Raport, przygotowany przez PwC – wiodącą, globalną organizację świadczącą usługi doradcze – potwierdza, że Tchibo Warszawa nie tylko deklaruje, ale również w praktyce wdraża zasady Kodeksu.
Kodeks Odpowiedzialnego Biznesu jest kanonem dziewięciu zasad, jakimi powinny kierować się odpowiedzialne przedsiębiorstwa. Stworzony został w ramach inicjatywy „Koalicja na rzecz odpowiedzialnego biznesu”, realizowanej przez organizację Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej. Przy opracowywaniu Kodeksu wykorzystane zostały międzynarodowe, powszechnie znane i stosowane standardy dotyczące odpowiedzialnego postępowania firm: Wytyczne Global Reporting Initiative G3, Zasady Global Compact, Wytyczne OECD dla przedsiębiorstw wielonarodowych oraz ISO 26000.
„Zagadnienia związane ze zrównoważonym rozwojem i odpowiedzialnością biznesu zostały wpisane w naszą strategię biznesową” – wyjaśnia Artur Starek, dyrektor zarządzający Tchibo Warszawa. - „Jesteśmy konkurencyjną, przedsiębiorczą organizacją, która bazuje na kompetentnym zespole i rozwija się w sposób zrównoważony. Oferujemy klientom produkty, które są wyprodukowane w warunkach społecznie i ekologicznie odpowiedzialnych. Dlatego zdecydowaliśmy się przystąpić do „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu” i dobrowolnie poddać ocenie nasze praktyki biznesowe w tym obszarze”.
Tchibo Warszawa, po podpisaniu deklaracji przestrzegania Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu poddane zostało niezależnej weryfikacji, przeprowadzanej przez firmę doradczą PwC – partnera merytorycznego „Koalicji na rzecz odpowiedzialnego biznesu”. Raport PwC potwierdza, że Tchibo Warszawa przestrzega zasad Kodeksu Odpowiedzialnego Biznesu i w sposób kompleksowy wdraża zasady odpowiedzialnego biznesu w odniesieniu do rynku, miejsca pracy, środowiska i społeczności lokalnych.
Eksperci przygotowujący raport zwrócili uwagę na szereg działań podejmowanych przez Tchibo, wyróżniających firmę oraz stanowiących dobrą praktykę i świadczących o innowacyjnym podejściu do odpowiedzialnego biznesu. Przykładem takich inicjatyw są projekty edukacyjne skierowane do konsumentów i pracowników, procedury wewnętrzne Tchibo uwzględniające dodatkowe wymagania w zakresie odpowiedzialnego biznesu, Kodeks Postępowania Tchibo czy program wolontariatu pracowniczego „Wolontariusz Tchibo. Chcę pomagać!”.
tagi: Tchibo ,
Transakcja sprzedaży obejmowała portfolio sześciu dużych...
Dzisiaj, na terenie zakładu produkcyjnego Grupy MLEKOVITA w...
Ponad 7,8 mln zł spółka przeznaczyła na dywidendę dla...
Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z...
Sprawdź kod PKD swojej działalności i otrzymaj dofinansowanie...
Obok konkurencji z Ukrainy są nim także liczni pośrednicy...
Zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna...
Z danych udostępnionych przez Ministerstwo Finansów, w...