Luis Amaral, Prezes Eurocash S.A.
2009 rok był jednym z najlepszych w 10 letniej historii rozwoju Sieci Sklepów abc. Bieżący rok zakończymy liczbą ponad 3 400 sklepów, co oznacza, że do naszej sieci dołączyło ponad 520 sklepów. To wyraźnie wskazuje na to, iż sklepy spożywcze doceniają wartość naszej sieci i wybierają partnerstwo z hurtownią nie posiadającą własnych sklepów - nie konkurującą ze swoimi klientami. Nasze 100 % oddanie biznesowi hurtowemu jest ważnym czynnikiem budującym wzajemne zaufanie i wyraźnie pokazującym sklepom abc, iż mamy wspólne cele. Na pewno fakt, iż w naszych hurtowniach nie realizujemy sprzedaży detalicznej jest także ważnym powodem przyłączania się sklepów do Sieci Sklepów abc.
Dariusz Bożek, Prezes Zarządu Detal Koncept Sp. z o.o.
Rok 2009 to bardzo pracowity czas w Detal Koncept. Aktualnie w sieciach Groszek i Milea jest zrzeszonych ponad 1200 placówek handlowych. W chwili obecnej koncept Milea liczy 92 sklepy, a do końca roku planujemy kolejne otwarcia nowych delikatesów m.in. w Siedliszczach i Józefowie (województwo lubelskie). W 2010 roku planujemy dalszy, dynamiczny rozwój konceptu Milea. Dążymy do tego, by Milea była największą w Polsce franczyzową siecią delikatesów blisko domu, identyfikowanych przez konsumentów jako miły i przyjazny sklep, a przez partnerów handlowych jako dobry, zyskowny i stabilny biznes.
W 2008 roku Groszek był najbardziej dynamicznie rozwijającym się konceptem franczyzowym w Polsce, a szeregi sieci zasiliło 322 nowych placówek handlowych. Obecnie Groszek to ponad 1090 placówek handlowych, z czego ponad 300 przystąpiło do sieci od początku 2009 roku.
W przyszłym roku zakładamy pozyskanie kolejnych lokalizacji dla sklepów Groszek i umocnienie pozycji sieci we wszystkich województwach.
Organizatorem sieci i właścicielem konceptu Groszek i Milea jest Detal Koncept Sp. z o.o., spółka wchodząca w skład Grupy Handlowej Emperia. Grupa Handlowa Emperia jest jedną z największych i najbardziej dynamicznie rozwijających się firm handlowych w Polsce.
Krzysztof Waligórski, Prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché
W mijającym roku szyld Intermarché w Polsce wykonał ogromną pracę w kierunku dopasowania strategii handlowej do potrzeb klienta. Działania oparliśmy na trzech ważnych płaszczyznach, które miały wyróżnić nasze sklepy od sklepów konkurencji. Tanio, Świeżo i Wygodnie to hasła wokół, których zbudowaliśmy naszą taktykę handlową. Wiele starań zostało podjętych w ramach zrewidowania dotychczasowej polityki cenowej i pozycjonowania produktów. Bardzo mocno postawiliśmy na produkty marki własnej, których wartość sprzedaży dynamicznie rośnie, wychodząc poza nasze oczekiwania. Wzbogaciliśmy gamę produktów świeżych. Wspólnie z naszymi kolegami z Francji opracowaliśmy nowy koncept sklepu. Zadbaliśmy również o to, aby o naszych rozwiązaniach powiedzieć klientom. Po kilku latach przerwy zdecydowaliśmy się na zamieszczenie reklamy telewizyjnej Intermarché w największych stacjach telewizyjnych w Polsce. Zmieniliśmy także całą komunikację w sklepie. Wszystkie nasze zmagania już dziś przynoszą pozytywny skutek. Na rynku, na którym większość supermarketów notuje w tym roku spadki, Intermarché zanotowało dwucyfrowy wzrost obrotów.
Docenili nas również klienci. Sieć Intermarché zdobyła Laur Klienta, w kategorii Odkrycie Roku 2009, wśród wszystkich sieci wielkiej dystrybucji w Polsce. Jest to bardzo prestiżowa nagroda i ma ona dla nas duże znaczenie, ponieważ przyznawana jest przez klientów.
tagi: franczyza , podsumowanie roku ,
W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej...
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...