Wiadomości

Sieć Drogerie Natura po fuzji

Wtorek, 27 marca 2012 Autor: Monika Dawiec,
0 listopada 2011 roku nastąpiło zamknięcie transakcji zakupu Polbity przez Interchem S.A. – jednego z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, artykułów higienicznych oraz kosmetyków w kraju. Połączenie rozpoznawalnej marki - Drogerie Natura z gdyńską siecią Drogerie Aster stworzy niekwestionowanego, silnego wicelidera na rynku. Nowe kierunki rozwoju sieci zostały zaprezentowane przez Pawła Chodakowskiego – Malkiewicza, Prezesa Zarządu, Dyrektora Zarządzającego Grupą Interchem S.A. i Tomasza Kopcia – Wiceprezesa Zarządu, Dyrektora Zarządzającego Siecią Detaliczną.
Strategia połączonych sieci Drogerie Natura i Aster opierać się będzie na trzech głównych filarach – remerchandisingu, rebrandingu Drogerii Aster na Drogerie Natura oraz rozwoju numerycznym. Rezultatem tej strategii ma być wzmocnienie pozycji wicelidera na rynku kosmetyczno-drogeryjnym w Polsce.

Nowa strategia przewiduje zmianę struktury kategorii produktów w sklepach. Największy udział w asortymencie Drogerii Natura stanowiły do tej pory kosmetyki do pielęgnacji i makijażu – 51%, następnie do higieny - 21%. Sklepy sieci nie oferowały chemii gospodarczej. Asortyment w Drogeriach Natura będzie więc poszerzony o produkty tej kategorii. Stworzony zostanie też kompleksowy dział dziecięcy. W sieci Aster kosmetyki do pielęgnacji i makijażu miały 36% udział w powierzchni. Charakterystyczna dla tej sieci była silna ekspozycja chemii gospodarczej - 25%. W drogeriach Aster asortyment tej kategorii zostanie zoptymalizowany i rozbudowana zostanie oferta kosmetyków kolorowych. Połączona sieć rozszerzyć ma także grupę swoich klientów. Trzon grupy docelowej stanowić będą kobiety w wieku 30-40 lat.

Jednym z ważniejszych elementów nowej strategii jest stworzenie jednolitej i rozpoznawalnej marki, mającej wspólny wizerunek. Sieć chce to osiągnąć m.in. poprzez zmianę wizualizacji Drogerii Aster na Drogerie Natura. Wypracowany zostanie również nowy format sklepu – bardziej atrakcyjny i przyjazny dla klientów. Grupa Interchem w nowej strategii kładzie także nacisk na rozwój numeryczny drogerii.

Sieć stawia na ekspansję w dużych i średnich miastach. Do końca roku ma być ponad 400 sklepów w całej Polsce. Otwierane też będą drogerie o większej powierzchni – ponad 200 mkw.

tagi: Drogerie Natura ,