Kampania „Stawiam na mleko i produkty mleczne" została zainaugurowana w styczniu 2008 roku i miała na celu przeprowadzenie kompleksowych działań informacyjnych oraz promocyjnych skierowanych do dzieci i ich opiekunów. Podczas 3 lat kampanii odwiedzono 108 miast w całej Polsce, w tym 324 szkoły, co oznaczało objęcie działaniami ponad 330 tys. dzieci w wieku 7-13 lat i podobnej liczby osób dorosłych.
„Produkty mleczne chociaż są podstawą żywienia zarówno dzieci, młodzieży, jak i ludzi starszych, w naszym kraju wciąż spożywane są w zbyt małych ilościach. Akcja „Stawiam na mleko i produkty mleczne" miała za zadanie zmianę tego stanu rzeczy. Jak wynika z danych IERiGŻ-PIB wyniki dotyczące spożycia mleka i produktów mlecznych nastrajają pozytywnie. Kiedy startowaliśmy z kampanią w 2008 roku bilansowa konsumpcja mleka wyniosła 180 l na mieszkańca Polski, w 2009 roku było to 188 l, a szacowane dane na 2010 rok wskazują na 190 l.*" - podkreśla Waldemar Broś, Prezes Krajowego Związku Spółdzielni Mleczarskich.
Na aktywności związane z akcją składały się działania pośrednie związane z dotarciem do grupy docelowej, m.in.: kampanie telewizyjne (wiosenna i jesienna), prasowe (ze szczególnym uwzględnieniem prasy kobiecej), internetowe i przez serwis internetowy http://www.stawiamnamleko.pl/, a także lokalne kampanie outdoorowe oraz aktywności PR.
„Akcję „Stawiam na mleko i produkty mleczne"! wyróżnia szczególny nacisk na edukowanie dzieci i ich rodziców w kwestii picia mleka i spożywania produktów mlecznych, a tym samym wyrabianie nawyku wzbogacania codziennej diety o te składniki" - mówi Krzysztof Przybyłowski, prezes Grupy CAM Media S.A., której powierzono realizowanie akcji. - „Cieszy nas to, że dzięki kampanii udało nam się dotrzeć do tak dużej liczby osób z przekazem dotyczącym zmian żywieniowych."
Kluczowymi elementami kampanii o charakterze bezpośrednim były: imprezy organizowane w szkołach oraz w centralnych punktach miast, degustacje, promocje w punktach sprzedaży przeprowadzane w wybranych miejscowościach we wszystkich województwach w całej Polsce. Program edukacyjny „Stawiam na mleko i produkty mleczne" prowadzony był przez animatorów w atmosferze sportu i zabawy.
Dla najmłodszych uczestników imprez przygotowano m.in.: dmuchane zjeżdżalnie, konkursy, quizy, ring bokserski, uliczne puzzle, piłkarzyki. Weekendowe imprezy dawały również możliwość spotkania się z dietetykiem, który doradzał w kwestii zdrowego odżywiania oraz dobrania odpowiedniej diety. W specjalnie wyposażonej naczepie ciężarówki dzieci mogły wziąć udział w zadaniach sprawnościowych z użyciem m.in.: wioseł treningowych, rowerów oraz symulatorów desek snowboardowych.
„Stawiam na mleko i produkty mleczne!" to ogólnopolska akcja promocyjno-informacyjna skierowana do dzieci oraz ich rodziców i opiekunów. Jej głównym celem jest uświadomienie, jak wielką rolę w codziennej diecie, szczególnie najmłodszych, odgrywa mleko - najlepsze źródło wapnia. Kampania współfinansowana była przez Agencję Rynku Rolnego ze środków Unii Europejskiej, budżetu Polski oraz Funduszu Promocji Mleczarstwa.
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich ma zamiar uruchomić kolejną akcję promującą mleko i produkty mleczne, której głównym założeniem będzie utrwalenie wiedzy i nawyków żywieniowych wytworzonych poprzez działania realizowane w programie „Stawiam na mleko i produkty mleczne", a także rozszerzenie zasięgu dotychczasowych aktywności. W czasie 3 lat trwania program miałby objąć swoim zasięgiem 200 miast o liczebności do 40 tysięcy mieszkańców. Planowane rozpoczęcie nowej kampanii to jesień 2011 roku.
*Dane GUS i obliczenia Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej-Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie „Rynek mięsa. Stan i perspektywy", nr 39/2010.
(Maja Święcka)
Znamy laureatów Sustainability Awards For Retail! Podczas...
Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do...
Trwają prace nad nową ustawą o Rzeczniku MŚP...
Zawirowania w światowym handlu...
Rodzimym firmom przyda się promocja ze strony instytucji...
Firmy skupiają się na gromadzeniu zapasów...
Światowi dostawcy nie nadążają z dostawami do Polski...