Wywiady

Pilsweizer: klasyka rzemiosła w nowoczesnym wydaniu

Poniedziałek, 14 lipca 2025 HURT & DETAL Nr 07/233. Lipiec 2025
Andrej Chovanec, Prezes Zarządu, Browar Pilsweizer
W jaki sposób Browar Pilsweizer wyróżnia się na tle innych małych i średnich browarów rzemieślniczych pod względem receptur, stylów piwnych i procesu warzenia?

Browar Pilsweizer z Grybowa, który wytwarza piwo pod marką Pilsvar, odróżnia się od małych i średnich browarów klasycznym procesem produkcji, co oznacza, że warzymy piwo tak jak dawniej – bez sztucznych dodatków, wyłącznie naturalnie. Piwo fermentuje w klasycznych, otwartych kadziach i dojrzewa w tradycyjnych tankach leżakowych, a nie w tankofermentorach, w których cały proces fermentacji i dojrzewania trwa zaledwie kilka dni. Nasz tradycyjny proces, od ugotowania do rozlania do butelek, trwa – w zależności od ekstraktu – od 30 do 120 dni.

Które produkty z oferty szczególnie polecacie w okresie letnim? Jak zmieniają się preferencje konsumentów?

Już od kilku lat gusta koneserów piwa się zmieniają – coraz chętniej sięgają po lżejsze piwa, a młodsze pokolenie wybiera warianty bezalkoholowe. Polecamy nasze piwa bezalkoholowe Pilsvar Zero Alko, smakowe Cytryna-Limonka oraz Mango-Marakuja. Prawdopodobnie jesteśmy jedynym browarem w Polsce, który produkuje bezalkoholowe piwo konopne. Z piw alkoholowych polecamy na upalne dni Pilsvar APL, który jest warzony z amerykańskich chmieli.

Czy w tym roku pojawią się jakieś nowości, edycje limitowane piw? Czy realizujecie specjalne kampanie promujące konsumpcję sezonową?

W naszym browarze regularnie pojawiają się nowości. Obecnie wprowadziliśmy na rynek piąty rodzaj piwa bezalkoholowego Pilsvar IPA – górnej fermentacji z nowozelandzkich chmieli.



tagi: Pilsweizer , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,