Kategorie produktów

Wywiad z Bartkiem Szakiewiczem

Piątek, 18 marca 2011 HURT & DETAL Nr 03 (61) / 2011
O gwarancji sprzedaży, nowościach w asortymencie i ekologicznych produktach rozmawiamy z Bartkiem Szakiewiczem, Brand Managerem marki Jan Niezbędny, Sarantis Polska S.A.
Nadchodząca wiosna to czas wielkich porządków. Klienci poszukiwać będą w sklepach wszystkich tych produktów, dzięki którym ich mieszkania będą lśnić. O jakich zatem Państwa produktach powinni pamiętać detaliści planując wiosenne zatowarowanie sklepu?
»    Konsumenci poszukują przede wszystkim produktów, które ułatwią im wiosenne porządki, pozwolą uporać się z nimi szybko i przyjemnie. Dlatego też na półkach nie powinno zabraknąć przede wszystkim ściereczek z mikrofibry, które umożliwiają sprzątanie bez użycia detergentów, nie pozostawiają smug i są bardzo chłonne. Szczególną uwagę warto zwrócić na mopy, dzięki którym szybko i sprawnie można umyć nie tylko podłogi, ale np. ściany w łazience, schody, etc. Mopy są nową kategorią w ofercie Jana Niezbędnego, a dzięki szerokiej gamie produktów każdy konsument znajdzie rozwiązanie odpowiadające jego potrzebom oraz możliwościom zakupowym.
W tym roku Święta Wielkanocne wypadają w kwietniu, tak więc oferta wiosenna to również oferta wielkanocna. I tu również detaliści powinni pamiętać o produktach Jana Niezbędnego.
»    W okresie Świąt Wielkanocnych konsumenci poszukują przede wszystkim produktów do pieczenia i gotowania. Na półkach nie powinno zabraknąć rękawów i torebek do pieczenia, papierów do wypieków, a także folii aluminiowej. Warte uwagi są także aluminiowe foremki do pieczenia, które nie wymagają smarowania tłuszczem, a można je zastosować zarówno do pieczenia, jak i zamrażania. Po świątecznych posiłkach wiele produktów przechowujemy przez najbliższe dni. Tak więc nie zapominajmy o foliach do żywności czy torebkach na mrożonki.
Gwarancją sprzedaży jest dobry produkt, lubiany i ceniony przez konsumentów. Czym wyróżniają się Wasze spośród rynkowej oferty?
»    Produkty Jana Niezbędnego zdobyły zaufanie konsumentów, czego potwierdzeniem są zdobywane przez markę nagrody, np. Laur Konsumenta, który otrzymujemy już od pięciu lat, a także tytuł Superbrands 2010. Nasze produkty są odpowiedzią na rosnące wymagania konsumentów, wyróżniają się wysoką jakością i przystępną ceną. Wiele z nich (jak np. Torebki do gotowania na parze w kuchence mikrofalowej) są innowacjami, wprowadzanymi przez nas po raz pierwszy na rynek.
Gwarancja sprzedaży to również wsparcie sprzedaży w placówkach detalicznych – na jakie mogą liczyć detaliści z Waszej strony?
»    W okresie świątecznym wspieramy nasze produkty organizując różnego rodzaju promocje konsumenckie, np. ilościowe „+1m gratis”, czy łączone z wykorzystaniem produktów komplementarnych, np. przypraw. Wspieramy też sprzedaż działaniami trade marketingowymi, premiując zakupy realizowane przez naszych klientów.
Jakie nowości wprowadziliście w ostatnim czasie i jakie planujecie wprowadzić do oferty w najbliższych miesiącach?
»    Najważniejszą nowością ostatnich miesięcy jest kategoria mopów. 16 nowych produktów to zarówno mopy tradycyjne, mopy płaskie, myjka do okien oraz mini zmiotka z szufelką. W kategorii znalazły się również innowacyjne nowości rynkowe, jak mop rotacyjny oraz mop skręcany.
Kategorię mopów wspieramy reklamą TV, która ruszyła 17 marca, reklamą prasową, materiałami POS oraz działaniami w Internecie.
Inne nowości Jana Niezbędnego to serwetki dekoracyjne w rozmiarze 40x40 cm, dostępne w 6 żywych, modnych kolorach.
Stawiacie również na ekologię, co jest nie tylko wyjściem naprzeciw oczekiwaniom klientów coraz bardziej wyedukowanych i zaczynających dbać o środowisko, ale również godnym pochwały poszerzeniem asortymentu. Proszę opowiedzieć o tych produktach.
»    Podążając za trendem ekologicznym wprowadziliśmy do naszej oferty degradowalne worki na śmieci Eko Natura. Dzięki zastosowaniu specjalnego dodatku D2W po 18-24 miesiącach od daty produkcji rozpoczyna się proces ich degradacji (rozpadu).
Worki eko Natura dostępne są jako worki zawiązywane oraz worki z taśmą o pojemnościach 35 L oraz 60 L.
Dziękuję za rozmowę.

tagi: FMCG , HUR&DETAL , Jan Niezbędny , Sarantis Polska S.A. ,