Kategorie produktów

Grupa Dystrybucyjna Tradis – ponad 80% zadowolonych klientów

Środa, 15 grudnia 2010 HURT & DETAL Nr 12 (58) / 2010
Grupa Dystrybucyjna Tradis przeprowadziła badania satysfakcji klientów w najważniejszych obszarach działania firmy. Ponad 80% ankietowanych pozytywnie ocenia współpracę z Tradisem. Najwyższe oceny uzyskały poziom obsługi w hurtowniach, efektywność rozwiązywania problemów oraz dostępny asortyment. Badania wykazały, że placówki Tradisu cieszą się dużą lojalnością klientów – zdecydowana większość odwiedza je od lat, a ponad 33% z badanych respondentów robi zakupy wyłącznie w tych hurtowniach.
O zadowolenie ze współpracy Tradis zapytał ponad 4 tysiące losowo wybranych klientów – 1 600 kupców zaopatrujących się w halach Cash&Carry oraz 2 600 klientów serwisowych. Badania były prowadzone w III kwartale 2010 r. i będą regularnie powtarzane. Ich głównym celem jest monitorowanie zadowolenia klientów, identyfikacja mocnych i słabych stron oraz ocena efektów wprowadzanych zmian.Badania objęły kluczowe aspekty współpracy z hurtowniami Tradisu. W wywiadach klienci podzielili się opiniami na temat oferty i warunków handlowych w Tradisie. Dodatkowo klienci Cash&Carry oceniali hale sprzedażowe i obsługę w BOK-ach, a klienci serwisu logistykę oraz współpracę z przedstawicielami handlowymi. „Opinia polskich kupców pomoże nam wypracować nowoczesne rozwiązania, które zapewnią Tradisowi pozycję jakościowego i kosztowego lidera rynku FMCG” – przekonuje Rafał Melanowicz, Dyrektor Sprzedaży Tradis.Wyniki pokazują, że klienci cenią w Tradisie profesjonalną obsługę, kompleksowe rozwiązywanie zgłaszanych problemów i szeroki asortyment. Hale sprzedażowe w pełni odpowiadają oczekiwaniom kupców zaopatrujących się w Cash&Carry, natomiast klienci serwisowi szczególnie pozytywnie oceniają oferowaną przez Tradis platformę eHurtownia, która umożliwia szybkie składanie zamówień drogą elektroniczną. Z badań wynika również, że dla klientów Cash&Carry najważniejsze są ceny, podczas gdy klientom serwisowym najbardziej zależy na terminowym dostarczeniu zamówienia. Obecne działania Tradisu skupiają się na utrzymaniu wysokiego poziomu satysfakcji klientów poprzez monitoring dostaw i jakości obsługi w serwisie, standaryzację pracy przedstawicieli handlowych oraz weryfikację cen w spisach cenowych.  Badanie ilościowe oparte na losowej i reprezentatywnej próbie zostało zrealizowane za pomocą wywiadów telefonicznych CATI z wykorzystaniem standaryzowanego kwestionariusza.

tagi: FMCG , Tradis , cash&carry , hurtownie ,