Kategorie produktów

Wielkie porządki, wielkie pranie

Piątek, 16 marca 2012 HURT & DETAL Nr 3 (73) / 2012
Pyszne sałatki, soczyste pieczenie, kolorowe mazurki i unoszący się piękny aromat w powietrzu. Słońce, bazie, wiosenne kwiaty. Roześmiane dzieci i nasi najbliżsi. A wszystko w pięknie wysprzątanym mieszkaniu. Jednym słowem – Wielkanoc idealna!

Wielkanocne gotowanie może być frajdą dla całej rodziny. Lubimy pichcić, próbować, degustować, smakować. Ale niestety nie lubimy sprzątać. W sumie zastanawiam się dlaczego? Przecież na rynku dostępnych jest tak wiele produktów, które zamieniają sprzątanie w czynność łatwą do wykonania. Są skuteczne, ładnie pachną, posiadają ciekawe opakowania. A ponieważ sprzątamy nie tylko od święta, powinny być dostępne w każdym sklepie, oczywiście z wyjątkiem tych stricte spożywczych.

Pamiętajmy, że w sezonie przedświątecznym zdecydowanie wzrasta sprzedaż środków czystości, takich jak: płyny do mycia szyb, płyny do podłóg – do klepki, paneli, terakoty, preparaty i emulsje do mebli, odświeżacze powietrza. Konsument sięga po produkt dobrej jakości, łatwy w zastosowaniu i skuteczny w działaniu, często już sprawdzony, ale nie zamyka się na nowości. Zatem tych ostatnich nie powinno zabraknąć w ofercie.

Nowości na rynku

W odpowiedzi na potrzeby klientów firma Gold Drop wprowadziła do sprzedaży nową serię żeli z witaminami Gold Cytrus. Posiadają udoskonaloną, dwa razy silniejszą formułę od znanych już doskonale płynów do naczyń Gold Cytrus. Skuteczne w działaniu, nadają umytym naczyniom wysoki połysk, bez smug i zacieków. Doskonale się pienią, a ich gęsta formuła pozwala na ekonomiczne wykorzystanie płynu. Ponadto są neutralne dla środowiska oraz wzbogacone o dodatkowe właściwości, jak witaminy i gliceryna, która chroni i pielęgnuje dłonie. Żel z witaminami Gold Cytrus, dostępny jest w trzech wersjach: Mint & Apple, Fresh Lemon, balsam: Green Tea & Milk-Honey. Gold Drop przygotował także dla klientów mocne promocje cenowe, pakiety z gratisem, akcje plakatowe, gazetki, foldery, czy dodatkowe ekspozycje na półce.

Więcej zmywamy

Gold Drop wybrał doskonały moment na wprowadzenie nowości na rynek, ponieważ święta to okres kiedy spędzamy dużo czasu w kuchni. Szykowanie świątecznych potraw wiąże się z większą ilością ubrudzonych misek, talerzy i brytfanek. Również po czasie rodzinnego świętowania musimy się zmierzyć ze zdecydowanie większą ilością zmywania. „Dane sprzedażowe kategorii płynów do mycia naczyń potwierdzają sezonowy wzrost sprzedaży w tym szczególnym czasie. Konsumenci kupują więcej płynów do mycia naczyń w okresie przedświątecznym, aby nie mieć przykrej niespodzianki i stosu brudnych talerzy w czasie świąt. Właściciele sklepów powinni wtedy z pewnością przygotować się na wyższy popyt produktów z tej kategorii. Z jednej strony warto zadbać o większe zatowarowanie sklepu, natomiast z drugiej – wybrać te produkty, które gwarantują konsumentom najwyższą jakość oraz wydajność. Klienci z pewnością to docenią. Płyn do mycia naczyń Fairy wydaje się być naturalnym wyborem. Radzi sobie on świetnie z tłustymi naczyniami, a przy tym wystarcza nawet na 50% dłużej niż tradycyjna marka o największej sprzedaży” – mówi Jacek Krauzowicz, Associate Brand Manager Fairy Central Europe North, Procter & Gamble.

Środki do mycia okien

Jak podają badania TGI MillwardBrown SMG/KRC z okresu styczeń – grudzień 2011 – używanie środków do mycia okien deklaruje 86,2% gospodarstw domowych. 46,76% badanych gospodarstw używa środków do mycia okien kilka razy w roku, obowiązkowo w okresie przedświątecznym, 29,2% raz w miesiącu, 16,34% 2-3 razy w miesiącu, 3,88% raz w tygodniu lub częściej oraz 3,83% raz w roku lub rzadziej. Prym wiodą: Clin (38,25%), Ajax (15,27%), Mr Muscle (13,76%) oraz Window Plus (11,35%). Warto pamiętać również o takich środkach do mycia okien, jak: Ludwik, Sidolux, Lucek, Claris, Tytan, TAK! i Yplon.

Do czyszczenia podłóg

Używanie środków do czyszczenia podłóg deklaruje 86,2% gospodarstw domowych. 28,38% badanych gospodarstw używa środków do czyszczenia podłóg raz w tygodniu, 26,44% dwa razy w tygodniu, 16,33% 3-4 razy w tygodniu, 12,59% rzadziej niż raz w tygodniu, 9,76% codziennie oraz 6,49% 5-6 razy w tygodniu. Wśród środków do czyszczenia podłóg prym wiodą: Ajax (32,69%), Sidolux (28,52%) i Pronto (22,54%). Warto również pamiętać o następujących produktach: Floor, Mr Proper, Mr Muscle, Agata, BUWI, Samlx-Libella.

Uniwersalne płyny, mleczka i proszki

Używanie uniwersalnych środków czyszczących (płyny, mleczka i proszki) deklaruje 83,6% gospodarstw domowych. 21,25% badanych gospodarstw używa uniwersalnych środków czyszczących dwa razy w tygodniu, 19,67% 3-4 razy w tygodniu, 17,67% raz dziennie, 12,94% raz w tygodniu, 11,35% częściej niż raz dziennie, 11,05% 5-6 razy w tygodniu oraz 6,07% rzadziej niż raz w tygodniu. Tu warto wymienić czołówkę w postaci: Cif Cream, Ajax, Domestos 24h i Sidolux.

Pielęgnacja mebli

Używanie środków do pielęgnacji mebli deklaruje 86,2% gospodarstw domowych. 38,04% badanych gospodarstw używa środków do pielęgnacji mebli raz w tygodniu lub rzadziej, 24,78% 2-3 razy w miesiącu, 18,71% raz w miesiącu, 15,48% kilka razy w roku oraz 2,98% raz w roku lub rzadziej. Pronto, Sidolux i Fornit to pierwsza trójka, warto również pamiętać o: Kiwi Meblo, Brait, Cyprys, Segment, Gold Wax, Formeb i Claris.

Niezbędne dodatki

Jeśli nasz sklep jest w miarę duży, możemy śmiało pokusić o zaoferowanie klientom produktów takich jak – gąbki, ściereczki, również te mokre, ścierki oraz mopy. Tu również dostępny jest szeroki wybór produktów, podpowiemy trzy nowości z oferty Jana Niezbędnego.

Nowością, wprowadzoną na rynek w listopadzie 2011 r. są ściereczki na rolce idealnie nadające się do sprzątania wszelkiego rodzaju powierzchni. Są bardzo chłonne, miękkie i delikatne. Mogą być wykorzystywane do wycierania na sucho oraz mycia powierzchni na mokro. Na rolce znajduje się 50 ściereczek. Dostępne są w kolorze białym, zielonym i niebieskim. Kolejna nowość to ściereczka z mikrofibry uniwersalna. Dzięki właściwościom mikrofibry, jest wyjątkowo chłonna. Bardzo dobrze wchłania wodę i brud, jest łatwa do wypłukania. Idealnie usuwa zanieczyszczenia, znacznie efektywniej niż zwykłe ściereczki. Można ją stosować zarówno na sucho, jak i na mokro. Nie pozostawia smug na czyszczonych powierzchniach. Nie wymaga stosowania płynów czy środków czyszczących. Kolejna nowość to mop, wykonany z grubych frędzli z mikrofibry, dzięki czemu chłonie trzykrotnie więcej brudu i wody niż mop z bawełny. Skutecznie usuwa zanieczyszczenia z każdego rodzaju powierzchni. Skrętna rączka urządzenia oraz płaska głowica ułatwiają mycie powierzchni pod meblami, nawet pod niską kanapą czy szafką.

Pranie nie tylko wielkanocne

Święta to czas nie tylko wielkich porządków, ale również wielkiego prania. Te wielkanocne mają dodatkowy ku temu powód – to przecież wiosna, czyli pora roku, która jakże do tego skłania!

Na wiosnę wszyscy robimy wielkie porządki. Zaglądające przez okna słońce oświetla nasze domy i mieszkania. Z przerażeniem odkrywamy, że firanki są szare, zasłony również w innych barwach, aniżeli kilka miesięcy wcześniej. Ta - tak długo wyczekiwana – pora roku to również przegląd naszej garderoby. Na odległe półki trafią ciepłe swetry i bluzy, z przyjemnością założymy te lżejsze, które od jakiegoś czasu cierpliwie na nas czekają. Ale nim to zrobimy – wypierzemy je, aby pachniały świeżością, jak przystało na powitanie wiosny. Zbliżają się święta wielkanocne, czyli czas, kiedy więcej chwil spędzamy z rodziną i ze znajomymi – jako społeczeństwo jesteśmy tradycjonalistami. Nie przyjmiemy zatem gości w towarzystwie nieświeżych firanek czy zasłon! Nie pozwolimy sobie na takie zepsucie wspaniałej świątecznej atmosfery!

Dlatego warto, a wręcz należy duży nacisk położyć na asortyment związany z praniem. Mam tu na myśli i proszki do prania – te uniwersalne, ale również specjalistyczne, np. do firanek, płyny do prania, oczywiście również te do płukania, bowiem dzięki nim nasze rzeczy będą mogły poszczycić się pięknym zapachem, który uwieńczy nie tylko naszą ciężką przedświąteczną pracę, ale będzie również wspaniałą wizytówką naszego mieszkania.

Do wyboru, do koloru

Na rynku mamy olbrzymi wybór produktów do prania, oferta producentów jest naprawdę imponująca. Możemy asortyment naszego sklepu poszerzyć o produkty znane od wielu lat, do prania białego, czarnego, kolorowego, w opakowaniach małych, średnich, dużych, produkty przyjazne środowisku, dla alergików – wszystko zależy od tego, gdzie zlokalizowany jest nasz sklep. Jeśli znajduje się on na osiedlu nowych bloków, gdzie mieszkają młodzi ludzie – nie powinno w ofercie zabraknąć produktów dla dzieci. Natomiast jeśli nasz sklep odwiedzają głównie emeryci, to warto postawić na marki znane od lat, bowiem pokolenie naszych rodziców i dziadków niezbyt chętnie eksperymentuje w łazience. Wolą wybrać produkt znany i przetestowany, aby nie tracić czasu na ewentualne poprawki w praniu. Wybiorą również mniejsze gramatury, aby nie dźwigać ciężkich zakupów.

Na plamę

Warto w ofercie posiadać odplamiacze i wybielacze – są to produkty poszukiwane przez wszystkich, zarówno tych młodszych, jak i starszych klientów. Zwłaszcza w okresie przedświątecznym, kiedy to w ostatniej chwili ujawni się nieprzyjemna plama na naszym najładniejszym obrusie! Któż w tym gorącym okresie ma czas, aby jechać do supermarketu tylko po ten jeden produkt? Oczywiście wybierze jego kupno w osiedlowym sklepie, dlatego nie może z naszej placówki wyjść zawiedziony. Musi ją opuścić wraz z przyszłym wybawcą od plamy.

Wielkie płukanie

Na półkach musimy również wygospodarować trochę miejsca na płyny do płukania tkanin. Koniecznie w ciekawej ofercie zapachowej, tak aby każdy klient mógł kupić swój ulubiony. Wybór na rynku jest olbrzymi, tak więc nie zabraknie możliwości skomponowania asortymentu.

Dla przykładu, Procter & Gamble oferuje trzy linie: klasyczną (Summer, Spring, Tropical Fresh, Floral), Aromatherapy (Active, Elegant, Exotic, Fresh, Relaxed, Romantic), Parfumelle (Magnifique, Seduisante, Subtile) oraz Lenor Sensitive. W ofercie firmy Henkel mamy linie: Classic (Fresh Sky, Fresh Lilac, Fresh Paradise), Sensitive (Natural Sensitive Almond Milk & Aloe Vera & Pearls, Natural Sensitive Rose & Silk Extracts), Aromatherapy (Feel Attractive, Feel Fashion, Bali Sensation, Hawaii Secrets, Tahiti Relax, Tropical Energy), Perfume Essencel (Amethyst, Amber, Sapphire). Z oferty Gold Drop możemy wybrać płyny w trzech wersjach zapachowych: Zmysłowa orchidea, Łagodna lilia wodna, Jedwabna zielona herbata, a Global Cosmed: Górską Świeżość, Delikatny, Letni wiatr, Kwiatowy gaj oraz Fiołek.

Trochę nowości

W okresie przedświątecznym, jak już wspominałam, warto postawić na nowości produktowe, a tych trochę będzie. Marka Lenor z początkiem roku poszerzyła portfolio o produkty z serii Duo Aroma, w której odważnie zestawiła kombinację oryginalnych i soczystych zapachów. W skład nowej serii wchodzą trzy warianty zapachowe: Citrus and Rose, Passion and Jasmine, Peach and Peony. Wszystkie te produkty zaskoczą niespotykaną dotąd kompozycją kwiatowo-owocowych zapachów.

Drugą nowością wyznaczającą nowe standardy w dziedzinie prania są kapsułki piorące Ariel dostępne w dwóch wersjach: Kapsułki piorące Ariel Color & Style do prania ubrań kolorowych oraz Kapsułki piorące Ariel Mountain Spring polecane do prania ubrań białych i jasnych.

Wielkanoc to czas, kiedy spotykamy się z naszymi najbliższymi. To chwile radości i przyjemności. To również moment, kiedy ze zdwojoną starannością przygotowujemy nasze otoczenie robiąc wielkie pranie oraz wielkie sprzątanie.

Maja Święcka

tagi: porządki , pranie , ,