Istotnym elementem świątecznego stołu są też ciasta i słodycze. W tej grupie dane paragonowe zdradzają największe wzrosty dla: dodatków do ciast, ciast w proszku, bakalii, deserów w proszku, figurek czekoladowych, drożdży, sosów do deserów, pralin impulsowych oraz jajek niespodzianek. Analizując zmiany sprzedaży poszczególnych produktów – największe wzrosty raportowane są oczywiście dla figurek sezonowych, które pojawiają się w sprzedaży tuż przed Wielkanocą, takich jak: zające, baranki, czy jajka z czekolady.
Jako alkoholowy dodatek potraw i deserów świątecznych konsumenci szczególnie częściej niż w tygodniu wcześniejszym wybierali: likiery i kremy, wino deserowe, wermuty, wino stołowe, brandy oraz koniaki. Wśród wspomnianych tu rodzajów trunków szczególnie wyróżniły się: likier jajeczny Advocaat 500 ml, Martini Vermouth Bianco 1 l, Brandy Pliska 500 ml, Cin&Cin Vermouth Bianco 1 l, wino czerwone Carlo Rossi 750 ml. Znacznie lepiej niż zwykle sprzedawały się również: biała wódka Finlandia 700 ml i 500 ml, biały Bols 500 ml, Maximus 500 ml, Pan Tadeusz 500 ml, Sobieski 500 ml, Stock Prestige i inne wódki klasy premium i superpremium.
Z punktu widzenia właściciela sklepu warto zapewnić większy zapas tych produktów w tygodniu przedświątecznym, tak aby nie tracić potencjalnej sprzedaży przez wystąpienie braków na półce.
Michał Własenko, CMR
tagi: handel , spzredaż , paragon ,
Transakcja sprzedaży obejmowała portfolio sześciu dużych...
Dzisiaj, na terenie zakładu produkcyjnego Grupy MLEKOVITA w...
Ponad 7,8 mln zł spółka przeznaczyła na dywidendę dla...
Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z...
Sprawdź kod PKD swojej działalności i otrzymaj dofinansowanie...
Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy...
Zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna...
Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów, w...