Kategorie produktów

Wygodna higiena

Piątek, 18 marca 2011 HURT & DETAL Nr 03 (61) / 2011
Mięciutkie, nawilżone, o pięknym zapachu i pielęgnacyjnych właściwościach. Chusteczki higieniczne są prężnie rozwijającą się kategorią wśród produktów FMCG. Warto pamiętać o nich dobierając asortyment w placówce.

Rynek artykułów higienicznych jest jednym z prężnie rozwijających się wśród produktów pierwszej potrzeby. Według danych Nielsena, w 2010 roku, od stycznia do grudnia, wzrósł on wartościowo aż o 6,5%, a ilościowo o 5,2%. Jego wartość w tym czasie wyniosła ponad miliard 750 milionów złotych, z czego 18,6% przypadło chusteczkom higienicznym. W minionym roku sprzedaż artykułów higienicznych wyniosła ponad 14 miliardów 351 milionów sztuk, gdzie lwia część (88,1%) przypada chusteczkom. Powyższe dane mówią same za siebie – chusteczki muszą znajdować się w ofercie każdego, nawet najmniejszego sklepu. Ale nie tylko te tradycyjne. Dużą popularnością cieszą się chusteczki nawilżane, przeznaczone zarówno do pielęgnacji dzieci, do higieny intymnej, czy chusteczki odświeżające. Są one niezwykle wygodne w użyciu, chętnie są stosowane zarówno w domu, jak i w pracy, czy podczas wyjazdów i w trakcie podróży. Oferowane są w paczkach o różnych ilościach, tak więc każdy może dobrać odpowiednią wielkość – dużą ekonomiczną paczkę chętnie kupimy do domu, a małą na podróż. Dzisiaj chyba nikt z nas nie mógłby wyobrazić sobie świata bez chusteczek jednorazowych. Zastąpiły one te jeszcze nie tak dawno niezmiennie popularne materiałowe, ale nie takie było ich pierwotne zastosowanie. Po raz pierwszy papierowe chusteczki wprowadziła na rynek firma Kimberly-Clark w stanie Wisconsin pod nazwą Kotex. Celuloza drzewna, z której je robiono, wytwarzana była według receptury opracowanej w roku 1918 przez chemika Ernsta Mahlera. Miał to być materiał zastępczy dla płóciennych bandaży oraz filtrów powietrza używanych w… maskach przeciwgazowych podczas I Wojny Światowej. Kiedy okazało się, że pielęgniarki Czerwonego Krzyża używają nowych bandaży również do celów osobistych, zorientowano się, że istnieje rynek zbytu na specjalne chusteczki higieniczne. Po wojnie rozpoczęto sprzedawać je jako ręczniki do twarzy, przeznaczone głównie do usuwania makijażu. Od 1924 roku na bazie Cellucotton powstała marka Kleenex – dziś najbardziej znana marka chusteczek higienicznych w Stanach Zjednoczonych.
Z biegiem czasu chusteczki higieniczne stały się artykułem niezastąpionym w codziennym życiu i wyparły wcześniej stosowane chusteczki materiałowe.


Do higieny intymnej


Segment chusteczek do higieny intymnej jest z jednej strony doskonałym uzupełnieniem standardowej oferty higieny, z drugiej – sam w sobie jest szybko rosnącą kategorią. Przewiduje się, że jeszcze przez najbliższe 2-3 lata segment ten będzie wzrastał średnio o 5% rocznie.
„Marka Bella ma w swoim portfolio chusteczki do higieny intymnej o działaniu antybakteryjnym. Dzięki poręcznemu opakowaniu w wersji kieszonkowej, każda kobieta może poczuć się świeżo o każdej porze dnia, niezależnie od miejsca. Chusteczki doskonale spełniają swoją odświeżającą rolę w pracy, w podróży – gdziekolwiek jesteśmy” – mówi Oliwia Madrak-Budzińska z Biura Marki Bella TZMO S.A. – „Warto wspomnieć w tym momencie także o chusteczkach do higieny intymnej marki Bella Medica. Te wyjątkowo delikatne chusteczki zawierające ekstrakt z zielonej herbaty, jeszcze łagodniej oczyszczają intymne części ciała, odświeżają i neutralizują intymny zapach. Linia Bella Medica jest linią dostepną jedynie w kanale aptecznym.”


Chusteczki dla dzieci


Odrębną i bardzo dynamicznie rozwijającą się kategorią są chusteczki nasączane dla dzieci.Dzięki swoim właściwościom oczyszczającym i łagodzącym podrażnienia stały się one nieodłącznym elementem codziennej higieny i pielęgnacji skóry dziecka. Na rynku dostępna jest bogata oferta nasączanych chusteczek, dostosowana do zróżnicowanych potrzeb skóry dziecka oraz etapu jego rozwoju.


Chusteczki nasączane Bella Baby Happy nasączone lotionem, wzbogaconym, witaminą E i allantoiną przeznaczone są do pielęgnacji całego ciała dzieci i niemowląt. Wykonane są z miękkiej i delikatnej włókniny. Dla szczególnie wrażliwej skóry z problemami przeznaczone są chusteczki nasączone Sensitive wzbogacone ekstraktem z aloesu, który pielęgnuje i nawilża delikatną skórę dziecka. Nie zawierają substancji zapachowych ani alkoholu. Chusteczki nasączone Mleko i Miód zawierają proteiny mleka oraz ekstrakt z miodu. Naturalne proteiny mleka dokładnie oczyszczają i nawilżają skórę, a wyciąg z miodu łagodzi zaczerwienienia i podrażnienia skóry. Chusteczki Jedwab i Bawełna z naturalnymi proteinami jedwabiu oczyszczają i nawilżają skórę dziecka, a wyciąg z bawełny działa ochronnie i wpływa kojąco na podrażnienia. „Neutralne pH 5,5 chusteczek Bella Baby Happy zapewnia właściwy poziom nawilżenia skóry. Chusteczki nasączane Bella Baby Happy to bezpieczne i skuteczne produkty przebadane dermatologicznie. Wygodne foliowe opakowania z zamknięciem wielokrotnego użytku pozwala na oferowanie produktu w bardzo korzystnej cenie” – mówi Katarzyna Orchowska z Biura Marki Bella TZMO S.A.


„Coraz więcej mam nie wyobraża sobie codziennej pielęgnacji dziecka bez nawilżanych chusteczek. Dzięki delikatności, przyjemnemu zapachowi oraz potwierdzonej wielofunkcyjności są idealne dla całej rodziny. W przypadku pielęgnacji dzieci użycie chusteczek jest o wiele wygodniejsze niż tradycyjne mycie pod bieżącą wodą, zwłaszcza w przypadku wyjątkowo wrażliwej skóry niemowlęcia, która łatwo ulega podrażnieniom. Chusteczki pielęgnacyjne dzięki specjalnym balsamom, którymi są nasączane, nie wysuszają delikatnej skóry dziecka, a przywracają jej naturalne pH. Można ich używać kilka razy dziennie, przy każdej zmianie pieluszki, bez obawy przed podrażnieniami” – mówi Katarzyna Łopaciuk-Goc, Brand PR Manager, Procter and Gamble DS Polska Sp. z o.o. – „Nawilżane chusteczki stają się obecnie powszechnie stosowanym uzupełnieniem pielęgnacji skóry dziecka, coraz częściej poszukiwanym przez mamy na sklepowych półkach. W portfolio marki Pampers znajduje się bogata i zróżnicowana oferta chusteczek, których nie powinno zabraknąć w żadnym sklepie.”


Chusteczki higieniczne największą popularnością cieszą się w supermarketach – 48,7% sprzedaży w ujęciu wartościowym oraz w hipermarketach – 18,5%. Klienci chętnie je również kupują w sklepach chemicznych (9,7%), sklepach spożywczo-przemysłowych (8,6%) oraz w sklepach spożywczych (8,3%). Najmniejszą popularnością cieszą się w kioskach (3,8%), sklepach wielobranżowych (1,5%) oraz w aptekach (0,9%).


Chusteczki higieniczne nawilżane, dostępne są w szczelnie zamykanych opakowaniach, zawierających od kilku do kilkunastu, czy nawet kilkudziesięciu płatków. Chusteczki nawilżane są wykonane z włókniny typu spunlace lub papieru krepowanego. W zależności od linii i segmentu rynku są nasączane różnymi płynami czyszczącymi, bądź dezynfekującymi, o różnorodnych zapachach i właściwościach.


Na rynku dostępna jest szeroka oferta chusteczek nawilżających, w które warto jest regularnie zaopatrywać nasz sklep. A zaoferować naszym klientom możemy takie marki, jak np: Pampers, Bella, Huggies, Neutrogena, Cleanic, Johnsons, Bobini, czy Bambino.

tagi: FMCG , HURT&DETAL , chusteczki higieniczne , asortyment , chusteczki nawilżane , chusteczki zapachowe , chusteczki pielęgnacyjne ,