W związku z stosowaniem przez Tesco Polska reklam zawierających nieuczciwe porównania cenowe, 3 kwietnia 2009 r. Zarząd Lidl Polska złożył do Sądu Okręgowego w Krakowie, IX Wydział Gospodarczy, pozew o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji. Wydanym w dniu 16 marca br. wyrokiem Sąd zakazał Tesco publikacji reklam mogących wprowadzać klienta w błąd poprzez m.in. porównywanie cen Lidl i Tesco z różnych dat oraz reklam wskazujących ceny Tesco na poziomie niższym od cen rzeczywiście przez Tesco stosowanych. Sąd zobowiązał również Tesco do publikacji stosownych przeprosin w gazetce reklamowej sieci. Wyrok nie jest prawomocny.
„Jesteśmy zadowoleni z wyroku Sądu I instancji. Mamy nadzieję, że dzięki temu nasi rywale w przyszłości będą wystrzegać się działań reklamowych godzących w zasady uczciwej konkurencji. Mając na uwadze dobro naszych klientów, nie będziemy tolerować stosowania nieuczciwych praktyk handlowych” – mówi Michał Łagunionek, Prezes Lidl Polska.
Wśród Polaków, którzy będą grillować w majówkę, 88,7%...
Przychody gastronomiczne restauracji pod szyldami SPHINX...
Grupa Kapitałowa Dr. Miele Cosmed Group w sprawozdaniu...
Sektorami przyszłości są nowe technologie i zielona...
41 proc. skorzystało z dotacji unijnych, a 58 proc. ma to w...
Głównie w domu, odpoczywając, a jeśli na wyjedzie, to...
Niezbędna jest budowa agroportów i rozwój połączeń...
66,6% dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z...