Wiadomości

13 000 ludzi ma alkomat w telefonie

Środa, 06 października 2010
15 000 rozdanych breloków edukacyjnych i 13 000 osób korzystających z alkomatu w swoim telefonie - to wynik współpracy Policji i TESCO z Kompanią Piwowarską w ramach akcji „Sprawdź promile".

„Sprawdź promile" to akcja edukacyjna przygotowana przez Kompanię Piwowarską, której celem jest zwiększenie świadomości oddziaływania alkoholu na organizm człowieka i jednocześnie poprawienie bezpieczeństwa na polskich drogach.

Letnie akcje

Tegoroczne lato było dla organizatorów oraz partnerów akcji „Sprawdź promile" dość pracowite. W ramach programu wspólnie z Policją i TESCO, Kompania Piwowarska zrealizowała szereg imprez edukacyjnych w kilku miastach w całej Polsce. Eventy odbyły się między innymi w: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Łodzi, Strykowie, Tychach a także na Przystanku Woodstock.

„Podczas każdego eventu, można było nie tylko ściągnąć na swoją komórkę aplikację, umożliwiającą sprawdzenie promili w organizmie, ale także przetestować swoje możliwości w alkogoglach - czyli specjalnych okularach, które niezwykle realistycznie odwzorowują rzeczywistość po spożyciu alkoholu" - mówi Katarzyna Radecka CSR Manager z KP

Współpraca z Policją

„Widzimy wiele negatywnych skutków nadużywania alkoholu, co potwierdzają  statystyki. Dlatego też staramy się edukować, ponieważ wierzymy, że w ten sposób poprawiamy bezpieczeństwo na drodze" - podkreśla Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej.

Dzięki współpracy z Policją udało się dotrzeć do głównej grupy docelowej projektu - kierowców. Policjanci z drogówki rozdali im 15 000 breloków z napisem „Nigdy nie prowadź po alkoholi" oraz logo akcji „Sprawdź promile".

"Wyłącznie poprzez systemowe i długofalowe działania oraz kampanie komunikacyjne możemy osiągnąć sukces. Mówię „MY" ponieważ nie wyobrażam sobie prowadzenia szeroko zakrojonej akcji o charakterze profilaktycznym bez zbudowania wcześniej Wielkiej Koalicji: organizacji komercyjnych, administracji Państwowej i Policji" - powiedział młodszy inspektor Marek Konkolewski z Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.

Jak to działa?

Pobranie aplikacji zajmuje tylko minutę i kosztuje zaledwie 61 gr brutto. Wystarczy wysłać SMSa o treści PROMILE pod numer 70958, by otrzymać link do aplikacji i po zainstalowaniu na swojej komórce korzystać z niej bez dodatkowych kosztów i ograniczeń.

Aby sprawdzić promile należy wprowadzić swoje dane takie jak: płeć, wiek, waga oraz ilość wypitego alkoholu i czas zakończenia picia, by natychmiast otrzymać wynik. Ilość promili podawana w wyniku jest obliczana na podstawie algorytmu krzywej alkoholowej (wzoru Widmarka), udostępnionego przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

„Nigdy nie prowadź po alkoholu" - taka informacja pojawi się na wyświetlaczu telefonu, by przypomnieć wszystkim kierowcom tą ważną zasadę.

„Rzeczywiście to działa. Wprawdzie podawany jest tylko orientacyjny wynik, ale pozwoli na zastanowienie się , czy jechać samochodem, gdy uzyskamy wynik powyżej 0,00 promila. Każdy taki program promujący edukację kierowców, aby nie wsiadać do pojazdu pod wpływem alkoholu należy popierać. Ja osobiście też go zainstalowałem w swoim telefonie" - mówi Witold Drzażdżyński przewodniczący regionu Międzynarodowego Stowarzyszenia Policji w Poznaniu

Atrakcje aplikacji

Dzięki zainstalowanemu na swojej komórce programowi „Sprawdź promile" każdy ma możliwość zamówienia taksówki w wybranym mieście poprzez łatwy wybór jednego z numerów telefonu z ogólnopolskiej bazy korporacji taksówkowych. Aplikacja została też wzbogacona o informacje dotyczące dopuszczalnego poziomu promili w różnych krajach europejskich, dzięki czemu osoby podróżujące po Europie mogą sprawdzić jakie w danym kraju obowiązują przepisy. Dla osób chcących przetestować swój refleks została opracowana również gra w kapsle, która jest integralną częścią aplikacji.

Więcej informacji o programie „Sprawdź promile" opracowanym przez Kompanię Piwowarską można znaleźć na stronie http://www.sprawdzpromile.pl

(Maja Święcka)

tagi: Kompania Piwowarska , Tesco ,