Z rynku FMCG

Franczyzowe plany

Niedziela, 24 stycznia 2010 HURT & DETAL Nr 1 (47) / 2010
Rok 2009 był zdecydowanie dobrym okresem dla graczy na rynku sieci franczyzowych. Sieci rozwijały się, powiększały liczbę sklepów, dokonywały modernizacji tych już istniejących, konsekwentnie budowały relacje z klientami. 2010 rok zapowiada się równie dynamicznie i interesująco. Plany są ambitne – kolejne zwiększanie liczby placówek detalicznych, prace nad rozwojem, wizualizacją, czy wprowadzenie programów lojalnościowych i szkoleniowych. Jaki będzie ten rok dla sieci? Jakie jeszcze cele wyznaczyły sobie na najbliższe miesiące? Zachęcamy do lektury planów wybranych sieci franczyzowych.

Dariusz Bożek
Prezes Zarządu Detal Koncept Sp. z o.o.

W 2010 roku spółka Detal Koncept będzie kontynuować przyjętą strategię rozwoju dla sieci Milea oraz Groszek. Aktualnie w sieciach Groszek i Milea jest zrzeszonych ponad 1200 placówek handlowych. Na dzień 6 stycznia 2010 roku Milea delikatesy to 93 placówki, zaś sklepy Groszek to 1112 punktów na terenie całego kraju, w tym 347 sklepy, które dołączyły do sieci w minionym roku. W bieżącym roku zakładamy pozyskanie kolejnych lokalizacji dla sklepów Groszek i umocnienie pozycji sieci we wszystkich województwach, a zwłaszcza na północy i zachodzie kraju. Zakładamy, że do końca roku szeregi sieci zasili ponad 200 nowych sklepów Groszek. W 2010 roku planujemy także bardzo dynamiczny rozwój konceptu delikatesów Milea. Dążymy do tego, by Milea była największą w Polsce franczyzową siecią delikatesów blisko domu, identyfikowanych przez konsumentów jako miły i przyjazny sklep, a przez partnerów handlowych jako dobry, zyskowny i stabilny biznes.
Na koniec roku zakładamy, że sieć Milea delikatesy będzie liczyć około 140 punktów sprzedaży.
Organizatorem sieci i właścicielem konceptu Groszek i Milea jest Detal Koncept Sp. z o.o., spółka wchodząca w skład Grupy Handlowej Emperia. Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się firm handlowych w Polsce.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Jan Domański
Rzecznik Prasowy, Grupa Eurocash

Planujemy kontynuować ekspansję sieci abc – zarówno poprzez zagęszczanie sieci wokół istniejących hurtowni jak i poprzez aktywne pozyskiwanie nowych franczyzobiorców na terenie obsługiwanym przez nowo otwierane hurtownie.
Receptą na sukces rozwoju Sieci Sklepów abc jest uświadomienie naszym klientom faktu, że Grupa Eurocash jest jedynym Hurtownikiem, który nie konkuruje ze swoimi klientami, dzięki czemu sieć abc mogła znacznie zwiększyć tempo oraz jakość rozwoju w ciągu ostatnich kilku lat. Równie istotne są korzyści, jakie sieć dostarcza obecnym i potencjalnych franczyzobiorcom. Począwszy od specjalnych rabatów w hurtowniach Eurocash, poprzez rozwinięty system szkoleniowy, wizualizację placówek, promocje dla właścicieli sklepów i konsumentów itd. I to wszystko praktycznie bez ingerencji w sposób zarządzania daną placówką. Formuła przyjaznej franczyzy okazuje się zatem bardzo atrakcyjną ofertą dla sklepów tradycyjnych. Korzystają na tym oczywiście klienci, którzy również doceniają atuty sklepów abc. Mogą o tym świadczyć chociażby przyznane w 2009 roku dwóm sklepom sieci abc: w Przemyśli i Chełmsku Śląskim pierwsze miejsca w konkursach na ulubiony sklep!
Duży wpływ na rozwój Sieci Sklepów abc w 2010 roku będzie miało również otwarcie pod koniec 2009 roku aż trzech nowych hurtowni Eurocash Cash&Carry w okolicy Warszawy. Nowe hurtownie zlokalizowane są na warszawskim Żeraniu oraz w miejscowościach: Garwolin i Piaseczno.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Marek Wawrzak
Prezes Zarządu sieci sklepów Poziomka

W 2010 roku chcielibyśmy skupić się przede wszystkim na intensyfikacji naszych działań, w województwach, w których jesteśmy obecni, czyli lubelskim, świętokrzyskim, mazowieckim i łódzkim. Nie planujemy tym samym rozszerzenia naszej obecności na rynku, na pozostałe województwa. W tym roku chcemy wprowadzić program lojalnościowy dla naszych partnerów biznesowych. Mamy zamiar wdrożyć program szkoleniowy dla właścicieli i personelu sklepów. Chcemy skupić się nad standaryzacją sklepów i rozpocząć prace nad wizualizacją wnętrz sklepów. Oczywiście będziemy również kontynuować prace związane z wizualizacją zewnętrzną. W tym roku nie zabraknie działań standardowych przeprowadzanych w naszej sieci, takich jak promocje, gazetki, plakaty, etc. Rok 2009 zamknęliśmy liczbą 177 sklepów i będziemy dążyć do tego, aby rok 2010 zakończyć liczbą przeszło 200 placówek działających pod logo Poziomka.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Philippe Jammes
Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce

W 2010 roku Grupa Muszkieterów zamierza przyspieszyć swój rozwój w Polsce. W 2009 roku Grupa powiększyła się o 27 placówek handlowych (13 Intermarché oraz 14 Bricomarché). W tym roku chcielibyśmy podwoić liczbę otwarć w stosunku do ubiegłego roku. W 2010 r. planujemy uruchomić ponad 40 nowych sklepów. Przyspieszenie w przeważającej mierze dotyczyć będzie sieci Intermarché, która powiększy się o niespełna 30 punktów sprzedaży. Rozwój Bricomarché utrzyma się na takim samym poziomie jak w 2009 r. Pracujemy również nad rozbudową istniejących już sklepów oraz nad zwiększeniem liczby stacji paliw. Opracowaliśmy również nowe koncepty sklepów, które będziemy chcieli wdrożyć w najbliższym czasie. Dotyczy to zarówno supermarketów Intermarché, jak i Bricomarché. W Nowym Roku czeka nas wiele wyzwań i wierzę, że uda nam się zrealizować wszystkie nasze cele.

Opr. Maja Święcka

tagi: franczyza , groszek ,