Tak stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 25 stycznia 2012 r. (sygn. akt II FSK 1445/10), uznając, że wszystkie wydatki na cele gastronomiczne ponoszone przez przedsiębiorcę w czasie spotkań z kontrahentami poza siedzibą firmy stanowią wydatki na cele reprezentacji, bez względu na stopień ich okazałości czy wystawności. Konsekwencją powyższego jest brak możliwość zaliczenia takich wydatków do kosztów podatkowych. Dotychczas, zarówno organy podatkowe, jak i sądy uznawały możliwość zaliczenia tego typu wydatków do kosztów podatkowych, jeżeli uzasadniał to cel gospodarczy, a poczęstunek nie wykraczał poza standardy przyjęte w danych stosunkach.
Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy , wydatki , płatności ,
Polska Izba Handlu z zaniepokojeniem przygląda się...
Niemal co 3. przedsiębiorca w Polsce prognozuje pogorszenie...
Firma Mars Polska po raz kolejny została wyróżniona za swoje...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...
W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków...
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od...
Ich udział najszybciej rośnie w Polsce...