Wiadomości

Jesień przynosi poprawę w sprzedaży

Wtorek, 19 października 2010
Lato i początek jesieni przyniosły wyraźną poprawę w handlu. Z danych Eurostatu wynika, że Polska wyróżnia się pod tym względem na terenie Unii Europejskiej. Eksperci z firm prowadzących sprzedaż detaliczną oraz zajmujących się dystrybucją i outsourcingiem sprzedaży przewidują, że druga połowa roku może pozwolić na wyrównanie bilansu po słabej wiośnie i początku lata.

Początek roku w handlu detalicznym był dla wielu firm okresem próby. Produkty stały na półkach, a klienci wyraźnie ograniczali zakupy. Przyczyn tego zjawiska było wiele: długa zima, deszcze i powodzie, żałoba narodowa, lęk przed kryzysem. Na szczęście już od lipca widać było wyraźne ożywienie na rynku.

Z opublikowanych w ostatnich dniach danych Eurostatu wynika, że Polska zdecydowanie wyróżnia się na tle innych krajów Unii Europejskiej. W obrębie 27 krajów członkowskich w sierpniu odnotowano średnio spadek sprzedaży detalicznej o 0,3%, a w ujęciu rok do roku wzrost zaledwie o 0,8. Polska ze wzrostem rocznym na poziomie 6,7% jest zdecydowanym liderem.

Ostatnie tygodnie przyniosły oczekiwaną poprawę w wynikach handlowych" - mówi Łukasz Gajewski, Prezes firmy Target BPO, specjalizującej się w outsourcingu sprzedaży m.in. dla dużych koncernów branży FMCG. - „Od naszych przedstawicieli handlowych w całej Polsce napływają optymistyczne informacje. Znacznie zwiększyła się rotacja produktów na półkach, wzrastają obroty. Od początku lipca do końca września zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o około 10 %."

(Maja Święcka)