Kategorie produktów

Wzmocnić dział sprzedaży

Poniedziałek, 16 kwietnia 2012 HURT & DETAL Nr 4 (74) / 2012
Od efektów pracy przedstawicieli handlowych w dużej mierze zależą losy każdej firmy w sektorze FMCG. W celu poprawy wyników sprzedaży można oczywiście zwiększać liczbę handlowców, jednak pierwszym krokiem powinna być maksymalizacja ich skuteczności.

Inter Europol Piekarnia Szwajcarska SA oferuje szeroki asortyment pieczywa poprzez sieć 27 sklepów firmowych. Produkty firmy trafiają również do hiper- i supermarketów, hoteli, restauracji, a także stacji paliw, zarówno w kraju, jak i zagranicą. Różnorodność kanałów sprzedaży i dynamiczny rozwój firmy wymagają stałej pracy przedstawicieli sprzedaży, dlatego szefowie Inter Europol Piekarnia Szwajcarska SA zaczęli poszukiwać rozwiązań, które pozwolą na zwiększenie ich efektywności.

„W celu wzmocnienia sił sprzedaży Inter Europol Piekarnia Szwajcarska SA poszukiwaliśmy rozwiązania, które pozwoliłoby na uwolnienie potencjału naszego zespołu sprzedażowego dzięki maksymalizacji jego efektywności – od planowania, po skuteczność wizyt przedstawicieli handlowych. Zależało nam na narzędziu stosunkowo prostym we wdrożeniu w obecnych strukturach firmy, przy zachowaniu wysokiej efektywności kosztowej” – mówi Robert Jachacy, dyrektor sprzedaży w firmie Inter Europol Piekarnia Szwajcarska SA.

Wybór firmy padł na rozwiązanie „Trasownik” autorstwa Solutions Lab. Rozwiązanie pozwala na optymalne planowanie tras oraz wizyt handlowców w punktach sprzedaży, jednocześnie dostarczając danych niezbędnych do analizy ich efektywności. Daje również możliwość zebrania kluczowych informacji na temat odwiedzonych sklepów wraz z dokumentacją fotograficzną. Raporty, które do tej pory trafiały do szefa sprzedaży drogą mailową, dzięki nowemu narzędziu są teraz przekazywane poprzez aplikację w czasie rzeczywistym. Narzędzie pozwala nie tylko na optymalizację tras, ale również ułatwia zarządzanie w sytuacjach nieobecności pracowników oraz dostarcza pełnych informacji na temat kluczowych parametrów wykonywanych wizyt, w tym m.in. ich liczby, częstotliwości czy zgodności z przyjętym planem.

Narzędzie zaproponowane przez Solutions Lab opiera się na mobilnym dostępie do dedykowanej aplikacji, która dzięki zastosowaniu modelu cloud computing, nie wymaga zakupu dodatkowych urządzeń czy serwerów. Aplikacja jest bowiem dostępna z poziomu telefonów komórkowych wykorzystywanych przez handlowców Inter Europol Piekarnia Szwajcarska SA.

Wdrożenie w Inter Europol Piekarnia Szwajcarska SA zostało przeprowadzone w ciągu kilku tygodni, bez wpływu na bieżącą pracę działu sprzedaży. Od określenia założeń projektu do uruchomienia rozwiązania w pełnej funkcjonalności minęły niespełna dwa miesiące. Ze względu na intuicyjność zastosowanego rozwiązania, jednodniowe szkolenie wystarczyło, by użytkownicy systemu zaczęli się nim swobodnie posługiwać.

„Dla klienta szczególnie istotna była możliwość płynnego wdrożenia niezbędnych narzędzi bez konieczności długotrwałych szkoleń i testów, które utrudniałyby pracę handlowców. Ponieważ nasze rozwiązanie opiera się na zewnętrznej aplikacji obsługiwanej w całości przez Solutions Lab, możliwe było płynne wdrożenie bez zakłóceń dla pracy użytkowników” – mówi Krzysztof Liczbański, partner w firmie Solutions Lab.

Z rozwiązania Solutions Lab w codziennej pracy korzysta 6 przedstawicieli handlowych Inter Europol Piekarnia Szwajcarska SA. Dzięki optymalizacji pokonywanych tras, usprawnieniu planowania i raportowania wizyt zdecydowanie wzrosła ich efektywność. Z kolei szefowie sprzedaży otrzymali narzędzie, które pozwala na bardziej skuteczne planowanie pracy podwładnych i prostą weryfikację efektów.

„Po pierwszych tygodniach funkcjonowania nowego systemu jestem przekonany, że wymierne korzyści, jakie przynosi podniesienie efektywności działu sprzedaży szybko przewyższą całkowite koszty wdrożenia” – ocenia Robert Jachacy.

(opr. maj)

tagi: Solutions Lab , Inter Europol Piekarnia Szwajcarska , przedstawiciel handlowy ,