Z rynku FMCG

Jedno jabłko dziennie!

Wtorek, 15 lipca 2025 HURT & DETAL Nr 07/233. Lipiec 2025
Rośnie liczba konsumentów jabłek. Zima przyniosła odwrócenie kilkunastoletniego trendu spadkowego, a końcówka wiosny to pierwszy od pięciu lat – odkąd Kantar Polska prowadzi monitoring konsumpcji – istotny wzrost liczby osób sięgających po jabłka.
Wzrosty obserwowane są wśród kobiet i mężczyzn we wszystkich grupach w podziale na wykształcenie, sytuację zawodową, dochody, miejsce zamieszkania. Jeśli złamanie trendu się potwierdzi, będzie to sukces wielu środowisk, m.in. Towarzystwa Rozwoju Sadów Karłowych, Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw, Związku Sadowników RP, Unii Owocowej i Stowarzyszenia Sady Grójeckie. Współtworzą one projekt edukacyjno-informacyjny „Jedno jabłko dziennie”. Projekt finansowany jest z Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Więcej na www.1jablko.pl.



tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,