Wiadomości

Fundusz Energii Fanów

Środa, 25 kwietnia 2012 Autor: Maja Święcka,
Coca-Cola, jeden z najstarszych korporacyjnych sponsorów sportu i promotor programów typu grassroots, promujących aktywność fizyczną, zaprezentowała nowe projekty, które zamierza uruchomić w ramach kampanii UEFA EURO 2012™. Zapraszając kibiców do uwalniania wielkich piłkarskich emocji w ramach Funduszu Energii Fanów, zachęca też do wsparcia lokalnych animatorów sportu.

Wielkie wydarzenie sportowe, jakim jest UEFA EURO 2012TM, to nie tylko okazja do wspólnego kibicowania i dzielenia się z innymi piłkarskimi emocjami, ale także dobry moment do dyskusji nt. aktywności fizycznej Polaków, która jest kluczem do dobrego samopoczucia fizycznego i psychicznego. Choć imprezy tego typu koncentrują uwagę fanów sportu na najwyższej klasy profesjonalistach, warto je wykorzystać, aby o sporcie i jego roli w życiu porozmawiać w szerszym kontekście.

Na zlecenie Coca-Cola, Instytut Badawczy TNS OBOP przeprowadził badanie wśród młodzieży i rodziców nt. aktywności fizycznej Polaków . Z badania wynika, że zarówno rodzice młodzieży (88%) jak i sama młodzież (97%), deklaruje, że młodzi ludzie uprawiają sport poza zajęciami WF w szkole. Młodzież najczęściej przyznaje się do aktywności fizycznej poza zorganizowanymi zajęciami (poza szkołą) – 63% respondentów, najczęściej kilka razy w tygodniu (41% deklaracji). Dla młodzieży, motywującymi do częstszego uprawiania sportu byłaby możliwość uprawiania dyscypliny, która ją interesuje, w pobliżu miejsca zamieszkania (41% - deklaracje młodzieży) oraz możliwość treningów i nauki wybranej dyscypliny pod okiem trenera (45% - deklaracje rodziców). Wyniki pokazują także istotną rolę animatorów sportu w społecznościach lokalnych – zdecydowana większość rodziców (96%) oraz młodzieży (71%) uważa, że w ich społeczności potrzebny jest lokalny animator sportu, który zajmowałby się organizacją zajęć. 

Odpowiadając na to zapotrzebowanie, Coca-Cola w ramach kampanii na UEFA UERO 2012TM, uruchamia Fundusz Energii Fanów, dzięki któremu wesprze lokalnych animatorów sportu. Fundusz to innowacyjny element kampanii, który ma na celu zgromadzić pozytywną energię, uwalnianą przez fanów piłki nożnej podczas kibicowania ich ulubionej drużynie, poprzez śpiew, taniec i ruch, w trakcie meczów UEFA EURO 2012™. Zgromadzona w Funduszu energia zostanie zamieniona na wsparcie finansowe dla programu Lider-Animator, którego celem jest stworzenie warunków do uprawiania sportu i szeroko rozumianej aktywności fizycznej, szczególnie młodym ludziom w społecznościach lokalnych. Program Lider-Animator skierowany jest do jednostek samorządu terytorialnego i instytucji oświatowych, ale przede wszystkim do lokalnych animatorów, organizujących różnego rodzaju zajęcia rekreacyjne, programy szkolne i imprezy sportowe oparte na aktywności fizycznej.

„Jako jeden z największych sponsorów sportu i Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, chcielibyśmy nie tylko zachęcać fanów piłki do kibicowania, ale też zaangażować ich we wspólne działania na rzecz wspierania sportu i aktywności fizycznej w lokalnych społecznościach, często w ich sąsiedztwie. Fundusz Energii Fanów ma wesprzeć lokalnych animatorów sportu, którzy, jak wynika z przeprowadzonych przez TNS OBOP na nasze zlecenie badań, są jednym z kluczowych elementów pobudzania ludzi do aktywności sportowe” - mówi Katarzyna Borucka dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji. – „Wierzymy, że program Lider-Animator, pokazując pozytywne przykłady osób, które wpływają na rozwój aktywnego stylu życia w swoim najbliższym otoczeniu, zachęcą innych do podobnych działań.”

Aby zaangażować się w Fundusz Energii Fanów i wesprzeć rozwój lokalnych inicjatyw sportowych wystarczy chęć do kibicowania i wspólnej zabawy. Energia będzie mierzona za pośrednictwem specjalnych aplikacji mobilnych dostępnych na stronie cocacola.pl, oraz maszyn dostępnych w Strefach Kibica UEFA EURO 2012™, np. trampolin oraz maszyn mierzących poziom głośności śpiewu. Uwolniona przez kibiców energia trafi do Funduszu Energii Fanów, którego „centrum” znajduje się na stronie cocacola.pl. Tym wszystkim kibicom, którzy nie będą mogli dotrzeć do Stref Kibica udostępniona będzie specjalna aplikacja mobilna na smartphony, która poprzez rejestrację ruchu i pomiaru natężenia głosu, zbierać będzie energię uwalnianą podczas oglądania meczów w każdym dowolnym miejscu. Po zakończonym meczu zebraną energię będzie można przesłać do Funduszu. Energia będzie zbierana prze cały czas trwania UEFA EURO 2012TM.

Partnerem programu Lider-Animator jest Szkolny Związek Sportowy, a jego patronem Ministerstwo Sportu i Turystyki. Partnerami mediowymi projektu są: Gazeta Wyborcza oraz portale sport.pl i gazeta.pl.

O ZAANGAŻOWANIU COCA-COLA W FUTBOL:

Firmy z systemu Coca-Cola są związane z piłką nożną od ponad 80 lat, a dokładniej od Mistrzostw Świata FIFA w Urugwaju w 1930 r. Coca-Cola jest najstarszym partnerem korporacyjnym FIFA, z którą współpracuje od 1978r. Od 1988 roku Coca-Cola współpracuje też z UEFA jako Oficjalny Sponsor Mistrzostw Europy. Coca-Cola angażuje się w futbol na każdym poziomie - sponsoruje największe imprezy piłkarskie, jak Mistrzostwa Świata czy UEFA EUROTM, ale też realizuje w ponad 100 krajach liczne turnieje piłkarskie dla młodzieży, w tym Coca-Cola Cup.

www.cocacola.com.pl
www.coca-colahellenic.pl

tagi: Coca-Cola ,