Kategorie produktów

Wielkanoc hurtowników

Piątek, 16 marca 2012 HURT & DETAL Nr 3 (73) / 2012
Jeśli jesteście Państwo ciekawi, w jaki sposób hurtownie przygotowują się do świąt wielkanocnych, zapraszamy do lektury poniższego materiału.

Cezary Furmanowicz, Dyrektor Działu Marketingu, SELGROS

Co roku przygotowujemy na Wielkanoc specjalną ofertę dla naszych klientów. Z odpowiednim wyprzedzeniem zamawiamy towar u naszych dostawców. Hurtownie Selgros specjalną ofertę wielkanocną prezentują od 13 marca. Wtedy również do klientów dotarła pierwsza gazetka promocyjna Selgros, zawierająca naszą ofertę asortymentu na Wielkanoc. Od 13 marca do 23 kwietnia 2012 trwa także nasz coroczny, tym razem organizowany z okazji rocznicy 15 lat Selgros w Polsce, konkurs na najwyższy obrót skumulowany. Pula nagród w tym konkursie to ponad 900 000 zł oraz między innymi dwuosobowe wyjazdy na Rajskie Wyspy Kanaryjskie.

Przed Wielkanocą znacznie rośnie przede wszystkim sprzedaż wybranych artykułów spożywczych, takich jak: słodycze, nabiał, kawa, mięso i wędliny, majonezy oraz alkohole. Poza zwykłymi słodyczami dużą popularnością cieszą się w tym okresie słodycze wyprodukowane specjalnie na Wielkanoc, jak czekoladowe zajączki czy jajka. Również wśród artykułów niespożywczych chętnie kupowane są produkty kojarzone z Wielkanocą, na przykład obrusy świąteczne czy wiosenne kwiaty w doniczkach. Zwyczajowo Wielkanoc poprzedzają domowe porządki, dlatego w tym czasie rośnie również sprzedaż środków czystości.

Magdalena Figurna, Rzecznik Prasowy, MAKRO

Jak co roku wielkanocna oferta MAKRO przygotowywana jest w oparciu o analizę dotychczasowych ofert świątecznych, ich wyników oraz poszczególnych czynników sezonowych. W okresie przedświątecznym szczególnie wzrasta zapotrzebowanie na produkty typu in-out, czyli te związane tematycznie z Wielkanocą. Zarówno przez klientów, jak i zespół MAKRO priorytetowo traktowane są takie kategorie, jak: wędliny, nabiał, w szczególności twarogi, śmietany, masła i margaryny, produkty i preparaty do pieczenia, konserwy warzywne i przetwory, ale również świeże warzywa i owoce.

Andrzej Jalowski, Dyrektor ds. Sprzedaży i Rozwoju, PHUP GNIEZNO

Obroty w okresie wielkanocnym, według naszych szacunków, mogą wzrosnąć o około 15-20%. W dużej mierze poziom wzrostu będzie uzależniony od przygotowanej oferty promocyjnej. Szczególnie pomocna będzie w tym względzie gazetka promocyjna z szeroką ofertą produktów. Dodatkowe akcje zostaną uruchomione na dwa tygodnie przed samymi świętami, aby klienci mogli jeszcze odczuć polepszenie zyskowności sprzedaży.

Ważnym elementem wpływającym na jakość oferty bez wątpienia są działania promocyjne producentów, tj. wykreowanie dodatkowych budżetów na wsparcie sprzedaży, bądź też specjalnych standów z produktami dedykowanymi na stół wielkanocny.

Właściciele sklepów poszukują produktów potrzebnych do przygotowania tradycyjnych wielkanocnych potraw. Można bez ryzyka stwierdzić, że są to typowo nabiałowe święta, w związku z tym dobra oferta tego asortymentu jest szczególnie poszukiwana. Tradycyjnie również wzrasta zainteresowanie ofertą alkoholową. Okres świąteczny to spore wyzwanie dla wszystkich – dla personelu sklepów i dla dystrybutorów. Z tego poziomu okres okołoświąteczny – to z jednej strony – raczej usztywnienie w nawiązywaniu współpracy z nowymi dostawcami jeżeli chodzi o sklepy, z drugiej to – okazja dla nowych dystrybutorów do zaprezentowania choćby punktowej oferty.

Tomasz Ciepłowski, Dyrektor Sprzedaży C&C i Trade Marketingu, TRADIS

Do sezonu zwiększonej sprzedaży przed Wielkanocą przygotowujemy się już kilka miesięcy przed świętami. Przyglądamy się ofertom producentów, analizujemy propozycje, negocjujemy warunki i ostatecznie dobieramy asortyment. W kształtowaniu naszej oferty kierujemy się przede wszystkim tendencjami sprzedaży w ubiegłych latach w tym okresie, ale także obecnymi trendami rynkowymi – nie zapominając o nowościach, które producenci stale wprowadzają na rynek. Dobierając świąteczny asortyment dbamy także o to, aby zapewnić naszym klientom jak najlepsze ceny zakupu.

Niektórzy detaliści przygotowują się do świąt wcześniej, inni, nie chcąc ponosić kosztów magazynowania produktów lub po prostu nie dysponując pomieszczeniami magazynowymi, zaopatrują swoje placówki w okolicznościowe produkty w ostatnim tygodniu przed świętami. Dlatego to, na co stawiamy, to także zapewnienie klientom dostępu do pełnej oferty odpowiednio wcześniej, aż do dni świątecznych, tak aby w towary mogli zaopatrzyć się w dogodnym dla siebie czasie.

Wypowiedzi zebrała Maja Święcka

tagi: hurtownie , hurtownicy , Selgros , Makro , PHUP Gniezno , Tradis ,