Kategorie produktów

Opakowanie a reklamacja

Poniedziałek, 16 kwietnia 2012 HURT & DETAL Nr 4 (74) / 2012
Czy dostarczenie oryginalnego opakowania może być warunkiem przyjęcia reklamacji od konsumenta?

Sprzedawca nie może żądać od konsumenta aby ten, w przypadku składania reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową, dostarczył reklamowany towar w oryginalnym opakowaniu. Brak oryginalnego opakowania nie może być w takiej sytuacji podstawą odmowy przyjęcia reklamacji.

Inaczej jest gdy konsument składa reklamację na podstawie gwarancji. Gwarancja jest dobrowolnym oświadczeniem gwaranta określającym obowiązki gwaranta oraz uprawnienia kupującego, w przypadku, gdy właściwość sprzedanego towaru nie odpowiada właściwości wskazanej w tym oświadczeniu. Sprzedawca może żądać dostarczenia towaru w oryginalnym opakowaniu, jeżeli taki wymóg został zamieszczony w gwarancji.”

Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
 

tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy ,