Kategorie produktów

Polagra-Food 2009 za nami - kolejna edycja już za rok.

Środa, 14 października 2009 HURT & DETAL Nr 10 (44) / 2009
Największe spotkanie branży spożywczej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej - Międzynarodowe Targi Wyrobów Spożywczych Polagra-Food i Międzynarodowe Targi Gastronomii Gastro Trendy, a także odbywające się w tym samym czasie Międzynarodowe Targi Technologii Spożywczych Polagra-Tech oraz Targi Opakowań dla Przemysłu Spożywczego Pakfood zgromadziły 800 przedsiębiorstw przemysłu spożywczego i gastronomicznego z Polski i wielu krajów i terytoriów świata. Wystawcy zaprezentowali ponad 100 rynkowych nowości.

Ekspozycję o powierzchni 18 tysięcy metrów kwadratowych zwiedziło około 25 tysięcy profesjonalistów. Specjalną przestrzeń „Smaki regionów" podziwiało dodatkowo około 12 tysięcy smakoszy zainteresowanych regionalnymi i tradycyjnymi produktami i potrawami. Ekspozycja targów Polagra-Food podzielona była na cztery specjalistyczne salony wystawiennicze: Salon Wyrobów Spożywczych i Napojów, Salon Win i Alkoholi, Salon Wyposażenia Sklepów oraz Salon Franchisingu. Rozwiązania dla gastronomii zostały zaprezentowane w ramach Międzynarodowych Targach Gastronomii Gastro Trendy, które powstały z dotychczasowego Salonu Gastronomii Polagry-Food.

Honorowy Patronat nad targami sprawował już tradycyjnie Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, który na konferencji prasowej oraz uroczystym otwarciu targów podkreślał wagę tego wydarzenia i jego rolę w kreowaniu trendów na rynku spożywczym i gastronomicznym. Minister Sawicki zapoznał się też z ekspozycją wystawców.

Nową inicjatywą podczas tegorocznych targów była przestrzeń Smaki Regionów przygotowana wspólnie z Urzędami Marszałkowskimi. Ekspozycja umożliwiła spróbowanie produktów o oryginalnym smaku (m. in. win i nalewek, w tym słynnej już „Benedyktynki", wędlin, chlebów, marynat, przetworów, m. in. z żurawiny i grzybów, ryb wędzonych i smażonych, miodów, itd.), wytwarzanych na podstawie przepisów od lat udoskonalanych przez lokalnych producentów - reprezentantów 15 województw. Produkty regionalne są mało znane, często trudno dostępne w sklepach i sieciach handlowych. Smaki Regionów to zatem szansa dla hurtowników i właścicieli sklepów na nawiązanie owocnej współpracy z dostawcami regionalnych przysmaków.

Bardzo dobrze przyjęta zarówno przez wystawców, jak i zwiedzających została tegoroczna nowość - wydzielenie targów dla branży gastronomicznej - Gastro Trendy. Rynek gastronomii w Polsce i w Europie przeżywa rozkwit. Coraz częściej decydujemy się na bywanie w restauracjach, coraz więcej też pieniędzy przeznaczamy na kulinarne przyjemności. Gastro Trendy są miejscem, w którym przedstawiane są kompleksowe rozwiązania dla restauracji, kawiarni, barów oraz hoteli. Targowa ekspozycja tętniła życiem za sprawą organizowanych przez wystawców pokazów i degustacji na stoiskach.

Kolejna edycja targów Polagra-Food i Gastro Trendy odbędzie się w dniach 13-16 września 2010.

tagi: Polagra food 2009 , polagra ,