Kategorie produktów

Niezgodności towaru z umową

Piątek, 16 marca 2012 HURT & DETAL Nr 3 (73) / 2012
Czego może żądać konsument w przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową?

Zgodnie z ustawą z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, jeżeli towar jest niezgodny z umową, konsument może w pierwszej kolejności żądać nieodpłatnej naprawy albo wymiany towaru na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów.

Jeśli sprzedawca, który otrzymał od konsumenta powyższe żądanie, nie ustosunkował się do niego w terminie 14 dni, uważa się, że uznał je za uzasadnione.

Konsument może domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy, gdy:
•  naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów albo
•  sprzedawca nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy lub wymiany w odpowiednim czasie, lub
•  naprawa albo wymiana narażałaby konsumenta na znaczne niedogodności.

Od umowy nie można odstąpić, gdy niezgodność towaru z umową jest nieistotna.


Kolumnę przygotowują prawnicy firmy prawniczej
Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy
www.kochanski.pl

tagi: umowa , Kochański Zięba Rąpała i Partnerzy ,