Historia firmy BOLS zaczęła się 1575 roku, kiedy to na przedmieściach Amsterdamu holenderski przedsiębiorca Lucas Bols uruchomił własną wytwórnię - Distillerin Lucas Bols - i rozpoczął produkcje likierów. Wykorzystywał w niej egzotyczne zioła, owoce i przyprawy przywożone przez holenderskich żeglarzy. Ponieważ tak oryginalnymi składnikami nie dysponowali konkurenci, Lucas Bols szybko stał się liderem ówczesnego rynku, a firma przez kolejne lata rozkwitała w rękach rodziny Bols.
W 1664 roku w destylarni rozpoczęto produkcję pierwszego destylatu ze słodu zbożowego z dodatkiem jagód jałowca, nazwanego Genever (Original Fine Dutch Gin), obecnie składnika wielu znakomitych drinków. Sam napój połączył również Lucasa Bolsa z innym wielkim człowiekiem epoki - malarzem Rembrandtem van Rijn. Obaj panowie byli sąsiadami i często spotykali się na degustacjach. Wynikiem tej znajomości była specjalna edycja jałowcowego destylatu „Rembrandt Genever", z widocznym na etykiecie wizerunkiem malarza.
W roku 1816 , wraz z wygaśnięciem rodu, firma została sprzedana, z zastrzeżeniem zachowania oryginalnej nazwy - Lucas Bols. Nowy właściciel, a został nim Gabriel Theodorus van Wout, otrzymał niezwykły spadek - ponad 250 oryginalnych rękopisów z przepisami na produkowane w destylarni specjały. W tym czasie najchętniej kupowanymi likierami z wytwórni BOLS były - Curaqao oraz Anisette. Większość z nich trafiała na eksport, choć likiery BOLS pijane były w wyższych sferach. Co ciekawe, „towarzyszyły" one kuluarowym negocjacjom w trakcie Kongresu Wiedeńskiego.
Z roku na rok sława marki BOLS rosła w siłę. W XIX wieku likiery BOLS były już znane w wielu krajach europejskich. Zaczęto wprowadzać nowe marki: Bokma, Hartevelt, Coebergh, Pisang Ambon, Goldstrike, Hoppe, Henkes.
W 1960 roku firma przeniosła się do miejscowości NiewVennep niedaleko Amsterdamu, a podczas uroczystości otwarcia nowej siedziby Jej Wysokość Królowa Juliana nadała wyrobom firmy nadzwyczajny zaszczytny przydomek Royal (tłum. Królewskie).
W 2000 roku firma została przejęta przez Rémy Cointreau, a w 2006 roku przez ABN AMRO Capital i powróciła do Amsterdamu. Aktualnie marka Bols jest obecna w ponad 110 państwach i słynie z największej na świecie bazy przepisów na koktajle. Większość z 60 klasycznych koktajli stworzył sam Lucas Bols.
Pod koniec 2007 roku firma BOLS uruchomiła pod Poznaniem najnowocześniejszy na świecie zakład rektyfikacyjno-filtracyjny. Wódka BOLS podlega tam aż 4-krotnemu procesowi destylacji oraz filtracji miedziowo-węglowej, dzięki czemu ponad 5-krotnie przewyższa restrykcyjne unijne normy czystości alkoholu.
2008 rok to czas inauguracji największego wydarzenia na polskim rynku wódki w tym roku. BOLS Vodka zmienia opakowanie. Designerska butelka łączy w sobie tradycyjne elementy marki z najnowszymi trendami w projektowaniu, a unikalne cięcie szkła podkreśla dobrze znany charakter marki.
tagi: Historia marki BOLS ,
Polska Izba Handlu z zaniepokojeniem przygląda się...
Niemal co 3. przedsiębiorca w Polsce prognozuje pogorszenie...
Firma Mars Polska po raz kolejny została wyróżniona za swoje...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...
W odpowiedzi na postulaty organizacji pracodawców i związków...
Prof. G. Kołodko: Trump osiągnie efekt odwrotny od...
Ich udział najszybciej rośnie w Polsce...