Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może w pierwszej kolejności żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.
Jeśli sprzedawca, który otrzymał od konsumenta powyższe żądanie, nie ustosunkował się do niego w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.
Konsument może domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy, gdy:
• naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów albo
• sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy lub wymiany w odpowiednim czasie, lub
• naprawa albo wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności.
Od umowy nie można odstąpić, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna.
Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl
tagi: umowa , Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy ,
21 listopada 2024 roku w wieku 68 lat zmarł Krzysztof Pakuła...
W październiku 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
W tym roku Polacy planują mniej kosztowne święta niż...
Obie strony czeka kilka lat przygotowań...
Sztuczna inteligencja jest coraz mocniej wykorzystywana przez...
Ankietowani wskazali pięć rzeczy, których obecnie...
Do zmian muszą się dostosować także małe przedsiębiorstwa...
Z początkiem stycznia 2025 roku Polska obejmie rotacyjną...