Wiadomości

Tesco stosowało wobec Lidl niedozwoloną reklamę porównawczą

Poniedziałek, 19 marca 2012 Autor: Maja Święcka,
16 marca 2012 r. Sąd Okręgowy w Krakowie wydał wyrok, w którym uznał, że Tesco Polska naruszyło przepisy ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

W związku z stosowaniem przez Tesco Polska reklam zawierających nieuczciwe porównania cenowe, 3 kwietnia 2009 r. Zarząd Lidl Polska złożył do Sądu Okręgowego w Krakowie, IX Wydział Gospodarczy, pozew o zaniechanie czynów nieuczciwej konkurencji. Wydanym w dniu 16 marca br. wyrokiem Sąd zakazał Tesco publikacji reklam mogących wprowadzać klienta w błąd poprzez m.in. porównywanie cen Lidl i Tesco z różnych dat oraz reklam wskazujących ceny Tesco na poziomie niższym od cen rzeczywiście przez Tesco stosowanych. Sąd zobowiązał również Tesco do publikacji stosownych przeprosin w gazetce reklamowej sieci. Wyrok nie jest prawomocny.

„Jesteśmy zadowoleni z wyroku Sądu I instancji. Mamy nadzieję, że dzięki temu nasi rywale w przyszłości będą wystrzegać się działań reklamowych godzących w zasady uczciwej konkurencji. Mając na uwadze dobro naszych klientów, nie będziemy tolerować stosowania nieuczciwych praktyk handlowych” – mówi Michał Łagunionek, Prezes Lidl Polska.

tagi: Lidl , Tesco ,