0 listopada 2011 roku nastąpiło zamknięcie transakcji zakupu Polbity przez Interchem S.A. – jednego z największych dystrybutorów chemii gospodarczej, artykułów higienicznych oraz kosmetyków w kraju. Połączenie rozpoznawalnej marki - Drogerie Natura z gdyńską siecią Drogerie Aster stworzy niekwestionowanego, silnego wicelidera na rynku. Nowe kierunki rozwoju sieci zostały zaprezentowane przez Pawła Chodakowskiego – Malkiewicza, Prezesa Zarządu, Dyrektora Zarządzającego Grupą Interchem S.A. i Tomasza Kopcia – Wiceprezesa Zarządu, Dyrektora Zarządzającego Siecią Detaliczną.
Strategia połączonych sieci Drogerie Natura i Aster opierać się będzie na trzech głównych filarach – remerchandisingu, rebrandingu Drogerii Aster na Drogerie Natura oraz rozwoju numerycznym. Rezultatem tej strategii ma być wzmocnienie pozycji wicelidera na rynku kosmetyczno-drogeryjnym w Polsce.
Nowa strategia przewiduje zmianę struktury kategorii produktów w sklepach. Największy udział w asortymencie Drogerii Natura stanowiły do tej pory kosmetyki do pielęgnacji i makijażu – 51%, następnie do higieny - 21%. Sklepy sieci nie oferowały chemii gospodarczej. Asortyment w Drogeriach Natura będzie więc poszerzony o produkty tej kategorii. Stworzony zostanie też kompleksowy dział dziecięcy. W sieci Aster kosmetyki do pielęgnacji i makijażu miały 36% udział w powierzchni. Charakterystyczna dla tej sieci była silna ekspozycja chemii gospodarczej - 25%. W drogeriach Aster asortyment tej kategorii zostanie zoptymalizowany i rozbudowana zostanie oferta kosmetyków kolorowych. Połączona sieć rozszerzyć ma także grupę swoich klientów. Trzon grupy docelowej stanowić będą kobiety w wieku 30-40 lat.
Jednym z ważniejszych elementów nowej strategii jest stworzenie jednolitej i rozpoznawalnej marki, mającej wspólny wizerunek. Sieć chce to osiągnąć m.in. poprzez zmianę wizualizacji Drogerii Aster na Drogerie Natura. Wypracowany zostanie również nowy format sklepu – bardziej atrakcyjny i przyjazny dla klientów. Grupa Interchem w nowej strategii kładzie także nacisk na rozwój numeryczny drogerii.
Sieć stawia na ekspansję w dużych i średnich miastach. Do końca roku ma być ponad 400 sklepów w całej Polsce. Otwierane też będą drogerie o większej powierzchni – ponad 200 mkw.
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.