Sprzedawca nie może żądać od konsumenta aby ten, w przypadku składania reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, dostarczył reklamowany towar w oryginalnym opakowaniu. Brak oryginalnego opakowania nie może być w takiej sytuacji podstawą odmowy przyjęcia reklamacji.
Inaczej jest gdy konsument składa reklamację na podstawie gwarancji. Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem gwaranta określającym obowiązki gwaranta oraz uprawnienia kupującego, w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Sprzedawca może żądać dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu, jeżeli taki wymóg został zamieszczony w gwarancji.”
Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy ,
Z najnowszego rynkowego raportu wynika, że w tym roku 24%...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...
Inwestycje w maszyny i wyższa sprzedaż...
Eksperci zapowiadają, że nowe przepisy TFR i MiCA...
W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa....