużyciu paliwa i odpowiednio niskiej emisji CO2, ale także dzięki wydłużonym okresom między-obsługowym (dwa lata/50 tysięcy kilometrów) oraz gwarancji na perforację korozyjną wydłużoną do 12 lat, co pozwoli obniżyć koszty ponoszone w czasie eksploatacji przez właściciela samochodu.

Mocne i ekonomiczne

Nowa, przeznaczona na rynki całego świata, rodzina silników wysokoprężnych 2.2 Duratorq TDCi zastąpi dotychczas stosowane jednostki napędowe o pojemnościach skokowych 2,2 oraz 2,4 litra. Nowe silniki opracowano w ramach wprowadzonej przez Forda globalnej strategii One Ford.

Nowy przednionapędowy Ford Transit będzie dostępny z silnikami o mocach 100, 125 lub 140 KM, podczas gdy najmocniejsza wersja tylnonapędowa będzie dysponowała mocą 155 KM. Jeszcze lepiej wygląda przyrost momentu obrotowego. Już podstawowy silnik o mocy 100 KM dysponuje maksymalnym momentem obrotowym o wartości 310 Nm, natomiast najmocniejszy, napędzający tylną oś silnik o mocy 155 KM, osiąga budzący respekt moment obrotowy 385 Nm.

Forda Transit przygotowanego na 2012 rok wyposażono też w kilka innych rozwiązań przyczyniających się do obniżenia zużycia paliwa, m.in.: inteligentny system ładowania z odzyskiem energii (Smart Regenerative Charging), zaawansowany system zarządzania stanem akumulatora (Advanced Battery Management System).

Znacząco obniżono hałas pracy silnika, a także poziom drgań i wibracji, dzięki zastosowaniu przekonstruowanych poduszek hydraulicznych mocujących silnik i wprowadzeniu nowej osłony dźwiękowej silnika.

Ford ECO Pack

Myśląc o ekologii transportu, Ford oferuje jako wyposażenie opcjonalne ECO Pack dla Forda Transit przygotowanego na rok 2012. Pakiet dostępny dla większości kombinacji elementów układu napędowego obejmuje wyłączalny system Auto-Start-Stop oraz funkcję ograniczenia prędkości do 110 km/h. System ten automatycznie wyłącza silnik, gdy pracuje on na biegu jałowym przy rozłączonym sprzęgle i przekładni, na przykład w czasie oczekiwania na zmianę świateł, a ponowne uruchomienie silnika następuje, gdy kierowca próbuje ruszyć z miejsca. Pozwala to na oszczędność paliwa zużywanego, gdy samochód nie porusza się.

6 biegów w standardzie

Nowa wersja sześciobiegowej przekładni MMT6, instalowana w samochodach z przednim napędem, dzieli swoje podstawowe rozwiązania z manualną przekładnią stosowaną we flagowym modelu Forda – Fordzie Mondeo, dzięki czemu komfort zmiany biegów przypomina dobrej klasy samochód osobowy. Zestopniowanie każdego biegu zostało starannie dobrane w sposób umożliwiający uzyskanie optymalnych osiągów i minimalnego zużycia paliwa w każdych warunkach: przy przyspieszaniu, holowaniu i jeździe z dużą prędkością.

Większa ładowność

Nowością na 2012 rok jest wersja o dużej ładowności z silnikiem 100 KM / 310 Nm i z przednim napędem, przeznaczona dla klientów potrzebujących zwiększonej ładowności, ale bez potrzeby holowania przyczepy, co uzasadniałoby wybór tylnego napędu. Ta nowa podstawowa wersja z przednim napędem posiada silnik o identycznej mocy i momencie obrotowym, jak podstawowa wersja z tylnym napędem, który to silnik z powodzeniem może napędzać samochody o dopuszczalnej masie całkowitej 3,3 oraz 3,5 tony.

Atrakcyjne wyposażenie

Nawet podstawowa linia wyposażenia Forda Transit zawiera bardzo atrakcyjne zestawienie elementów i funkcji, obejmujące między innymi zdalne sterowanie centralnego zamka, elektryczne sterowanie szyb, podgrzewanie przedniej szyby, przyciemniane okna, nagrzewnicę recyrkulacyjną oraz zestaw audio z odtwarzaczem CD i zdalnym sterowaniem oraz gniazdem do podłączenia odtwarzacza MP3.
Jak zapewnia producent, samochód oferowany w 2012 roku będzie najbardziej komfortową wersją Forda Transit, jaka kiedykolwiek jeździła po drogach.

opr. Maja Święcka

tagi: Ford Transit ,